• 1
  • 2
2008-09-19, 22:04
Bannlyst
vad är det som händer ,,inget nytt installerat eller dyligt,,
men i kväll har cpu:n legat på typ 70+ och fläkten surrar som en dåre,,
någon duktig data expert som kan tänkas veta vad som hänt!!
Citera
2008-09-19, 22:06
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Kolla i aktivitetshanteraren vilket program det är som tar upp så mycket av CPUn. Är svårt annars att bara kunna gissa vad det är för program som ligger bakom
Citera
2008-09-19, 22:07
Medlem
b0gfettos avatar
Nej, hur ska man veta det?
Har du gått igenom datorn med ett uppdaterat antivirus och spywareprogram? Vad kör du för program? Kör du uTorrent och norton brandvägg så finns det trådar om det.

Du ger ytterst bristfällig info om problemet.
Citera
2008-09-19, 22:15
Bannlyst
sorry ,men eftersom jag INTE gjort några uppdateringar eller liknande borde aktivitetshanteraren vara oväsentlig i detta sammanhang ,,just i kväll har detta skett,,,, aldrig annars ,,sitter på en hyffsad mega dator med ram 2gb osv,osv men kan återkomma med vilka processer som körs men som synes e det dom vanliga,,
blev bara fundersam eftersom det skett i kväll?
någon speciell windows uppdatering eller liknande kanske?

Men tackar ändå er hjälp!!
Citera
2008-09-19, 22:18
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa66
sorry ,men eftersom jag INTE gjort några uppdateringar eller liknande borde aktivitetshanteraren vara oväsentlig i detta sammanhang ,,just i kväll har detta skett,,,, aldrig annars ,,sitter på en hyffsad mega dator med ram 2gb osv,osv men kan återkomma med vilka processer som körs men som synes e det dom vanliga,,
blev bara fundersam eftersom det skett i kväll?
någon speciell windows uppdatering eller liknande kanske?

Men tackar ändå er hjälp!!

Ja, återkom gärna med processen. Är jättesvårt att hitta en anledning annars. En sådan sak kan hända även om man inte installerat eller ändrat något
Citera
2008-09-19, 22:18
Medlem
b0gfettos avatar
Folk (inte jag) uppskattar en HiJack this logg, jag vet inte hur man tyder sånna men många i forumet vet.

Sök på "hijack" (tror jag det är) i forumet så får du hjälp hur man gör.
Citera
2008-09-19, 22:21
Bannlyst
OK !
skall testa om jag kan få till det i morgon,, iallafall sjyst av er att göra ett försök till hjälp med min knapphändiga info
RESPEKT!!!
Citera
2008-09-19, 22:31
Medlem
w580is avatar
ladda ner och starta hijackthis, välj "do a system scan and save a logg file" efter några sekunder kommer det upp text, kopiera och posta här.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera
2008-09-19, 23:47
Bannlyst
Körde hijack,men texten blev för lång så jag kan inte klistra in ,hur 17 gör man då??
Citera
2008-09-19, 23:52
Medlem
seraphs avatar
service pack 3 har ju kommit
Citera
2008-09-20, 02:04
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa66
Körde hijack,men texten blev för lång så jag kan inte klistra in ,hur 17 gör man då??

men om du har aktivitetshanteraren framme så kollar du väl inte enbart vad det står längst ner, har man hög belastning på cpu så nog kollar man även vilken process som som använder all cpu...

du kan ju posta loggen i två inlägg, loggen är ju två delar
Citera
2008-09-20, 02:06
Medlem
b0gfettos avatar
Det finns en tråd som heter "hijack this"-loggar eller nåt liknande, där går det ju utmärkt att pejsta hela loggarna? Eller är det om man lägger dom i code- eller spoilertaggar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in