2008-09-18, 19:47
Medlem
tjena. har börjat att träffa en tjej. Har lite frågor om hur länge man ska vänta tills man blir ihop. Asså vad är rimligt? exempel ska man vänta 5dag.6mån eller 2år?.

älskar verkligen denna tjej men jag kan inte vänta hur länge som helst. När ska jag berätta för henne att det börjar bli jobbigt när jag inte vad hur det ska bli? vad är rimligt i den sit?.

vill inte ställa fel frågor denna tjej så att hon känner sig pressad eller tvingad att jag vill bli ihop nu med en gång. träffades förra helgen för första gången sov över 3dag, 2dagen hade vi sex.

både var med på allt sova över och sex.. Nu den här helgen sov jag över med 3dag men då inget sex bara smekningen utan kläder. hur ska man tänka i en sån situation sex första helgen men inget nästa helg? När vi låg och myste nu i helgen så började tjejen gråta.

jag frågor vad som står på. Hon säger att det är inget. ser på henna att hon är väldigt ledsen, inte att hon stor gråter eller något sånt bara att man ser att hon fäller en tår. håller om henne och tröstar henne frågar en gång till då säger hon samma sak igen att det är inget. Vad ska man tänka i en sådan situation? Kan hon vara "otrogen"?.

har träffats 2helger nu känns verkligen jätte bra mellan oss. Men jag kan inte vänta hur länge som helst. Hur ska jag berätta detta för henne och när på bästa sätt så hon inte tror att jag inte vill bli ihop med henne.

När vi snackar över sms och man inte har svarat på ett sms typ på 5-10min och lite längre kanske. Så får man en massa sorgsna smilysar typ som :/ ja behöver inte säga så mycket mer.

Ska jag ochså börja med det eller för det tar typ en hel dag innan man får svar på mina sms :P inte rikigt en hel dag men tar iallfall ett tag innan man får svar ? :S Sen vill hon inte snacka så mycket i telefon blir bara smsa hela tiden! förstår det inte!

situationen när hon ska på fotbolls träning och hon vill att man ska skicka gulliga sms till henne undertiden. har gjort detta ett antal ggr. jag skrev nä du får ett gulligt sms du får skicka gullia sms till mig . det var inget idetta som säger att jag inte alls vill skicka gulliga sms till henne men då säger hon VARFÖR? HEJDÅ ISÅFALL? .. förstår inte henne ibland!
Citera
2008-09-18, 19:54
Medlem
Well... för det första. Två helger räcker inte för att lära känna någon, och vill du verkligen vara tillsammans med någon du inte känner?

Det är ju inte som när man var mindre när man sa "vi är ihop" i vuxen ålder blir det bara så helt enkelt, man behöver inte ens säga att man är tillsammans, det är oftast underförstått..handlar det dock om osäkra personer kan raka besked behövas, men det handlar ju om att prata med varandra.

Det är mycket i ditt inlägg jag inte förstår... hur gammal är tjejen?
Citera
2008-09-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piony
Well... för det första. Två helger räcker inte för att lära känna någon, och vill du verkligen vara tillsammans med någon du inte känner?

Det är ju inte som när man var mindre när man sa "vi är ihop" i vuxen ålder blir det bara så helt enkelt, man behöver inte ens säga att man är tillsammans, det är oftast underförstått..handlar det dock om osäkra personer kan raka besked behövas, men det handlar ju om att prata med varandra.

Det är mycket i ditt inlägg jag inte förstår... hur gammal är tjejen?

jo det sant man behöver längre tid på sig. Jag förstår inte heller det :S skrev bara ner lite vad som har hänt mellan veckorna vi har träffats.

Tjejen är 16 och jag är 19!
Citera
2008-09-18, 20:08
Medlem
Om hon redan nu hotar med "Hejdå" ifall du inte gör som hon vill, ja, då bådar det faktiskt inte gott inför framtiden. Det lär ju inte bli bättre va? Du ska inte behöva utstå "hot" om att hon drar så fort något inte går hennes väg.

Vad du än gör så ska du inte göra allt hon säger åt dig att göra. Smileysarna hon skickar åt dig blir någon slags manipulation, hon försöker ge dig dåligt samvete, för ärligt talat, nog står man ut även om man inte får svar på flera timmar.

