• 1
  • 2
2008-09-20, 18:43
Bannlyst
En bekant påstod nyligen att det var skitbra att smeta in nyllet i tandkräm som någon slags ansiktsmask.

Jag är väldigt skeptiskt till detta, någon som provat?
Gör det susen?
Citera
2008-09-20, 18:57
Bannlyst
Vandrade just ut till badrummet och tog fram en tub av märket Vademekum innehållandes riktigt stark tandkräm.
Smetade ut en hel del i nyllet och kännde strax hur det började svinda riktigt skönt i skinnet och hur mina ögon tårades. När det torkat så gick jag och tvättade bort det vilket gick oväntat lätt och min hy är tamefasen som ny.

Lenare än en babystjärt och ser riktigt fräsch ut och som bonus så känns det riktigt skönt om kinderna också!
Citera
2008-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Vandrade just ut till badrummet och tog fram en tub av märket Vademekum innehållandes riktigt stark tandkräm.
Smetade ut en hel del i nyllet och kännde strax hur det började svinda riktigt skönt i skinnet och hur mina ögon tårades. När det torkat så gick jag och tvättade bort det vilket gick oväntat lätt och min hy är tamefasen som ny.

Lenare än en babystjärt och ser riktigt fräsch ut och som bonus så känns det riktigt skönt om kinderna också!

Haha, någon annan som har provat eller någon som inte rekommenderar det av någon anledning?
Citera
2008-09-20, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp

fungerar det med alla tandkräms sorter?
Citera
2008-09-20, 19:28
Medlem
Quasys avatar
låter intressant nån mer som provat?
Citera
2008-09-20, 19:31
Medlem
rabarbros avatar
Oj, känns som att man skulle bli hemskt uttorkad
Citera
2008-09-20, 19:39
Medlem
Yaos avatar
Det finns ju glycerin i tandkräm och det ska ju vara bra för huden.
Citera
2008-09-20, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbro
Oj, känns som att man skulle bli hemskt uttorkad
Nejdå det blir man faktiskt inte! Iaf inte jag.
Citera
2008-09-20, 20:13
Medlem
Snitzies avatar
Jag har mer hört att man ska ta det på finnar för att tandkräm är uttorkande. Att smeta in hela ansiktet i det är nog inte så bra i längden.
Citera
2008-09-20, 20:17
Medlem
Herr_Oins avatar
Min morsa har använt sig av tandkräm väldigt ofta när hon fått någon blemma i ansiktet. Hon smetar på en liten klick som får sitta ett tag just för att torka ut den och sedan tvättar hon bara av den. Funkar tydligen rätt bra.
Citera
2008-09-20, 20:36
Medlem
one_sizes avatar
Kan detta vara ett substitut till vanliga rengörande krämer/masker eller bara användas i nödfall? Skulle säkerligen tjäna en hel del på att använda tandkräm istället med det för mig låter det inte som någon bra idé i längden, fast jag kan ju ha fel.
Citera
2008-09-20, 20:39
Medlem
Är du galen?

Använd produkter som är avsett för en ansiktshud (den är rätt delikat och känslig, den "finaste" typen av hud en människa har på sin kropp) och produkter som är avsedda för tänder, kariesangrepp, matbakterier etc etc där de hör hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in