2008-09-23, 02:05
Medlem
JimGooses avatar
Värmeälskande ensamstående gubbe i sina bästa år, bor mitt i storstaden, söker trevliga stunder med doftblock för att slippa lukt av fjärt, kattlåda och matos.
Vad finns det som är diskret men ändå räcker en längre tid?
/JimGoose
Senast redigerad av JimGoose 2008-09-23 kl. 02:19.
Citera
2008-09-23, 02:26
Bannlyst
Vi hade några prydnader i glas för ett tag sedan, med ett sicksackmönster i olika färger som spred en skön doft. Gick på reklam ett tag för kanske 3-4 år sedan, fanns att köpa på Ica Maxi osv. Kommer inte ihåg vad de gick under för namn dock.
Citera
2008-09-23, 05:07
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Värmeälskande ensamstående gubbe i sina bästa år, bor mitt i storstaden, söker trevliga stunder med doftblock för att slippa lukt av fjärt, kattlåda och matos.
/JimGoose

Din favorittobak av god kvalitet. Rulla cigarretter med någon god holländsk tobak, rök pipa (rak pipa, ety sned pipa stinker!) med exempelvis någon whiskykryddad blandning, och cigarr/cigarill är ju heller aldrig fel.

Doftblock, doftljus, spray et c. luktar offentligt avträde eller elallergiker (d.v.s. sådana som håller på med new age-dravel).

Tobaksrök doftar däremot civilisation, förfining och manlig pondus, och skänker dessutom din bostad en vacker patina som visuellt förstärker nämnda intryck.

Nu talar jag inte om Blend Ultra, de som brukar sådant räknas till samma grupp som elallergiker, och skämmes vanligen och rätteligen över lukten de sprider.
Citera
2008-09-23, 05:09
Bannlyst
Köp några rökelser å fjutta på i nåt rum... Luktar rätt gott.. Brukar finns i snöiga affärer.. Indiska brukar ha med.
Citera
2008-09-23, 13:16
Medlem
Snurrens avatar
Doftolja efter tycke och smak, kan stänkas på växter (i mitt fall brukar jag ta konstgjorda diton). Vill du att ditt hem ska dofta nystädat, kan du ställa en kastrull med kokande vatten på spisen och hälla i lite såpa och låta det småsjuda en timme eller så. Obs du behöver en stor kastrull, såpan löddrar.
Citera
2008-09-23, 13:25
Medlem
JimGooses avatar
Rökelse och liknande utgår pga känsliga lungor.
Citera
2008-09-23, 14:04
Medlem
Citat:
Rökelse och liknande utgår pga känsliga lungor.

var det inte du som skulle spraya gift i hela huset?
Citera
2008-09-23, 22:47
Medlem
2MissMes avatar
Fjärt, kattlåda och matos luktar inte bättre för att man försöker dölja det med parfym. Jag föreslår att du testar någon luktätare/luftrenare om du inte kan städa/vädra bort lukten. Kanske det här kan vara nåt? http://www.luktfritt.nu/
Citera
2008-09-23, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2MissMe
Fjärt, kattlåda och matos luktar inte bättre för att man försöker dölja det med parfym. Jag föreslår att du testar någon luktätare/luftrenare om du inte kan städa/vädra bort lukten. Kanske det här kan vara nåt? http://www.luktfritt.nu/

Precis, städa och vädra lite då och då så är problemet ur världen.
Vill man att det ska lukta gott snabbt så kan man hälla lite kanel på en varm spisplatta och vips luktar lägenheten nybakta bullar.
Man man även köpa doftljus och riva ner dessa med rivjärn och hälla i plastmuggar som placeras ut lite diskret i lägenheten.
Citera
2008-09-25, 14:53
Medlem
Citat:
/JimGoose

Jag brukar alltid blanda lite sköljmedel med nån god doft och vatten i en vanlig sprayflaska/blomspruta och spraya på gardiner och mattor då och då. Funkar kanonbra och gör att det luktar nytvättat i hela lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in