Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-19, 20:44
  #1
Avstängd
Amoamos avatar
säg att man har 1 eller 2 cannabisplantor hemma.
båda 2 i lägenheten röker.

snuten kommer med husransakan, jag förstår att båda åker på pisseprov.

men plantorna och det man har hemma, kan någon av parterna ta på sig skulden? så att en av dom bara får ringa narkotikabrott?

och vad skulle straffet bli för 2 plantor i blom för en sen tidigare ostraffad person?

mvh!
Citera
2008-09-19, 20:44
  #2
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoamo
säg att man har 1 eller 2 cannabisplantor hemma.
båda 2 i lägenheten röker.

snuten kommer med husransakan, jag förstår att båda åker på pisseprov.

men plantorna och det man har hemma, kan någon av parterna ta på sig skulden? så att en av dom bara får ringa narkotikabrott?

och vad skulle straffet bli för 2 plantor i blom för en sen tidigare ostraffad person?

mvh!

den som står för bostaden
Citera
2008-09-20, 18:39
  #3
Avstängd
Amoamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coke54
den som står för bostaden

Okey, även om man skulle råka vara sambos med barn? :P
Citera
2008-09-20, 19:32
  #4
Medlem
cc_zeros avatar
I Sverige är man ju oskyldig till motsatsen är bevisad, och om båda två skyller på varandra och menar att man var helt ovetande så blir det ju en knivig situation

Som om två personer misshandlar en tredje till döds, och sedan blir ingen dömd för mord eftersom man inte kan bevisa vem som stod för det avgörande slaget pga av att båda skyller på varandra.

Dock tror jag ändå inte att man skulle kunna komma undan med det, risken är väl att båda blir dömda?

Eller är det som Coke54 säger, I dunno men hade ju varit ett drömläge annars
Citera
2008-09-20, 19:42
  #5
Medlem
Peta_Es avatar
Och om båda påvisar thc alt. dess metaboliter i pisset blir det ju svårt att hävda att man inte visste vad det var för växt direkt. Båda 2 kommer att drabbas oavsett då det inte förefaller troligt att den ena är ovetandes.

Bli inte förvånade om soc tar kontakt med er och startar en eventuell utredning om huruvida ni är kapabla till att ta hand om barn och om det överhuvudtaget är en bra miljö för ett barn att befinna sig i.
Citera
2008-09-21, 07:35
  #6
Avstängd
Amoamos avatar
Tack för svar!

Det låter som att min sambo har rätt i att odling hemma inte kommer hända
de där med soc är inget en förälder vill vara med om.

får bli att odla ute nästa sommar istället. säkrare kort.
Citera
2008-09-21, 11:02
  #7
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
I Sverige är man ju oskyldig till motsatsen är bevisad, och om båda två skyller på varandra och menar att man var helt ovetande så blir det ju en knivig situation

Som om två personer misshandlar en tredje till döds, och sedan blir ingen dömd för mord eftersom man inte kan bevisa vem som stod för det avgörande slaget pga av att båda skyller på varandra.

Dock tror jag ändå inte att man skulle kunna komma undan med det, risken är väl att båda blir dömda?

Eller är det som Coke54 säger, I dunno men hade ju varit ett drömläge annars

Två ord:

-Sannolika skäl! dessa kan man bli dömd på så din skylla på varandra fungerar inte längre.......

Men om hampan inte står framme och är väl gömd så kan ju alltid ena parten ta på sig ansvaret, men det fungerar inte om den står på balkongen alt i fönstret.
Citera
2008-09-22, 17:26
  #8
Medlem
Jedis avatar
Barn och droger hör inte ihop!

Att ens överväga att ha narkotika i någon form i markhöjd när det finns barn i huset... (vad jag vet kan man inte odla cb i takhöjd)
Är det inte det första man tar med i ekvationen har man fan inget med ett barn att göra!! soc låter inte som den dummare utav förslagen i mina öron..

Dom små liven kan mer än man tror trots att dom är små. Läst forskning som visar på att kidds i många fall är smartare/mera bestämda att lyckas än vad vuxna är när det kommer till problemlösningar tom.
Att öppna en garderobsdörr som det lyser så spännande från i dess ögon blir en stor prioritet som h*n skall lyckas med på alla sätt och vis, tillslut lyckas dom kanske.. roligt då va?

Skulle inte vilja vara den som hittar mitt barn med munnen full av plantdelar.
Idoti att överväga detta enligt mig åtm. Hoppas jag inte är allt för ensam om detta tankesätt...

Mvh
/Jedi.
__________________
Senast redigerad av Jedi 2008-09-22 kl. 17:29.
Citera
2008-09-22, 18:11
  #9
Medlem
Sluta vara så hårda på killen, han verkar vara en schysst person och antagligen en bra förälder! Att han röker lite cb då och då påverkar inte hans förmåga att vara pappa.

Dessutom har han ju redan sagt att han väntar till sommaren för utomhusodling istället, MED tanke på barnet / barnen!

Edit: Dessutom så spelar det väl ingen roll om ungen trycker i sig en planta, får väl inte nån effekt av att bara äta det? Måste väl ha något fett med som binder cannabinoiderna eller thc:t eller whatever det nu är!?
Citera
2008-09-22, 18:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
I Sverige är man ju oskyldig till motsatsen är bevisad, och om båda två skyller på varandra och menar att man var helt ovetande så blir det ju en knivig situation

Som om två personer misshandlar en tredje till döds, och sedan blir ingen dömd för mord eftersom man inte kan bevisa vem som stod för det avgörande slaget pga av att båda skyller på varandra.

Dock tror jag ändå inte att man skulle kunna komma undan med det, risken är väl att båda blir dömda?

Eller är det som Coke54 säger, I dunno men hade ju varit ett drömläge annars

Det där "kryphålet" funkar inte längre...
Citera
2008-09-22, 18:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Barn och droger hör inte ihop!

Att ens överväga att ha narkotika i någon form i markhöjd när det finns barn i huset... (vad jag vet kan man inte odla cb i takhöjd)
Är det inte det första man tar med i ekvationen har man fan inget med ett barn att göra!! soc låter inte som den dummare utav förslagen i mina öron..

Dom små liven kan mer än man tror trots att dom är små. Läst forskning som visar på att kidds i många fall är smartare/mera bestämda att lyckas än vad vuxna är när det kommer till problemlösningar tom.
Att öppna en garderobsdörr som det lyser så spännande från i dess ögon blir en stor prioritet som h*n skall lyckas med på alla sätt och vis, tillslut lyckas dom kanske.. roligt då va?

Skulle inte vilja vara den som hittar mitt barn med munnen full av plantdelar.
Idoti att överväga detta enligt mig åtm. Hoppas jag inte är allt för ensam om detta tankesätt...

Mvh
/Jedi.

Jag hittade både automat vapen och droger hemma hos min farsa när jag var barn, eller barn och barn typ ungdom 12-13års åldern, och jag blev ju rätt lyckad jag själv... Alltid sånt jävla lallande med "Barnen" visst jag hade ju inte önskat min olycka på någon annan unge, men liksom dom är inte så sköra som man tror, jag fattade mycket väl vad som hände men jag brydde mig inte nämnvärt, hans val liksom.. Precis som att mina val i livet är MINA och ingen annans....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback