Citat:
Ursprungligen postat av Dalakille
Det hr r ett forum om paranormala fenomen. Hr finns det bde de som tror p dem och de som inte tror p dem. S du kan inte frvnta dig att det bara ska finnas de som inte tror p dessa fenomen. Samma som att man inte kan frvnta sig att det bara ska finnas troende hr.
Jo visst inser jag att det r en mjlighet att det kan vara hjrnan som spelar en ett spratt. Men jag r open minded och vill uppleva saker sjlv innan jag avfrdar dem. "Think outside the box."
Gr det sjlv d ditt sr, sitt inte och be andra testa utan att sjlv gra det.
Tror sjlv som de flesta andra att det hela r en kombination av allt som trissar upp sinnena, speciellt hos lttskrmda barn, och gr det "verkligt".
Dock, nr jag sg titeln trodde jag att det skulle st ngot om Svarta damen, som jag tnkt en del p. Min yngsta kusin, som d var 9-10 mnader gammal, blev sjuk och hade jttehg feber, och hans mamma bar omkring honom tv dygn i strck fr hon "visste" att om hon la ner honom skulle han d. Hon hvdar att hon sg en liten dam kldd i svart g omkring utanfr huset och kika in genom fnstren ibland, och att hon p ngot stt kommunicerade med damen i tanken och frstod att hon var dr fr att hmta ungen fr att hans tid var kommen. Eftersom mamman aldrig slppte ungen kunde damen inte komma t att hmta honom.
Nr han blev bttre slutade hon se detta, men hon r n idag mer n tio r senare sker p vad hon sg. Hon brukar sga att hon sg "Svarta damen" i brist p bttre benmningar. Och att det r en kvinna som hmtar de yngsta barnen nr de gr bort. Nn sorts bisarr barnmorska. Hon r inte ond, hon bara gr sitt jobb.
Jag tror min kusins mamma nr hon hvdar att
hon sg detta, dock undrar jag hur mycket den emotionella pressen spelar spratt med sinnena nr ens barn r dende. P samma stt tror jag ungar som trissar upp varann med anden i glaset och spkhistorier verkligen upplever saker, men att det oftast r deras egna knslor de upplever och inte ett riktigt fenomen. Drmed inte sagt att sdana fenomen inte existerar, men ramsor framfr speglar r s p ngot stt populrkulturellt att det r jvligt svrt att ta p allvar oavsett hur godtrogen man r. Tycker jag