Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-22, 00:55
  #49
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Det är ändå skillnad mellan ett parti och ett företag. Ett parti ska baseras på väljarnas förtroende för deras utlovade politik. Sånt här ränksmideri kan aldrig vara till ett partis fördel (även om den låga kvaliteten i analys de facto förmildrar effekten av det omoraliska försöket).

Det är lite som om ett företag skulle utforma en hemlig strategiplan mot somliga av dess ägare...

Jättedålig mediataktik kan dock ge bra resultat. Det är ju sossarnas "sparka på de svaga"-taktiken mot borgarna ett bevis för! Underskatta inte dåliga strategier..

Det är ingen skillnad alls. Ett parti "säljer" sitt åsiktspaket och får medlemmar/väljare. Ett företag säljer produkter/tjänster mot betalning.

Det är inget ränksmideri och förekommer inom alla konkurrensutsatta organisationer. Jag har svårt att se att det skulle vara speciellt sensationellt. Mer oroande är att argumentation oftast inte kommer inifrån organisationen. Det är beställningsverk och argumenten tas fram av mediakonsulter. Både högern och vänstern har sina företag och tankesmedjor.

Är det t.ex. någon som på fullt allvar tror att det är Mona Sahlin som skriver sina debattinlägg i pressen
Citera
2008-09-22, 01:14
  #50
Avstängd
teflonmaskins avatar
http://thepiratebay.org/torrent/4407653
Citera
2008-09-22, 01:40
  #51
Medlem
volvo 240s avatar
Att första cidan är ett citat från skithögen Palme säger väl allt om vad det dokumentet innehåller. Ingen har skadat Sverige så mycket osm Palme.
Citera
2008-09-22, 01:47
  #52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Haha, denna var rolig!
"Vår stoppreplik: ”Ni har haft en partiordförande dömd för olaga hot och en partisekreterare dömd för olaga tvång”"

Ayanamiis stoppreplik: Ni har haft en partiordförande och statsminister som skapade ett rasbiologiskt institut, som fanns kvar över tio år efter Nazityskland föll.
Ja, det borda alla sossar upplysas om, speciellt alla som tjatar om hur hemska och rasistiska SD och högern är.
Citera
2008-09-22, 02:00
  #53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Hohoho, vilket litterärt mästerverk. Jag tvivlar inte en sekund på att det är äkta - varför skulle SAP inte ha ett sådant häfte som skickades ut till alla? Det lär ju både Fp och M och V ha eftersom det bara gäller intern argumentationsteknik. Ja, teknik, ni får ju hålla med om att det var en vass retoriker som varit i farten! Jag undrar hur de på allvar tror att de kommer vinna någon debatt med dessa argument. Förvånar mig dock inte om de håller kvar i häfter eftersom "det ändå är bra grejer, SD har ändå ingen chans". Nä, min behållning med häftet var att det bekräftade min bild av SAP: dåliga argument inlindade i en blind tro på sig själv.
Citera
2008-09-22, 02:05
  #54
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Varför vågar inte S bara lita till sin egen förträffliga politik? Eller är det där skon klämmer?

Skon som klämmer, och det på egna dåligt komponerade ideèr, som inte håller tätt. Denna diktatur börjar lysa igenom alltmer för folket, och de kommer ha en väldans ångest den sista tiden om de skall lyckas med sina ränker. Det är ju först och främst deras personliga framtid de kämpar för, vilket skall försörja dem. Folk i största allmänhet skiter de i!
Citera
2008-09-22, 02:28
  #55
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Ja, det är ju klart! Det måste ju godkännas av partiordföranden Mona Sahlin, och högstadiet är den högsta utbildningsnivå som hon har.
Ursäkta OT, men detta är väl ändå inte sant?
Citera
2008-09-22, 02:51
  #56
Medlem
Noel Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Ursäkta OT, men detta är väl ändå inte sant?

Nej, hon klarade inte högstadiet prickfritt heller. Körde i franskan. Måste du rubba det i hennes ansikte?
Citera
2008-09-22, 03:06
  #57
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noel Parker
Nej, hon klarade inte högstadiet prickfritt heller. Körde i franskan. Måste du rubba det i hennes ansikte?
Ursäkta men det är mitt i natten och jag är trött: är högstadieutbildningen den högsta utbildning hon har?
Citera
2008-09-22, 03:40
  #58
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Ursäkta men det är mitt i natten och jag är trött: är högstadieutbildningen den högsta utbildning hon har?
Det sägs så, tyvärr.
Hennes allierade- Wetterstrand som är biolog och Eriksson som är ekonom har ju i alla fall inte spenderat hela sitt liv i föreningar och mystiska sammanslutningar.

Mona är resultatet av en genomtrist uppväxt, fylld av politiska dokument och gråa demonstrationer. Livet där ordförandeskapet är det högsta och förnämsta målet man kan nå som människa.
Citera
2008-09-22, 06:29
  #59
Avstängd
urandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Haha, denna var rolig!
"Vår stoppreplik: ”Ni har haft en partiordförande dömd för olaga hot och en partisekreterare dömd för olaga tvång”"

Ayanamiis stoppreplik: Ni har haft en partiordförande och statsminister som skapade ett rasbiologiskt institut, som fanns kvar över tio år efter Nazityskland föll.

Mona Sahlin är inte heller guds bästa barn, även hon har
gjort en del dumheter, men det hindrar inte sossarna att rösta
fram henne som partiledare.
Citera
2008-09-22, 07:19
  #60
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Exakt, för oss som faktiskt har jobbat i näringslivet så känns det oerhört välbekant med den här typen av åsiktsdokument, policyförklaring, målbild eller så. Många företag ger dessutom ut små häften där den nuvarande VD:n breder ut sej med sina filosofiska betraktelser om hur en medarbetare skall tänka. (Och som ingen jävel bryr sej om, om de inte är ute efter att göra chefskarriär.)

Jag tror de som är mest förvånade är de som inte har nån större inblick i hur det fungerar i större organisationer.

Jag ser dock fram emot att få läsa SD:s motsvarande dokument, vilket ju lär läcka ganska snart.

Låter som underliga föetag du arbetat på i så fall.

Okej för att det finns etiska principer och värderingar man bör backa upp om man abetar på ett företag, men menar du på allvar att du brukar få instruktioner om vad du ska säga och tycka?

Dessutom så dåligt genomarbetade och uselt formulerade?

Ett råd i all välmening i så fall: byt jobb
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback