Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Våld eller politik? En mix av båda, anser jag, med betoning på våldsdelen. För att uppnå VERKLIGA förändringar krävs det brutalt, gammalt, hederligt våld. Hur tror ni islam tog över Mellanöstern och Nordafrika? Genom att krama sina fiender och ge dom blommor?
Sverige kommer alldeles säkert att uppleva våld i framtiden på grund av den ogynnsamma etniska mixen som finns i det här landet, ett problem som dessutom förvärras och blir värre för varje år.
Frågan är kanske om det kommer att bli ett religionskrig som i libanon där muslimerna massmördade den kristna befolkningen efter att ha blivit en majoritet, eller om det kommer att bli något nytt "raskrig" av nåt slag?
Jag tror det som avskräcker dom flesta från att stödja en väpnad kamp i Sverige är just "raskrig". Känns väldigt mycket nazi-tyskland all over again.
Kort sagt; känns meningslöst att slåss för en "ras" när över halva befolkningen är "blandade" i regnbågens alla färger.
Däremot tror jag inte att människor skulle ha några problem att slåss mot människor som vill tvinga på dom en förtryckande och fördummande religion/levnadssätt/etc.
Inte i dagens vetenskapliga samhälle med frihet, liberalism och valfriheter som vi är så vana vid.