Försök förklara för henne att du hellre vill prata i telefon eller ses öga mot öga, förklara att det blir så opersonligt med sms.
Citera
2008-09-18, 20:17
Bannlyst
hon låter lite knepig, ligger och gråter och säger att det är ingenting, du tror henne inte på den punkten hoppas jag?
sen att hon skickar sura smilisar när hon inte får svar på sms på ett tag är verkligen absurt.

sen så kan man inte fråga någon typ, ska vi bli ihop i eran ålder är ni 5 eller haha!

ni umgås intimt, ni har sex, skickar kärleksförklaringar mm...då är man i mina ögon ihop, inte något som borde bekräftas.

hmm ska nog säga till min farsa att det är dax att han frågar chans på morsan nu efter 25år
Citera
2008-09-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akathesmurf
hon låter lite knepig, ligger och gråter och säger att det är ingenting, du tror henne inte på den punkten hoppas jag?
sen att hon skickar sura smilisar när hon inte får svar på sms på ett tag är verkligen absurt.

sen så kan man inte fråga någon typ, ska vi bli ihop i eran ålder är ni 5 eller haha!

ni umgås intimt, ni har sex, skickar kärleksförklaringar mm...då är man i mina ögon ihop, inte något som borde bekräftas.

hmm ska nog säga till min farsa att det är dax att han frågar chans på morsan nu efter 25år

näe det är inte det jag menar att jag ska fråga henne om hon vill bli ihop!. Mer att när man kan säga hur ser vårt förhållande ut, vart är det på väg.
Citera
2008-09-18, 20:27
Bannlyst
ni är precis i början av det, du kan u fråga hur det känns för henne då det inte är normalt att ligga och gråta brevid någon man gillar.
Citera
2008-09-18, 20:30
Medlem
Jag tycker inte att du ska tänka så stora tankar i det här skedet. Känner du att du skulle kunna vara tillsammans med henne? I så fall, fortsätt att träffa henne så får ni se var det leder. Att börja fråga så tidigt i en relation kan göra mer skada än nytta, många blir tyvärr bortskrämda av sånt.

Och till skillnad från akathesmurf så tycker jag inte att sex och söta sms betyder att man är tillsammans, det krävs mycket mer än så för att det ska kallas ett förhållande.
Citera
2008-09-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akathesmurf
ni är precis i början av det, du kan u fråga hur det känns för henne då det inte är normalt att ligga och gråta brevid någon man gillar.

nä men att hon "gråter" det kan ju betyda så mycket saker. t.ex att hon är väldigt kär mig har starka känslor hon vet inte hur hon ska göra. Eller det värsta att hon har någon annan eller att hon har känslor för sin förra pojkvän!
Citera
2008-09-18, 21:06
Medlem
Jag tycker du ska ta det lugnt med att gå in i ett förhållande med henne hur mycket du än vill.
Jag har själv varit med om det och begick misstaget att man mår så jävla bra första tiden, man tänker "varför dra ut på tiden med vårt förhållande?"...
Låt det lägga sig lite om någon enstaka vecka sen ta dig en jävligt ordentlig funderar på om det är denna tjej du vill ha som mamma till dina barn och leva med resten av livet. Det är inget du kan besluta efter att ha träffat henne 2 gånger och sovit över ett par nätter.

Detta är förutsatt att du, liksom jag inte är ute efter någon förhållande "bara för att" utan jag skulle aldrig gå in i ett förhållande om jag inte känner som jag beskrev ovan.
Citera
2008-09-18, 23:19
Medlem
Kommer väl automatiskt antar jag. Behöver väl inte stressa?
Citera
2008-10-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swoosh
Kommer väl automatiskt antar jag. Behöver väl inte stressa?

Vad skulle ni ha gjort om tjejen ni vill bli ihop med frågar er vad du tycker om henne. Du svara på frågan men när du ställer frågan tillbaka så får du vet inte och om hon säger att hon inte vill ha någon förtillfälligt vad hade ni gjort då hade ni lagt ner mer jobb på det än vad ni redan har gjort? Har inte träffat henne på 3-4veckor nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in