2008-09-22, 07:38
Medlem
laminatkungens avatar
Objektet för min uppmärksamhet har en ring på höger ringfinger.
Jag vet att det var hennes gamla förlovningsring, som hon tidigare haft på vänster ringfinger men tagit av sig och inte använt på ett bra tag. Nu är ringen alltså tillbaks.
Frågorna som infinner sig är bland annat:

1: Hur är det med förlovningsringar, höger eller vänster hand?
2: Om hon hade ringen på vänster hand först, tog av den och nu har den på höger hand, vad kan det betyda?
3: Ser hon sig som förlovad, eller är ringen där av någon annan anledning?

Citera
2008-09-22, 07:59
Medlem
carbsons avatar
1. vänster
2. ingen aning tyvärr. hon kankse inte vill släppa riktigt.
3. fråga henne?
Citera
2008-09-22, 08:03
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Hon vill bara använda ringen som smycke. Den betyder inget längre och då använder hon den istället för att den ska ligga och skräpa.
Citera
2008-09-22, 08:17
Medlem
Hardcore Junkys avatar
Om man har en ring på höger ringfinger så betyder det väl att man har "lovat ut sig till någon" eller har jag helt fel? Katoliker bör väl för övrigt sin ring på höger hand också om jag inte minns helt fel, men det verkar hon ju inte vara då hon haft ringen på vänster hand tidigare.
Citera
2008-09-22, 09:03
Medlem
zindrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Hon vill bara använda ringen som smycke. Den betyder inget längre och då använder hon den istället för att den ska ligga och skräpa.

Jag skulle aldrig ha ett smycke med så mycket symbol- och affektionsvärde bara för att det är fint.

Jag skulle gissa på att hon antingen kommit över den brytna förlovningen så pass att hon uppskattar de minnen hon haft med den personen, och därför har ringen på "fel" hand (vilket iofs är ganska långsökt, men jaja...bästa förslag jag kommer på ); eller så trånar hon efter sitt ex fortfarande.
Citera
2008-09-22, 09:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore Junky
Om man har en ring på höger ringfinger så betyder det väl att man har "lovat ut sig till någon" eller har jag helt fel? Katoliker bör väl för övrigt sin ring på höger hand också om jag inte minns helt fel, men det verkar hon ju inte vara då hon haft ringen på vänster hand tidigare.
Ja, där har du helt fel.
Det är vänster ringfinger som är förlovningsfingret.
Jag tror att man kan fråga nästan vilken tjej som helst och de skulle säga att de använder den som smycke.
Citera
2008-09-22, 09:41
Medlem
zindrahs avatar
Citat:
Jag tror att man kan fråga nästan vilken tjej som helst och de skulle säga att de använder den som smycke.

Vad grundar du det på?
Citera
2008-09-22, 10:20
Medlem
laminatkungens avatar
Så det kan betyda allt från att hon kommit över exet till att hon trånar efter honom?

Att fråga henne vore ju bäst för att få rätt svar, men vill/kan inte det av olika orsaker.

Jag ville ju ha bergsäkra och självklara svar ju...
Är det verkligen forumets åsikt at det inte finns en manual att följa i såna här situationer?

Fortsätt gärna komma med teorier om mina frågor.
Finns ingen som gjort/sett något liknande? Vad betydde det då?

Hur är det med andra smycken från gamla ex? Varför använder man dom eller inte? En förlovningsring måste väl betyda med än ett par örhängen?
Citera
2008-09-22, 10:23
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:

Hade väl kunna köpa det om det handlade om en diamantring eller något annat "fint", men detta är en slät guldring, gult guld, med en upphöjd slät rand i vitt guld, så ingen ring att skryta med alltså.

Då hon använder silver annars så matchar den inte heller hennes andra smycken helt.

Vet inte om denna info tillför något, men ändå.
Citera
2008-09-22, 10:52
Medlem
Janne-Taikons avatar
1. alltid vänster oavsett förlovning / giftermål.

2. Fråga henne?

3. Se nr 2.

Jag har aldrig stött på nån som satt på sig sin förlovningsring igen på fel hand / finger, så jag har inga förklaringar att ge, men kanske var det hon som la ut de XXXX kronorna det kostade och tycker att det är synd att den ligger i en låda o skräpar.
Citera
2008-09-22, 11:38
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
kanske var det hon som la ut de XXXX kronorna det kostade och tycker att det är synd att den ligger i en låda o skräpar.

Nejdå, hon betalade inte något för ringen.
Citera
2008-09-22, 13:43
Medlem
leenies avatar
Alltså, det där med att man bara matchar silver med silver eller gult guld med gult guld är över, numera funkar det att bära både guld och silver ihop.

Jag har faktiskt en väninna som använde sin fd förlovningsring som smycke på högerhand. Hon lät den ligga ett tag och när hon var över karln hade hon den på högerhanden. Det var iofs en Fusion från Georg Jensen, så inte en uppenbar förlovningsring.

Skulle tro att hon är över snubben. Och givetvis använder jag smycken jag fått av ex. Så mycket bling har jag inte att jag låter guldsmycken och diamantörhängen ligga bara för att jag inte knullar personen jag fick dem av längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in