• 1
  • 2
2008-09-23, 22:36
Medlem
JimGooses avatar
Hej, får upp detta felmeddelande när jag försöker skicka ett mail.
Är det korrekt att anta att det är comhem som fuckar sig?

Ett okänt fel har uppstått. Ämne 'Re: [SPAM] Re: [SPAM]', Konto: 'JimGoose', Server: 'mail1.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69

/JimGoose
Citera
2008-09-25, 01:07
Medlem
JimGooses avatar
Hump
Citera
2008-09-25, 12:57
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose

Ett okänt fel har uppstått. Ämne 'Re: [SPAM] Re: [SPAM]', Konto: 'JimGoose', Server: 'mail1.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69

/JimGoose

Nja, det vara hur mycket som helst...
Vilket program använder du för att skicka mail? Testa att ställa om kontot till att endast hantera plain text istället för html. Går det i väg då?
Citera
2008-09-25, 13:18
Medlem
Citat:

/JimGoose

Kan ju vara så att Com Hems server blockerar ditt mail för att ämnet är "'Re: [SPAM] Re: [SPAM]", i alla fall som det ser ut på meddelandet.
Citera
2008-09-25, 16:02
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Vilket program använder du för att skicka mail?
Outlook express som kommer med xp-sp2

Citat:
Testa att ställa om kontot till att endast hantera plain text istället för html. Går det i väg då?
Har inte provat men kör med dom inställningar comhem anger på sin hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av Mantisen
Kan ju vara så att Com Hems server blockerar ditt mail för att ämnet är "'Re: [SPAM] Re: [SPAM]", i alla fall som det ser ut på meddelandet.
Ämnet har inget med saken att göra, händer även med mail till olika företag, myndigheter och vänner med riktig rubrik.
Även nyutskick av mail händer det med.
Fick upp detta när jag skicka mail till ett gmail-konto jag aldrig mailat innan.

Ett okänt fel har uppstått. Ämne 'ss', Konto: 'JimGoose', Server: 'mail1.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69
Senast redigerad av JimGoose 2008-09-25 kl. 16:04.
Citera
2008-09-25, 21:18
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Outlook express som kommer med xp-sp2

Har inte provat men kör med dom inställningar comhem anger på sin hemsida.

Ämnet har inget med saken att göra, händer även med mail till olika företag, myndigheter och vänner med riktig rubrik.
Även nyutskick av mail händer det med.
Fick upp detta när jag skicka mail till ett gmail-konto jag aldrig mailat innan.

Ett okänt fel har uppstått. Ämne 'ss', Konto: 'JimGoose', Server: 'mail1.comhem.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Your message was classified as spam', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC69

Har du ett antivirusprogram som scannar både utgående och inkommande e-post? Testa att inaktivera den funktionen, alt. inaktivera hela programmet en stund bara för att testa.
Citera
2008-09-25, 21:35
Medlem
JimGooses avatar
Har avast antivirus installerat, provat att pausa och även att stänga av mail-delen men ingen skillnad.
Citera
2008-09-26, 17:01
Medlem
JimGooses avatar
Kan hälsa att idioterna på comhem inte kan tillföra nåt vettigt, först påstod dom att min brandvägg var problemet, sen att outlook var felkonfigurerat och avslutade med att jag har ett spamfilter och det lämnar dom ingen support på så där avslutade dom det hela.

Provat med brandvägg och antivirusprogrammet avstängt, spamfilter har jag inget och outlook är konfigurerat enligt anvisningar från comhem men problemet kvarstår.
Citera
2008-09-26, 17:47
Medlem
Kan du maila ett "vanligt" mail till den snubben?

I fall att det är innehållet i mailet som klassas som SPAM. Testa skicka en vanlig mening och se om det funkar.
Citera
2008-09-26, 18:18
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
I fall att det är innehållet i mailet som klassas som SPAM.
Fått mail till företag och myndigheter i sverige stoppade så tror inte innehållet påverkar.
Citera
2008-09-26, 22:41
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Kan hälsa att idioterna på comhem inte kan tillföra nåt vettigt, först påstod dom att min brandvägg var problemet, sen att outlook var felkonfigurerat och avslutade med att jag har ett spamfilter och det lämnar dom ingen support på så där avslutade dom det hela.

Provat med brandvägg och antivirusprogrammet avstängt, spamfilter har jag inget och outlook är konfigurerat enligt anvisningar från comhem men problemet kvarstår.
Allt för att komma undan....mmmm sådan support känner man igen. Egentligen borde du fått prata med en tekniker istället för vanlig support som egentligen inte kan något utan bara går efter mallar. Deras mailserver loggar nämligen felet och skickar det tillbaka till dig. Vilken tekniker som helst kan plocka fram det om så krävs även om det är ett jäkla letande.

Nåja, har du någon hårdvarubrandvägg innanför ditt uttag i bostaden? Kan ju också vara en bov i dramat.
Citera
2008-09-26, 23:35
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Nåja, har du någon hårdvarubrandvägg innanför ditt uttag i bostaden? Kan ju också vara en bov i dramat.
Har en brandvägg i kabelmodemet som dom flesta verkar ha problem med men den är enligt kontrollpanelen i modemet avstängd så bör inte påverka.

Det enda som jag vet blockeras/filtreras i kabelmodemet är detta, inte provat stänga av det men ska väl inte kunna påverka?
Block Fragmented IP Packets
Port Scan Detection
IP Flood Detection

Nu vill dom att jag ska lägga in kontot på nytt i outlook men kan inte se vad det skulle göra för skillnad.
Istället för att lägga in konto på nytt så har jag dom 3-4 senaste åren exporterat konto't innan windows har installerats om och sen importerat konto't så inställningarna har inte rörts på en mycket lång tid och är först nu på sistone det börjat krångla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in