2008-09-20, 01:25
Medlem
Tjenare flashback, jag har sttt p patrull under ett byte av moderkort, minnen och grafikkort!

Jag brjade med att skriva ur det gamla skiten och skruvade i det nya, allt verkade vara som det skulle fram tills windows skulle boota, istl fr att windows-loggan kom fram s startade datorn om och samma sak upprepade sig hela tiden.

S jag kopplade ur allting och kollade upp om det var ngot jag hade kopplat fel (frga mig inte varfr), men allt sg okej ut s jag stoppade tillbaka allting p sin plats och frskte starta upp datorn igen men det hnder inte ett piss datorn gr inte det minsta tecken p att enns starta, s jag kopplar in en annan hrdisk och den startar upp och gr vidare till att boota windows och d verkar allt som det ska frutom att efter laddningen s fr jag bluescreen (mste antagligen om installera om windows), men frgan r varfr jag inte kan starta datorn med den andra hrdisken i och vad jag br gra fr att f igng burken igen?

Tacksam fr svar, och frlt fr att jag lter er lida genom att lsa min svenska, jag r ganska frustrerad och trtt d jag har suttit pillat sen kl 19.:/
Citera
2008-09-20, 01:28
Medlem
cammos avatar
Du mste naturligvis installera om XP eftersom du har en helt ny dator.
Citera
2008-09-20, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Du mste naturligvis installera om XP eftersom du har en helt ny dator.

Jojo, men jag tycker det r konstigt att den inte ens startar med den ena hrddisken i :s
Citera
2008-09-20, 01:40
Medlem
problemet med hrddiskarna, kan det bero p att den har ftt fr sig och lsa ena som primary master och nr den andra r i s ser den att det r fel primary master?
Citera
2008-09-20, 10:29
Medlem
sommarlovs avatar
cammo har rtt, du kommer inte ifrn ominstallation.
Citera
2008-09-20, 21:01
Medlem
fiendes avatar
jag tror man kan komma ifrn om man avinstalerar moderkorts drivisar etc innan man byter.fast visst bli 99% chans att det fuckar sig nd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in