2008-09-22, 14:36
Medlem
Hej

Finns det något sätt man kan sortera mappar efter storlek? Som det är nu kan man bara sortera på lösa filers storlekar Inställning?

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-09-22, 14:42
Medlem
Dreamwahs avatar
I Vista kan du högerklicka i mappen där alla mappar/filer finns du vill sortera välj "sortera efter" sedan "mer..." sedan scrollar du fram till storlek.. bockar i det o trycker på "OK"

Har jag för mig att man kan göra iaf.. om jag fattat rätt hur du vill ha det
Citera
2008-09-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwah
I Vista kan du högerklicka i mappen där alla mappar/filer finns du vill sortera välj "sortera efter" sedan "mer..." sedan scrollar du fram till storlek.. bockar i det o trycker på "OK"

Har jag för mig att man kan göra iaf.. om jag fattat rätt hur du vill ha det

Jo det stämmer men verkar bara gälla för lösa filer, dvs inte mappar. Är alltså mappar jag vill sortera efter storlek.
Citera
2008-09-22, 16:14
Medlem
Traucos avatar
Jag har inte hittat någon sådan funktion inbyggd i något av Windows operativsystem. Problemet är att om du väljer att kolla på mapparna som en detaljerad lista så verkar inte Windows känna av automatiskt hur stora mapparna är och då blir det svårt för den att också lista dem efter storlek.

Kan dock kanske finnas något program som klarar av detta men det har jag tyvärr ingen koll på.
Citera
2008-09-22, 17:17
Medlem
diskdata kan sortera även mappar efter storlek..

http://www.diskdata.com/web/Overview.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in