2008-09-20, 23:30
Medlem
Jag har nu köpte en ny stationär datorn, som dock bara låser sig

Jag har skickat in den en gång till köpstället och dom gjorde en felsökning med prime95 och något mer program och de kom fram till att det va kylarpastan som strulade. Så dom bytte ut den och jag hoppades att problemet skulle vara löst. Men icke sa nicke, fick nyligen tillbaka den och problemet kvarstår.

Jag bestämde mig då för att göra ett eget test med prime95. Gjorde torture test då och datorn höll på i ca 22 timmar (är det ens normalt!?) och hittade inga som helst fel. Det lustiga nu är att datorn höll igång i mer än 22 timmar på 100% cpu men nu när den bara står så låser den sig efter drygt 30-60 minuter. Ibland kan den står mer än 60 min, men den låser sig trots att jag inte har några program igång. Vad kan felet vara? :S

Det känns inte som att det kan vara värme problem nu tycker jag. Har även öppnat burken när den vart igång och allt verkar fungera! Kan det vara så att det är OS som krånglar om det är EJ är orginal? (har testat 2 st xp) Eller är det bara å skicka tillbaka den och be om en ersättningsvara? :/

Behöver hjälp!!
Citera
2008-09-21, 00:15
Medlem
billybombs avatar
Det kan vara vad som helst...vet nu inte vad du har för begränsningar i din garanti men att köra en egen felsökning skulle inte vara fel...byt ut en komponent i taget för att på så sätt kunna utesluta hårdvarurelaterat problem.
Citera
2008-09-21, 00:49
Bannlyst
Om den är ny så har du väll garanti.. Lämna in den till butiken om dom inte får ordning på den på 2-3 gånger måste dom väll byta till en ny dator
Citera
2008-09-23, 23:40
Medlem
jag visste inte var jag skulle skriva.

min dator låser sig, allt bara stannar, men den slockar inte,
det är bara som att någon tryckt på paus.

om man startar om den sedan står det "no input signal".
har öppnat den & den startade när jag råkade peta på en sladd
vid grafikkortet.
har löst det på detta sättet några gånger men nu går det inte
mer, den vägrar. det handlar inte om vad jag gör, vilka sidor jag
besöker eller så, för man vet aldrig när det ska inträffa.

är det någon som har en aning om vad detta handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in