2008-10-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Nja nån fallskärmsklubb finns inte där och har inte funnits där på länge iaf..
nej - men vi får väl knocka på dören och fråga dom som finns i kåken vad dom gör på Barkarby .....

annars passa på att besöka Barkarby nu - jag tror att dom gör om området till byggplats per 090101 o då blir det stängt.
Citera
2008-10-01, 22:22
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b@ron
nej - men vi får väl knocka på dören och fråga dom som finns i kåken vad dom gör på Barkarby .....

annars passa på att besöka Barkarby nu - jag tror att dom gör om området till byggplats per 090101 o då blir det stängt.

Även om det blir en byggplats så kommer det inte bli helt stängt.
För stort område för det..
Citera
2008-10-02, 08:16
Medlem
Citat:
Även om det blir en byggplats så kommer det inte bli helt stängt.
För stort område för det..
ja - vi får hoppas du har rätt
Citera
2009-06-14, 20:48
Medlem
mattias2025s avatar
Sjukhuset på barkaby flygfält...

Jahapp, då har vi "expertpanelen" här igen då... Någon som nämnt Militär/kris sjukhuset under barkaby flygfält? Nehepp "expertpanelen" kan tydligen inget om det...

//Mattias2025
Citera
2009-06-14, 20:59
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias2025
Jahapp, då har vi "expertpanelen" här igen då... Någon som nämnt Militär/kris sjukhuset under barkaby flygfält? Nehepp "expertpanelen" kan tydligen inget om det...

//Mattias2025

Vad svamlar du om?
Citera
2009-06-14, 21:43
Medlem
Citat:

//Mattias2025

Det är ju väldigt troligt att man skulle förlägga ett sjukhus under ett ställe som troligen bombas i inledningen av en invasion.....
Citera
2009-06-14, 22:08
Medlem
mattias2025s avatar
jaha

Citat:
Ursprungligen postat av Bergslagen
Det är ju väldigt troligt att man skulle förlägga ett sjukhus under ett ställe som troligen bombas i inledningen av en invasion.....

Jaha, och jag förmodar du har "100% koll" på läget?

Har det slagit dig att barkaby flygfält området är STOOORT, det ligger ett nöd militär/kris sjukhus på ett bra antal meters djup där...

//mattias2025
Citera
2009-06-14, 23:32
Medlem
kinkymans avatar
har du någon aning om hur stort området som kallas primär riskzon är och vad
som omfattas av det begreppet?
sen finns sekundär riskzon och vad som omfattas av det begreppet?

primär riskzon=bansystem drivmedelsförråd amförråd kc basc=säkavstånd oskyddad personal 500meter

sekundär riskzon=taxibanor=säkavstånd 300 meter oskyddad personal

det finns ingen anledning att gräva ner ett sjukhus i anslutning till ett högprioriterat mäl som en flygbas som var tänkt för krig!

jag har inte varit på barkarby men har sett det luften!

men fram med bevisen nu!!
Citera
2009-06-15, 01:28
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Jaha, och jag förmodar du har "100% koll" på läget?

Har det slagit dig att barkaby flygfält området är STOOORT, det ligger ett nöd militär/kris sjukhus på ett bra antal meters djup där...

//mattias2025

Det där är bara fantasier kan va sjukrum nere i hangarena som i nåns vilda fantasi blivit ett nytt SÖS
Citera
2009-06-15, 09:45
Medlem
mattias2025s avatar
Citat:
Det där är bara fantasier kan va sjukrum nere i hangarena som i nåns vilda fantasi blivit ett nytt SÖS

Gahh, Tänk med era huvuden!
Jag menade ju inte direkt att den ligger mitt under flygfältet eller mitt i berget Det är ett STORT område och det ska ligga någonstans i utkanten av barkaby flygplats.

SLUTA DRÖM!, det är så mycket ni inte har koll på, det t.e.x. ett HEMLIGT sjukhus i sthml. det ligger i samma hus där typ 2000 personer paserar varje dag... utan att veta att det finns där...
And belive me! jag har en kontakt som arbetar delvis i armen och har varit väktare över massvis av ställen som i sthml...

//mattias2025
Citera
2009-06-15, 13:02
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Gahh, Tänk med era huvuden!
Jag menade ju inte direkt att den ligger mitt under flygfältet eller mitt i berget Det är ett STORT område och det ska ligga någonstans i utkanten av barkaby flygplats.

SLUTA DRÖM!, det är så mycket ni inte har koll på, det t.e.x. ett HEMLIGT sjukhus i sthml. det ligger i samma hus där typ 2000 personer paserar varje dag... utan att veta att det finns där...
And belive me! jag har en kontakt som arbetar delvis i armen och har varit väktare över massvis av ställen som i sthml...

//mattias2025

Jo och jag har bekanta som jobbar som skyddsvakt och har hand om försvaretsobjekt, bekanta jom är yrkesmilitärer och en bekant som känner folk på FortV och dom vet inget om det...

en har jag vandrat runt på varje meter av barkarby flygfält och det finns inga andra nedgångar...

Fast det skulle kunna va som i en om jag inte minns med Ludlum bok där en del av asfaltsbanan kunde lyftas hydraliskt och där fanns det en ramp man kom ner till jätte stora underjordiska komplex...
Fråga din vän om han har läst den boken.

Ser gärna fram i mot nån källa som är trovärdig annars kommer nog inte nån förutom ev min dotter som "fyller" tre månader idag tro på mina våta drömmar..
Citera
2009-06-15, 15:20
Medlem
Jag har vart inne i tornet vid ett flertal tillfällen och där finns inte så mycket att se igentligen..dörren ner till berget tex är igensvetsad och många saker är borttagna tex nödgeneratorn och massa radioutrustning etc,

så det är numera som ett vanligt hus.

men en rolig sak är att i el centralen som ligger i källaren så finns det en box med lite knappar där det där det står "nödstopp järfälla värmeverk" finns också några andra boxar tex en där det står nått i stil med telenätet I/0.

hehe lite sugen man vart på att trycka på nån sådan knapp

men för er som vill Ue,a lite så finns det en stor grönmålad "husvagnvagn" med en liten mast i skogen där vid robotramperna som jag sätt men inte gått fram till

ps det finns inget sjukhus eller liknande där
Senast redigerad av chillhunter 2009-06-15 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in