2008-09-19, 17:35
Medlem
kaoriblasts avatar
Jag har problem att installera min midi-synth från JJLabs och undrade ifall någon vet hur man ska bära sig åt för att den ska fungera. Har sökt efter fungerande drivers ett bra tag nu och bestämde mig för att ge upp. Fick så snällt komma krypande och be FB gudarna att nån vänlig själ har en lösning på mitt djupa problem.

Säg inte att jag ska googla, för det har jag gjort och hittar ingenting som fungerar.
Citera
2008-09-19, 17:42
Medlem
pl0p3s avatar
Lite mer info behövs isf ?

Är det midi(vad heter isf ditt ljudkort) eller usb ?

Vad använder du för program ?
Citera
2008-09-19, 17:46
Medlem
kaoriblasts avatar
Det är USB och jag använder Ableton Live. Men problemet ligger inte i programmet för det kvittar vilket program jag använder, datorn hittar inte synthen helt enkelt.
Citera
2008-09-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag har problem att installera min midi-synth från JJLabs och undrade ifall någon vet hur man ska bära sig åt för att den ska fungera. Har sökt efter fungerande drivers ett bra tag nu och bestämde mig för att ge upp. Fick så snällt komma krypande och be FB gudarna att nån vänlig själ har en lösning på mitt djupa problem.

Säg inte att jag ska googla, för det har jag gjort och hittar ingenting som fungerar.

javligt longshot men jag hade ett usb midikeyboard som vagrade fungera samtidigt som jag hade min logitech webkamera installerad. om du har en, prova avinstallera den/drivrutiner.
Citera
2008-09-19, 20:39
Medlem
kaoriblasts avatar
Tack för tippset ska testa det när jag känner mig motiverad nästa gång
Citera
2008-09-19, 23:44
Medlem
Flebbos avatar
Vet inte om det finns för Vista men det finns ju ett litet program som heter MIDI-OX som är till för att styra runt midisignaler rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in