Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2008-09-20, 20:02
  #61
Avstängd
Odess avatar
Ringde upp en miljömuppe och jag fick med håll från denne som själv var på sergels torg och att s hycklar angående saudiarabien

Så sprickan kanske är djupare än vad man igentligen vill visa mellan mp och s?

För jag tog även upp om masslagring som helt hamnat i skymundan där du kan göra precis samma sak som med massavlyssning i DAG
Citera
2008-09-21, 07:16
  #62
Avstängd
Odess avatar
Min teori stärks allt mer

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1755939.svd

Citat:
Efter bråket med Carl Bildt om vad han sagt och inte sagt när det gäller FRA:s samarbete med diktaturer backar nu SVT. Morgan Olofsson, chef för Rapport, ber tittarna om ursäkt.

Men varför skriver S INGET om S-regeringens avtal med saudiarabien??

Och varför skriver SVT själva INGET om ursäkten??

Bara alla andra medier!
Citera
2008-09-22, 22:58
  #63
Medlem
Kreutzs avatar
Till TS: Gör inte FRA frågan till partipolitik. Vem som än vill inskränka våra grundläggande rättigheter skall kritiseras.

Själv har jag sedan -80 talet varit aktiv Moderat. Min besvikelse är därför dubbel. Aldrig kunde jag tro att "mitt parti" som alltid har stått för individuell frihet skulle bli ansvariga för att införa ett Stasi de lux i Sverige. Partipolitik har inget med detta att göra även om också jag kan inse att Sossarna försöker vinna lätta poäng inför nästa val. Jag bry mig dock inte. Om sossarna verkligen skrotar FRA-lagen så får de gärna för mig överta regeringsmakten.
Citera
2008-09-23, 21:03
  #64
Moderator
Ruskigbusss avatar
Fyra Odes-trådar om socialdemokraterna och deras FRA-historik samt nuvarande inställning sammanfogade.
/Mod
__________________
Senast redigerad av Ruskigbuss 2008-09-23 kl. 22:44.
Citera
2008-09-23, 23:53
  #65
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Men herregud.

Oavsett om det är sossar eller kommnister eller fascister eller liberaler á la Pinochet som vill övervaka så är det åt helvete. Det är positivt att skiten uppmärksammas, oavsett vilka svin som sitter i regeringen.

FRA-motståndet handlar inte om att folk ogillar borgarna (även om vi gör det också), det handlar om att folk ogillar FRA.

Amen!
Citera
2008-09-25, 18:51
  #66
Avstängd
S skrev spionavtal med diktatur

Politikerna förtjänar vårt förakt och vi kan absolut inte godtroget lita på dem.

Citat:
Förra veckan kritiserade socialdemokraterna utrikesminister Carl Bildt för uttalandet om eventuellt informationsutbyte med diktaturstater.
Men Sverige samarbetar redan med en diktatur kring signalspaning.
Den socialdemokratiska regeringen undertecknade ett avtal med Saudiarabien 2005, enligt DI.

Den senaste veckan har FRA-debatten kretsat kring Sveriges samarbete med diktaturer, efter utrikesminister Carl Bildt uttalande till SVT om informationsutbyten.
- Det är oroande att Sveriges utrikesminister tycker att det är okej att ha kontakter med icke demokratiska stater, sa en av regeringens hårdaste kritiker, socialdemokraternas Urban Ahlin, till DN.
Avtal med Saudiarabien

Men när socialdemokraterna satt vid makten tecknade regeringen avtal med Saudiarabien, enligt Dagens Industri.
Avtalet, som undertecknades av försvarsminister Leni Björklund och Saudiarabiens kronprins Sultan ibn Abd al-Aziz 2005, handlar om försvarssamarbete mellan Sverige och Saudiarabien och innefattar signalspaning.
"Båda parter är överens om att det militära samarbetet mellan de två länderna ska vara inom följande områden [...]; Electronic Warfare, EW, and Signal Intelligence, SIGINT, utrustning och system."
Träning inom signalspaning

Avtalet behandlar också ”taktisk och teknisk träning” inom signalspaning, enligt DI.
Några uppgifter från FRA har inte bytts med Saudiarabien ännu, enligt uppgifter till DI.
Avtalet med diktaturen sträcker sig till 2010 och förnyas automatiskt i ytterligare fem år om det inte säga upp.
Citera
2008-09-27, 08:58
  #67
Avstängd
Det är sanslöst hur kort minnet är hos svenska folket

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....rubrik_1258273

-Så här lagstiftar man inte i demokratier. Man utreder saker ordentligt /.../ Det här är bara ett hafsverk, säger socialdemokraten och justitieutskottets ordförande Thomas Bodström.

