2015-07-08, 15:50
Medlem
Ni som provat rödcederträ/olja, hur fungerade det för er? Anticimex har inte funkat för oss...
Citera
2015-07-08, 20:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imssdal
Ni som provat rödcederträ/olja, hur fungerade det för er? Anticimex har inte funkat för oss...
Insektsfällor?
http://shop.anticimex.com/insektsfalla-tanaco-p-134-c-144.aspx
http://shop.anticimex.com/insektsfalla-p-121-c-144.aspx
Citera
2015-07-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Insektsfällor?
http://shop.anticimex.com/insektsfalla-tanaco-p-134-c-144.aspx
http://shop.anticimex.com/insektsfalla-p-121-c-144.aspx

Tack för tips! Dock provade vi tejptipset nu och väntar med spänning på att fånga några små äckel
Citera
2016-01-15, 20:51
Medlem
Strodes avatar
Ärligt talat. Nu har jag hittat asen i min besticklåda vid flera tillfällen. Finns INGENTING där som dom kan äta (bör påpekas att jag håller väldigt rent där).

Dom försvinner aldrig. Haft dom i 5 år och har gjort storröj flera gånger och slängt alla mattor osv.

Men besticklådan, VARFÖR? Högst upp av alla lådor är den dessutom.

Snackar om larver, inte när de blivit flygfän, det stadiet har de aldrig lyckats komma till.
Citera
2016-01-16, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Ärligt talat. Nu har jag hittat asen i min besticklåda vid flera tillfällen. Finns INGENTING där som dom kan äta (bör påpekas att jag håller väldigt rent där).

Dom försvinner aldrig. Haft dom i 5 år och har gjort storröj flera gånger och slängt alla mattor osv.

Men besticklådan, VARFÖR? Högst upp av alla lådor är den dessutom.

Snackar om larver, inte när de blivit flygfän, det stadiet har de aldrig lyckats komma till.

SÅPA. Städa ut av helvete med drösvis med SÅPA.

Willys har billig såpa, köp 4-5 flaskor på en gång.

Varje dag - bara städa på, ska du se att de försvinner till slut, de vågar inte komma tillbaka.

Jag bodde i en gammal lägenhet på 80-talet och där var det drösvis med änglar och jag skura och skura med Såpa och till slut var det borta.

Men jag hade det bara i köket, skura listerna, lådor, uppe och nere i lådor.
Ta ut alla lådor och skura uppe och nere.
Citera
2016-01-16, 07:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag bodde i en gammal lägenhet på 80-talet och där var det drösvis med änglar...
Skulle ringt aftonbladet i äldre hus kan det vara omöjligt att städa bort ängrar för dom kan leva i väggarna, troligen den väggen dom tagit sig in till mig.
Citera
2016-01-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle ringt aftonbladet i äldre hus kan det vara omöjligt att städa bort ängrar för dom kan leva i väggarna, troligen den väggen dom tagit sig in till mig.
Ja finns dom mellan väggarna är det svårt att komma åt dom genom vanlig städning men såpa fungerar väldigt bra då de flesta småkryp väjer för att passera över såpa. Tex. funkar ju såpa bra för att ta död på växt-löss. Tål golvet och andra material såpa så stryk gärna ett lager koncentrerad såpa utmed tex. golvlister där man misstänker att de tar sig in. Tror inte att det dödar skalbaggar med de skyr iaf. såpan.
Citera
2016-01-16, 12:07
Medlem
Dom är extremt svåra att få bort helt. Men är inget större problem heller om man städar och håller efter normalt. Och inte förvarar saker på ett sätt som gynnar dom, t ex en hög med smutstvätt som får ligga ifred i ett hörn någonstans i flera månader.
Citera
2016-02-07, 20:47
Medlem
Strodes avatar
förstår fortfarande inte vad de har i besticklådan att göra! och varför i den men inte i knivlådan eller någon annan? fan ska de med en gaffel till?

Tänkte slänga alla mina mattor som en del av processen att försöka få bort svinen. Vad ska jag ha för mattor nu? Tänker aldrig mer ha ryamatta eller liknande med lång lugg.
Tror ni de äter Polypropylen?
Citera
2016-02-07, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
förstår fortfarande inte vad de har i besticklådan att göra! och varför i den men inte i knivlådan eller någon annan? fan ska de med en gaffel till?
Så mycket lättare att plocka ut ögonen på dig till natten med en gaffel, bara kör in vrid och dra ut.

Citat:
Tänkte slänga alla mina mattor som en del av processen att försöka få bort svinen. Vad ska jag ha för mattor nu? Tänker aldrig mer ha ryamatta eller liknande med lång lugg.
Tror ni de äter Polypropylen?
PP är en plast så det är säkert.
Citera
2016-02-07, 21:19
Medlem
MartinStLouiss avatar
Du kan köpa rödcederolja, det ska tydligen fungera bra. Men det är väldigt dyrt. http://www.rodceder.com/varfor-rodceder
Citera
2016-02-07, 21:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
det ska tydligen fungera bra.
Funkar skit säger dom som provat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto