2008-10-14, 13:54
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fribbe89
Vad skulle ni ha gjort om tjejen ni vill bli ihop med frågar er vad du tycker om henne. Du svara på frågan men när du ställer frågan tillbaka så får du vet inte och om hon säger att hon inte vill ha någon förtillfälligt vad hade ni gjort då hade ni lagt ner mer jobb på det än vad ni redan har gjort? Har inte träffat henne på 3-4veckor nu.

Ge henne en lapp med texten "Ska vi bli ihop" 1= Ja, 2= Nej, 3, Jag vill fundera lite på det.

Ärligt så verkar både du och speciellt din tjej vara ungefär på det stadiet.
Citera
2008-10-14, 13:58
Medlem
Då jag fått känslor för en person så att jag mått dåligt av att inte veta vilken status vår relation har.. så har jag frågat rakt ut vad personen vill med relationen etc. Om personen säger "bara kompis" så dumpar jag personen direkt för det blir för jobbigt annars. Säger personen "vet inte" väntar jag en period o frågar sen igen.
Citera
2008-10-14, 14:14
Medlem
Chis avatar
Asså, jag tror bara det handlar om att hon är 16. Vad vet man och förstår man när man är 16? Antagligen är som många andra ungdomar, uppriven av alla hormoner som rasar och alla känslor hon känner och alla krav man har på sig. Är du intresserad av henne så se till att umgänget ur sängen och den privata kammarn. Hon behöver antagligen någon som ser på henne och pratar med henne som en människa.

Det verkar inte som att hon är helt redo att ha ett förhållande för övrigt. Lite väl känslomässigt instabil.
Fortsätter hon skulle jag helt enkelt fråga vad det är för fel. Fråga henne om hon är glad eller ledsen och vad som orsakar det ena eller det andra. Förklara för henne att man inte kan hålla på och vara kryptiskt ledsen och nedstämd hela tiden utan att man måste prata om det är nått verkligt jobbigt.
Citera
2008-10-14, 14:41
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:

älskar verkligen denna tjej men jag kan inte vänta hur länge som helst. När ska jag berätta för henne att det börjar bli jobbigt när jag inte vad hur det ska bli? vad är rimligt i den sit?.

vill inte ställa fel frågor denna tjej så att hon känner sig pressad eller tvingad att jag vill bli ihop nu med en gång. träffades förra helgen för första gången sov över 3dag, 2dagen hade vi sex.

Så du har känt bruden i vadå, 2 veckor totalt, men pallar inte att vänta hur länge som helst?
Citera
2008-10-14, 15:15
Medlem
blondinbeccas avatar
Men ärligt talat... du har känt tjejen i 2 veckor och du älskar henne? Och du vet inte om du kan vänta "hur länge som helst"?

Gör världen en tjänst och lås in dig själv på ditt rum tills du mognat till dig lite. Be mamma om lite välling och en ny napp när du ändå är igång.
Citera
2008-10-14, 17:26
Medlem
NolaDarlings avatar
ni har inte setts på flera veckor. hon säger att hon inte vill ha en pojkvän just nu. let's face it: hon är inte kär i dig, hon vill bara ha uppmärksamhet och någon som bryr sig. hade hon varit kär i dig hade hon inte agerat som hon har gjort. den där kryptiska ledsenheten är ett sätt för henne att få dig att tycka om henne och bekräfta henne (det är helt idiotiskt, vem vill vara med någon som är ledsen och mår dåligt hela tiden?). att hon blir sur när du inye smsar exakt då hon vill att du ska göra det tyder på att hon är omogen(men vad kan man förvänta sig av en 16-åring)

glöm henne.
Citera
2008-10-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinbecca
Men ärligt talat... du har känt tjejen i 2 veckor och du älskar henne? Och du vet inte om du kan vänta "hur länge som helst"?

Gör världen en tjänst och lås in dig själv på ditt rum tills du mognat till dig lite. Be mamma om lite välling och en ny napp när du ändå är igång.

Så om den tjej/kille du har träffat i 2veckor haft uppehåll i 3-4veckor. Sen efter det så säger han/hon till dig att han/hon vill inte ha någon kille/tjej just nu. Han/hon pratar med dig knappt. Hade du väntat?
Senast redigerad av fribbe89 2008-10-17 kl. 20:10.
Citera
2008-10-17, 23:08
Medlem
blondinbeccas avatar
Citat:
Så om den tjej/kille du har träffat i 2veckor haft uppehåll i 3-4veckor. Sen efter det så säger han/hon till dig att han/hon vill inte ha någon kille/tjej just nu. Han/hon pratar med dig knappt. Hade du väntat?

Lilla gubben. Läs igen ovan citerad text. Är det inte glasklart vad du bör göra så är du mentalt efterbliven.

HON VILL INTE HA DIG. Så. Förstår du nu?
Citera
2008-10-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinbecca
Lilla gubben. Läs igen ovan citerad text. Är det inte glasklart vad du bör göra så är du mentalt efterbliven.

HON VILL INTE HA DIG. Så. Förstår du nu?

Se ditt första inlägg och jämför med detta inlägget så kan vi diskutera vem som är efterbliven.

*suck* inte fler som fattar vad det handlar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in