Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-23, 10:43
  #13
Medlem
Bajsfacistens avatar
Många påstår sig vara sådana, men de brukar ofta inte tänka på att de också är en unga i en växande period. Många i min bekansskapskrets påstår sig vara sådana människor, och de är de väl, men många av dessa har inte ändrat sin livstil och kost men börjar bli feta vid runt 23-30 år. Jag antar att där är där någonstans ämnesomsättningen ändras.

Jag undrar hur många av dessa 20-åriga personer som anser sig kunna äta hur mycket skit som helst fortfarande är lika smala vid 33 år.
Citera
2008-09-23, 11:40
  #14
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Många påstår sig vara sådana, men de brukar ofta inte tänka på att de också är en unga i en växande period. Många i min bekansskapskrets påstår sig vara sådana människor, och de är de väl, men många av dessa har inte ändrat sin livstil och kost men börjar bli feta vid runt 23-30 år. Jag antar att där är där någonstans ämnesomsättningen ändras.

Jag undrar hur många av dessa 20-åriga personer som anser sig kunna äta hur mycket skit som helst fortfarande är lika smala vid 33 år.

Korrekt observation..

Hur gammal är TS förresten? Kan mycket väl vara så att han kommer gå upp i vikt när han blir äldre.. Många brukar få rediga magar någon gång efter 30...
Citera
2008-09-29, 00:16
  #15
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har med varit i din situation samma vikter osv, mycket mat men rörde på mig mycket. Då var jag ca 20 år och gick till doktorn med det hela. Svaret var att en del människor är sådana. De kommer inte gå upp genom att äta. Enda alternativet för att öka i vikt för sådana är genom att bygga muskler.

Det enda som fungerade ( tror jag) var att vräka i sig Lätt och Lagom ca 70 &% fett. Kunde äta ett halvt paket på ett par dagar. Efter ett par veckor så hade jag gått upp 2 kilo, . Sedan när det blev jobbigt att äta så mycket fett och jag lade av med det, så försvann de två kilona på ett par dagar.

För min del har jag runt 30 strecket gått upp till 67 kg, (från 58kg vid 20 år). Så nu tycker jag det är helt ok för att vara mig. Så bäst är väl att ge det några år om du är ung, eller bygg muskler.

Fördelen med hög förbränning är ofta att ha hög tolerans mot kyla. Behöver ju bara äta lite om det är kallt, så sätter kroppen i gång att förbränna och producerar mycket kroppsvärme.
Om man nu inte har hög förbränning, kan man hjälpa till med att hotta upp maten med färsk chili? Man börjar ju svettas då? Förbränner man mer än om man äter samma mat utan chilin?
Kan man sänka sin förbränning så bör man ju kunna höja den också.
Alla kan inte röra på sig för att få den högre?
Att gå upp ca 1 kg per år blir mycket tillslut. Förbränningen minskar med åldern.
Det gäller att äta mindre och mindre 20 år 58 kg - 70 år 103kg är inte lika gulligt
__________________
Senast redigerad av Tantalora 2008-09-29 kl. 00:23.
Citera
2008-09-29, 14:24
  #16
Moderator
Hamilkars avatar
Blev inte så mycket genetik av det här. Det passar nog bättre i Medicin och hälsa.
/Mod.
Citera
2008-09-30, 15:01
  #17
Medlem
Förlåt för min absens. Har varit lite upptagen, och tack alla för dom bra svaren!
Jag är 18 år precis, Väger nu exakt 60 kilo, har ätit ihjäl mig dom senaste 2 månaderna och gått upp ~2 kilo, jag äter mycket ute, pizza, hamburgare, samt att jag äter mycket middag, frukost osv.


Så 2.4 kilo uppgånget ungefär.
Vägde mig igår. På samma våg som sist då det stod 57.6

Citera
2010-03-14, 15:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
1. Du får inte i dig så mycket energi som du tror.
2. Du har förmodligen, vad ska man kalla det, effektiv termogen förbränning. Du förlorar mycket energi genom att bli varm när du överäter. Kanske att du är en sån som sitter och småhoppar och skakar på benet i vila, det går åt en del energi åt sånt också.
Kombination av 1 och 2 således. Förmodligen mår din kropp skit även fast du är smal.

Bumpar ännu en gammal tråd, då problemet är kvarstående.

Det du säger med att jag blir varm är mycket sant. Har försökt lista ut varför jag blir så satans varm om dagarna när jag är aktiv. Detta är dock inte alltid. Finns det något att göra åt saken?

Jag väger nu 62~ kilo. 1½ år senare.
Citera
2010-03-14, 23:41
  #19
Avstängd
mladdzs avatar
Du fortsätter att återupprepa din vikt, men din LÄNGD? L.Ä.N.G.D.??? Den har du inte skrivit alls. Är du så jävla lågbegåvad att du inte förstår att det är relevant också? Sen kunde du läst igenom/postat i någon av dom andra femtonmiljoner trådarna som tar upp exakt samma ämne.

blir så TRÖTT..
Citera
2010-03-15, 00:00
  #20
Medlem
Det är inte nyttigt att äta så som du gör, även om du inte blir tjock. Ät och lev normalt och oroa dig inte över din vikt. Alla är olika, en del svinar och äter sanslöst mycket och onyttigt men går inte upp ett kilo medan andra ständigt provar nya bantningskurer men går upp i vikt ändå.

Varför vill du egentligen gå upp i vikt? Var nöjd med hur du är!!!


mladdz: 100kr på att han är 175-180cm lång.
Citera
2010-05-19, 14:07
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Det är inte nyttigt att äta så som du gör, även om du inte blir tjock. Ät och lev normalt och oroa dig inte över din vikt. Alla är olika, en del svinar och äter sanslöst mycket och onyttigt men går inte upp ett kilo medan andra ständigt provar nya bantningskurer men går upp i vikt ändå.

Varför vill du egentligen gå upp i vikt? Var nöjd med hur du är!!!


mladdz: 100kr på att han är 175-180cm lång.


Jag är trött på att vara så kroppsligt mesig.

Jag är 1.78 och väger nu 62. Gått upp 2kg på ett år, men kroppen ser likadan ut.
Citera
2010-05-19, 15:12
  #22
Medlem
ekmannens avatar
Muskler väger mer än fett. Mitt råd är att börja gymma och ät rätt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback