2008-09-19, 17:42
Medlem
Efter att än en gång tröttnat på Telia Säker/F-Secure ersatte jag med ZoneAlarm brandvägg och AviraAntivir (gratisvarianterna). Funkar bra och smidigt, helt OK.
Av nyfikenhet Googlesökte jag enligt rubriken, AVG vs Avira. Många träffar givetvis. Intressant fann jag förslaget att installera båda; de skulle fungera 'harmoniskt' tillsamman.
Och minsann. Dessa två har fungerat helt OK i två veckor nu; ingen som helst bromsning är märkbar. Båda verkar göra sitt jobb. Jag skannar med båda samtidigt; skannresultatet i AVG's favör.

Kan jag nu känna mig dubbelt så säker som de stackare som bara har ett AV-program igång? Det är frågan; för det kan väl inte vara tvärtemot-effekt.
Citera
2008-09-19, 17:54
Medlem
Karatepungs avatar
verkar onödigt tycker jag.. lär ju dra en del resurser. Men jag vet ju inte vad du har för internetvanor iofs
Citera
2008-09-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltand
Efter att än en gång tröttnat på Telia Säker/F-Secure ersatte jag med ZoneAlarm brandvägg och AviraAntivir (gratisvarianterna). Funkar bra och smidigt, helt OK.
Av nyfikenhet Googlesökte jag enligt rubriken, AVG vs Avira. Många träffar givetvis. Intressant fann jag förslaget att installera båda; de skulle fungera 'harmoniskt' tillsamman.
Och minsann. Dessa två har fungerat helt OK i två veckor nu; ingen som helst bromsning är märkbar. Båda verkar göra sitt jobb. Jag skannar med båda samtidigt; skannresultatet i AVG's favör.

Kan jag nu känna mig dubbelt så säker som de stackare som bara har ett AV-program igång? Det är frågan; för det kan väl inte vara tvärtemot-effekt.

Att köra två antivirusprogram samtidigt brukar inte vara en bra idé..
Om båda två nu är antivirusprogram, vet ju att AVG är det ..
Citera
2008-09-19, 19:59
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltand
Det är frågan; för det kan väl inte vara tvärtemot-effekt.

Jo, dom stör varandra och skapar konflikter, synliga eller osynliga. Två antivirus = sämre än ett antivirus.
Citera
2008-09-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4mr3m
Att köra två antivirusprogram samtidigt brukar inte vara en bra idé..
Om båda två nu är antivirusprogram, vet ju att AVG är det ..

Jo Avira Antivirus är ett Av program
Citera
2008-09-19, 23:25
Medlem
X_surfers avatar
Kr på Avira, den är grymt kompetent och lär skydda din dator alldeles utmärkt...
Citera
2008-09-20, 23:45
Medlem
Ammelits avatar
AVG funkar men har inte testat avira vet ej hur det är
Citera
2008-09-20, 23:46
Medlem
b0gfettos avatar
Avira funkar bra för mig och har fått bra resultat i diverse tester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in