Jag har nu köpte en ny stationär datorn, som dock bara låser sig
Jag har skickat in den en gång till köpstället och dom gjorde en felsökning med prime95 och något mer program och de kom fram till att det va kylarpastan som strulade. Så dom bytte ut den och jag hoppades att problemet skulle vara löst. Men icke sa nicke, fick nyligen tillbaka den och problemet kvarstår.
Jag bestämde mig då för att göra ett eget test med prime95. Gjorde torture test då och datorn höll på i ca 22 timmar (är det ens normalt!?) och hittade inga som helst fel. Det lustiga nu är att datorn höll igång i mer än 22 timmar på 100% cpu men nu när den bara står så låser den sig efter drygt 30-60 minuter. Ibland kan den står mer än 60 min, men den låser sig trots att jag inte har några program igång. Vad kan felet vara? :S
Det känns inte som att det kan vara värme problem nu tycker jag. Har även öppnat burken när den vart igång och allt verkar fungera! Kan det vara så att det är OS som krånglar om det är EJ är orginal? (har testat 2 st xp) Eller är det bara å skicka tillbaka den och be om en ersättningsvara? :/
Behöver hjälp!!