2008-09-23, 13:37
Medlem
tions avatar
Hej.

Jag hade turen att fixa en okej kran i Västerås efter jag flyttat hit.
Han sa att det fanns Svart Afghan att köpa nu om jag ville ha.

Jag har dock själv hört att det svarta guldet knappt synts till i Sverige på ett bra tag men har ingen källa eller annat bevis.

Så min fråga: är det jag som är efter, eller kan det verkligen vara svart afghan?

Tack!
Citera
2008-09-23, 13:40
Medlem
Luziraduss avatar
Ska vara väldigt dåligt med svart afghan till och med i amsterdam, inte dåligt men till och med mycket sämre. Vi får mest marockan här i sverige, och allt svart går till USA i stort sett. Peace
Citera
2008-09-23, 14:03
Det säljs en hel del svart med guldstämpel här där jag bor. Men det är inte äkta svart afghan.
Citera
2008-09-23, 14:10
Medlem
qetuRs avatar
Har en gång fått svart afghan, som jag med säkerhet vet att det var det. Med en liten del guldstämpel. Kranen sålde bara 25g åt gången, för att hela svarta plattan var 100, och för att se att det var stämpel, så var han tvungen att dela i fyra.

Kanonröka, men det blir ett helt annat rus av den svarta afganen ger lite mer dämpat rus, du blir high-as-a-kite, men väldigt mycket trögare.

Självklart har jag fått svarta 5: or ofta, men det är sällan att det ger samma rus som guldstämplade.
Citera
2008-09-23, 14:44
Medlem
Jag har tillgång till svart afghan så ja, det finns i sverige
Citera
2008-09-23, 14:48
Medlem
Finitos avatar
Klart det finns, dock måste man väl som sagt ha en bra kran. Känns ganska torrt i Småland dock.
Citera
2008-09-23, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Hej.

Jag hade turen att fixa en okej kran i Västerås efter jag flyttat hit.
Han sa att det fanns Svart Afghan att köpa nu om jag ville ha.

Jag har dock själv hört att det svarta guldet knappt synts till i Sverige på ett bra tag men har ingen källa eller annat bevis.

Så min fråga: är det jag som är efter, eller kan det verkligen vara svart afghan?

Tack!

jag har fått tag på det ett antal gånger..
Citera
2008-09-23, 15:47
Medlem
pga. kriget så kommer det inte lika mycket svart från Afghanistan längre. Det som väl kommer ut ur landet kostar nog skjortan.
Citera
2008-09-23, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
pga. kriget så kommer det inte lika mycket svart från Afghanistan längre. Det som väl kommer ut ur landet kostar nog skjortan.

Tror snarare att de är på grund av den ökade vallmo-odlingen bland afghanska bönder ( som kanske kan skyllas på kriget iof) Har fått tag på svart-afghan en gång...tungt rus med lite små trevlig CEV´s
Citera
2008-09-23, 16:39
Medlem
xen1cals avatar
Tror att tillgången på riktig svart Afghan är dålig.
Som någon tidigare nämnt är det ju väldigt vanligt att allt röka som är svart & mjukt blir kallat Afghan..
Citera
2008-09-23, 17:42
Medlem
topsids avatar
Har bara stött på Afghan en gång, därimot vanligt svart skit röka har jag blivit erbjuden oändligt många gånger
Citera
2008-09-23, 19:06
Medlem
Jo det finns svart affe, fick tag på det för några veckor sen. Ungefär som skunk kanske lite sämre. Men otroligt gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in