Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
Har hört rykten om att de ska riva och bygga bostäder istället, tråkigt tycker jag. Mötte en blå skåpbil vid grinden precis bredvid taxibanan och i den satt en skäggig man i militärkläder.
Titta på registreringsskylten nästa gång -inte på kläderna eller på ev. skägg. Svart skylt med gula bokstäver = militärt fordon. Det kryllar ju utav f.d. militärfordon som sålts till privatpersoner och företag!
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Militärt så är det givetvis ingen flygverksamhet kvar utan det är bara de underjordiska utrymmena som används nuförtiden, så som man gör även på en del andra "nedlagda" flygfält.
Har varit där med min lastbil ibland och hämtat mtrl.
Detta har jag också funderat på när det gäller andra flygplatser och flygbaser, kanske är det bristen på vettiga förråd i närområdet som gör att de ändå förvarar grejer där inne fast att övrig verksamhet är borta? Nedrustningen av försvaret har ju gått snabbt, kanske för snabbt... det har nog gjorts en hel del korkade och förhastade slutsatser när man lagt ner regementen och annat. De använder väl bergrummen som förråd enda tills bostadsområdet är helt färdigbyggt?
Citat:
Ursprungligen postat av ((UNDERGROUND))
Någon som vet när dom tog bort plomberingen? och varför tror ni att dom gjort det?
Gissar på att de vill göra plomberingen ordentligt denna gång om det nu blir bostäder här snart. Att bara täcka inslagen med jord känns så gammaldags. Troligtvis inte helt lagligt heller om man tänker på alla regler som finns, sanering och sånt du vet...