Så här sa Bodström för 2 år sedan

Bodström tycker inte ökad övervakning hotar integriteten

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517211


Bodströms lagar innebär nya s-tag. Ofta hårda, ofta kontroversiella: buggning (snart), utökade möjligheter till hemlig husrannsakan, telefonavlyssning, postkontroll och andra tvångsmedel även i preventivt syfte, det vill säga av personer som ännu inte begått några brott.


Nu köper S endast billiga politiska röster och hycklar. Att folk inte genomskådar deras hyckleri är sanslöst
__________________
Senast redigerad av Saurcael 2008-09-27 kl. 09:00.
Citera
2008-09-28, 22:39
  #68
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saurcael
Det är sanslöst hur kort minnet är hos svenska folket

Fast nu är det ju så att det var den borgerliga regeringen vi har för tillfället som faktiskt tog FRA-förslaget till riksdagen och klubbade igenom det. Så det ligger s.a.s i sakens natur att de knappast kommer att riva upp den och förkasta sitt eget förslag, speciellt inte med tanke på hur mycket prestige det gått i det.
Så här gör oppositionen med socialdemokraterna i spetsen det som oppositionen ska göra, nämligen opponera sig mot regerings politik.

Om de bara hade suttit tysta eller ännu värre, nickat instämmande, ja då hade det varit läge att bli jävligt orolig.
Citera
2008-09-30, 10:06
  #69
Avstängd
Socialdemokrater fortsätter at försöka plocka politiska röster om FRA

Nu på SVT är det frågeställning till statsministern och nån Eva-Lena Johansson tog åter upp frågan om integritet om bl a email

Då svarar Reinfeldt klockrent att man nu försöker få detta som något nytt när detta skett under flertal socialdemokratiska statsminister som Ingvar Carlsson och Göran Persson

Även Luciano Astudillo som skriver på Expressen försöker plocka billiga politiska röster om FRA

http://blogg.expressen.se/astudillo/...?messid=419308

Citat:
FRA-frågan är dåligt skött från första början. Och bilden av en tafflig regering och dåligt ledarskap lever kvar oavsett förändringarna som nu föreslagit i FRA-lagen. Ovsett Bodströms utfall så är det ett faktum att Ni gjort bort Er och visat hur REGERINGSODUGLIGA Ni är. Dessutom har vi lärt oss hur Reinfeldt agerar när han är

För 2 år sedan

Citat:
Den borgerliga alliansens främste justitieministerkandidat, folkpartisten Johan Pehrson, tycker att Bodströms höga arbetstempo *ibland tycks hindra honom från att se komplikationerna.

- På några områden har han bara rusat i väg. Han verkar inte alltid spontant ha med sig checklistan för rättssäkerhet och garantier för den personliga integriteten, säger Pehrson till DN. Justitiedepartementets arbete är dessutom väldigt tjänstemannastyrt, menar han.



Sossarnas taktik är att helt förtränga vad man själv gjort i denna fråga och får billiga röster samtidigt som media stödjer sossarna och inte konfronterar dom
__________________
Senast redigerad av Saurcael 2008-09-30 kl. 10:26.
Citera
2008-10-03, 19:24
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2987349.ab



Om detta stämmer så undrar man

1. 1996 hade sossarna makten

2. När ska sossarna hängas ut?

3. Ljuger Thomas Bodström?

3: Thomas bodström=politiker och på det advokat,
Jag tror inte att han uttalat en lögn i hela sitt liv...
Citera
2008-10-06, 19:54
  #71
Avstängd
Nu handlar det endast om att förslaget ska spacklas om i rött

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=836915
Citera
2008-10-07, 02:08
  #72
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Kan ingen skapa en hemsida där ni lyfter fram sådana hära saker som visar på hur det politiska klimatet i Sverige är, sprid den genom bloggar så den få röeti genomslagskraft.. SKriva om varför moderaterna är pajaser, varför socialdemokraterna är pajaser, varför miljöpartiet etc. etc. med välbyggda argument och källor som är trovärdiga.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback