2008-09-20, 14:26
Medlem
Armalitess avatar
Hej!

Äger en ganska ny Vista Dator.

Ligger en ikon längst ner till höger som säger:

" You have a securtiy problem! "

När jag klickar på den så skickar datorn mig till en hemsida som erbjuder gratis scaning av datorn.
Jag är väldigt dålig på datorer men till och med jag fattar att jag inte ska tillåta detta.

Genom att gå in på aktivitesthanteraren så kan jag stänga av programet som gör detta.
Det heter bara "B", och när jag avslutar procesen så försvinner det bara temporärt. Dvs kommer tillbaka när jag startar upp datorn igen.

Någon som vet hur man tar bort det?
som sagt kan jag inte mycket så ta allting långsamt.

Tack på förhand.
Mvh Jesper
Citera
2008-09-20, 14:31
Medlem
Soyuzs avatar
det är spyware/malware eller liknande

gå in på:
www.downloads.com

ladda ned Ad-aware 2008 sen Spyware Search and Destroy, Sen scannar du burken och tar bort skiten.

Posta här igenom om du får problem efter det igen.
Citera
2008-09-20, 14:34
Medlem
w580is avatar
ladda ner malwarebyes, installera, uppdatera, scanna

http://www.download.com/3001-8022_4-...8487bd612ca931
Citera
2008-09-20, 15:44
Medlem
Armalitess avatar
Laddade ner Ad-aware 2008 och Spyware Doctor? (Det sistnämnda hittade viruserna, dock måste man betala för att få bort det)

Ad-aware scanar fortfarande, hoppas det kan ta bort det.

Spyware Doctor sa att det hittade :

"RougeAntiSpyware"
Det är typ ett program som ger datorn pop-ups konstant, och säger att datorn är i risk.

Spyware Doctor sa också att det är ett Lågrisk virus. Känns ju skönt.
Men fyfan vad jobbigt det är!
Citera
2008-09-20, 16:30
Medlem
Armalitess avatar
TJo!

Fick bort det med MalwareBytes rågryma program!
känns superskönt.
Så nu har jag ca 4 virus program på datorn, hoppas jag är säker i fortsättningen.

tack fört hjälpen!

Flashback finns alltid till hands när man behöver det som mest.
Citera
2008-09-20, 23:34
Medlem
Ammelits avatar
hehe bra.
Citera
2008-09-21, 00:53
Medlem
Tja lånar tråden lite.
Mitt antivirus program AVG Free som jag andvänder upptäkte en massa tracking-virus på min dator, jag körde XP men nu har jag format HDDn och lagt in Vista Ultimate. Men antivirus hittar samma threats men tar inte bort dom. Hur gör jag för att ta bort dom ?

Här är en bild på lite av det programmet hittade: http://img207.imageshack.us/img207/6219/virussi5.jpg

Edit: Fick reda på att det va tydligen ofarligt från annat håll. Men vad gör dom igentligen tracking cookies ? låter ju som om nån jävel kör nån FRAstil med mej
Senast redigerad av BongHookah 2008-09-21 kl. 01:17.
Citera
2008-09-21, 12:07
Medlem
Ammelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongHookah
Tja lånar tråden lite.
Mitt antivirus program AVG Free som jag andvänder upptäkte en massa tracking-virus på min dator, jag körde XP men nu har jag format HDDn och lagt in Vista Ultimate. Men antivirus hittar samma threats men tar inte bort dom. Hur gör jag för att ta bort dom ?

Här är en bild på lite av det programmet hittade: http://img207.imageshack.us/img207/6219/virussi5.jpg

Edit: Fick reda på att det va tydligen ofarligt från annat håll. Men vad gör dom igentligen tracking cookies ? låter ju som om nån jävel kör nån FRAstil med mej

Har du testat med Spybot search destroy, malwarebytes, ad aware, ett annat antivirus program? Och om man får fråga vart fick du tag på ditt vista
Citera
2008-09-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
Har du testat med Spybot search destroy, malwarebytes, ad aware, ett annat antivirus program? Och om man får fråga vart fick du tag på ditt vista

Ska pröva dessa program då du nämde.

Vista fick jag av en vän som är insatt i datorer. inbakad licens och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in