Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-23, 18:57
Medlem
Måste tappa några kilo och har sedan länge sakat smöret. Vanlig ost som jag älskar går inte, och sån där 15% hårdost smakar vax. Har ni nåt förslag på vad man kan ha på mackan som inehåller max 10% fett?

Självklart är detta bara en av flera åtgärder..
Citera
2008-09-23, 19:00
Medlem
H0nkens avatar
Grovt fullkornsbröd med Keso Mini och kalkonkött och en bit paprika på toppen brukar jag själv köra. Det smakar helt OK!
Citera
2008-09-23, 19:03
Medlem
klybans avatar
Rökt kalkon smakar en hel del och har låg fett halt.
Citera
2008-09-23, 19:07
Medlem
Rökt kalkon och keso låter intressant, tack

Keso är ju vid närmare eftertanke väldigt tacksamt att blanda med en massa saker..
Citera
2008-09-23, 19:09
Medlem
Lostkids avatar
Örtsalt är nog ganska fettsnålt
Citera
2008-09-23, 19:10
Medlem
silbersteins avatar
Om du vill ga ner i vikt trot jag ärligt talat inte det är fett utan snabba kolhydrater du bör undvika. Men smörgasar över huvud taget ar väl iofs aldrig nagon bra ide om man vill tappa nagra kilon.
Citera
2008-09-23, 19:10
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Rökt kalkon och keso låter intressant, tack

Keso är ju vid närmare eftertanke väldigt tacksamt att blanda med en massa saker..
Ja det är det absolut! Själv brukar jag bla blanda det med lättyoughurt och banan. Samt, som jag sade, ha på mackan istället för smör. Eller varför inte som fettsnålt tillbehör till kycklingfilé, istället för någon fet sås? Det finns många kombinationer, Keso passar till mycket!
Citera
2008-09-23, 19:11
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Om du vill ga ner i vikt trot jag ärligt talat att det är snabba kolhydrater du bör undvika. Men smörgasar över huvud taget ar väl iofs aldrig nagon bra ide om man vill tappa nagra kilon.
Det beror på vad man använder för bröd. Vitt bröd går helt bort, men mörkt fiberrikt bröd går alldeles utmärkt.
Citera
2008-09-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Om du vill ga ner i vikt trot jag ärligt talat inte det är fett utan snabba kolhydrater du bör undvika. Men smörgasar över huvud taget ar väl iofs aldrig nagon bra ide om man vill tappa nagra kilon.
Ot + därom tvista de lärde..

Jag äter bara fullkornsbröd..
Citera
2008-09-23, 19:32
Medlem
This_is_me_s avatar
Messmör är både smakrikt, gott och innehåller lite fett.
Citera
2008-09-23, 19:40
Medlem
Tjohildas avatar
Jag älskar mosad avocado på mackan, med lite citronsaft och örtsalt samt några strimlor röd paprika.
Citera
2008-09-23, 19:57
Medlem
Shrink in spes avatar
Hummus är helt oslagbart, skitlätt att göra och gott på mackan (gärna med lite paprika och örtsalt på).

Oljan som är i de flesta recept går faktiskt att skita i. Oftast kör jag kikärtor, tahini, citron, salt, peppar och lite vatten i mixern.
Blir oftast jättebra, tar kanske 5 minuter och är nyttigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in