2008-09-19, 17:55
Medlem
Jag installerade Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x64.SP1.Integrate d.August.2008.OEM.DVD-BIE för en dryg månad sen. I nfon står det att ingen aktivering behövs. Allt har funkat helbra fram tills idag.

När jag startar datorn kommer det upp en ruta som frågar om jag vill aktivera min kopia av windows eller vänta med att aktivera. Aktiverar jag inte hamnar kommer jag in i windows, med en liten snabb notifiering om att min version av Windows inte är äkta och hela den gamla vanliga ramsan. Så här kan jag ju inte ha det.

Har gjort några snabba sökningar efter en WGA-fix till Vista, utan någon större framgång. Någon som har tips på en lösning?
Citera
2008-09-19, 18:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Ring MS så får du en ny licenskod ifall din gamla inte fungerar...
Citera
2008-09-19, 18:39
Medlem
Titus pollos avatar
BIE-crackarna måste ha missat någonting i scriptet som körs i starten av windows (man ser en massa rader som fladdrar förbi precis innan windows laddas)
Jag kör med en gammal DELL OEM crackad Vista 64 sen månader tillbaks (innan har jag kört med en DELL OEM crackad Vista 32 i nästan ett år)
Behöver aldrig aktiveras.
Citera
2008-09-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ring MS så får du en ny licenskod ifall din gamla inte fungerar...
Haha, du är för rolig
Citera
2008-09-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
BIE-crackarna måste ha missat någonting i scriptet som körs i starten av windows (man ser en massa rader som fladdrar förbi precis innan windows laddas)
Jag kör med en gammal DELL OEM crackad Vista 64 sen månader tillbaks (innan har jag kört med en DELL OEM crackad Vista 32 i nästan ett år)
Behöver aldrig aktiveras.

Att man aldrig lär sig att försöka lite till innan man skriver och klagar.
Hittade aktiveringsscriptet på skivan, behövde bara köra det igen, så funkade det. För den som letar låg det i följande mapp på skivan:
SOURCES\$OEM$\$$\SETUP\SCRIPTS
Måste ha blivit något fel vid installationen så att scriptet inte kördes.
Citera
2009-03-04, 22:12
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorcoach
Att man aldrig lär sig att försöka lite till innan man skriver och klagar.
Hittade aktiveringsscriptet på skivan, behövde bara köra det igen, så funkade det. För den som letar låg det i följande mapp på skivan:
SOURCES\$OEM$\$$\SETUP\SCRIPTS
Måste ha blivit något fel vid installationen så att scriptet inte kördes.

Tack för tipset! Funkade fint för mig. Nu är exemplaret aktiverat. Scriptet kördes vid installation, men efter att Vista landat på en annan partition och sedan tillbaka igen blev det lite problem. Ordnat nu alltså. Najs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in