Citat:
Ursprungligen postat av GatorZ
Jag har drivit henne sen i lördags med hård träning och kost precis som mina föräldrar gjorde med mig i yngre dar men jag skulle släppa allt om hon har större problem. jag vill inte göra så här mot henne att tvinga henne till träning för jag är inte som mina föräldrar. Att tvinga henne att lägga ner tv tittandet och förbjuda henne till all onödig mat är inte min grej men jag måste få reda på hennes problem.
Du har blivit skadad av dina föräldrar. Du tror att det är normalt att driva på en annan människa som du gör. Dina föräldrar är lika sjuka i huvudet som du är, men du kan ju åtminstonde skylla ditt skadade psyke på dem. Däremot så kan du inte skylla din oförmåga att sluta upp med detta skadliga kontrollbehov på dina föräldrar.
Du ska föreställa vara vuxen nu och fatta egna beslut, men istället så följer du fortfarande mammsens indoktrinering. har du överhuvudtaget ifrågasatt det dina föräldrar tvingade dig till? Har du någonsin funderat på om de kanske gjorde fel?
För övrigt så har det inget med hälsa att göra. Vilken människa som helst kan äta i princip vad som helst utan att deras kropp eller hälsa går under, allt handlar om att äta när man är hungrig, äta DET MAN VILL HA när man är hungrig, och sen sluta äta när man känner att man är mätt (istället för att äta p.g.a hormonbelöningarna man får av att äta)...