2008-09-23, 10:19
Medlem
xgrodxs avatar
Under året har Adobe släppt Flex Builder och Air som alpha respektive beta för linux, samt anslutit sig till Linux Foundation.

Idag klockan 11 kommer Adobe att annonsera Creative Suite 4.

Vågar vi hoppas på goda nyheter för vår plattform?
Photoshop, Flash, Illustrator, Premiere, After Effects, Indesign och alla andra verktyg som ingår i creative suite vore onekligen trevligt att se för linux.
Citera
2008-09-23, 10:25
Medlem
Oj oj oj...PS är ju den heliga graalen när det gäller "måste-applikationer" som får folk att inte överge Windows helt för Linux.

PS och MS Word (kompabiliteten mellan MSW och OO är inte 100% och ska man t.ex. arbeta med andra som bara har word blir det problem) är det enda som gör att jag fortfarande har dualboot med XP och Ubuntu.
Citera
2008-09-23, 10:56
Medlem
Det vore ju intressant att se om den kommer, gör den det så kan jag bara hoppas att dom portar över Lightroom också..

Sen är det linux i hela huset
Citera
2008-09-23, 11:16
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xgrodx
Under året har Adobe släppt Flex Builder och Air som alpha respektive beta för linux, samt anslutit sig till Linux Foundation.

Idag klockan 11 kommer Adobe att annonsera Creative Suite 4.

Vågar vi hoppas på goda nyheter för vår plattform?
Photoshop, Flash, Illustrator, Premiere, After Effects, Indesign och alla andra verktyg som ingår i creative suite vore onekligen trevligt att se för linux.

nya funktioner.... *dreglar*
SÅ JÄÄÄÄVLA BRA FUNKTIONER!
Citera
2008-09-23, 12:08
Medlem
xgrodxs avatar
Nya heta features, men ingen information om release till ytterligare plattformar.
Jag är hoppfull, men fortfarande realist. Om de väljer att skippa linux den här gången också så blir jag varken särskilt förvånad eller besviken.
Citera
2008-09-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xgrodx
Nya heta features, men ingen information om release till ytterligare plattformar.
Jag är hoppfull, men fortfarande realist. Om de väljer att skippa linux den här gången också så blir jag varken särskilt förvånad eller besviken.

Stämmer ganska bra överens med hur jag ser det... men hade varit jäklarns schysst om dom hade släppt det
Citera
2008-09-23, 12:37
Medlem
smaksaks avatar
Inte så oväntat men väldigt kul att Content-Aware Scaling kommer till photoshop cs4 nu.

EDIT: såg nu att den här tråden kanske handlade om adobe cs4 till linux, men jaja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in