2008-09-18, 16:32
Medlem
Janne-Taikons avatar
Jo det är dagisnivå, du ser det bara inte för att du jävligt skadad.

Du sitter o undrar varför din brud börjar få problem, hon har ett stort jävla problem som hon bor med, titta dig i spegeln nån dag så ser du vem det är också.

Och..

Det är du som ska gå i terapi förfan, inte din tjej
Citera
2008-09-18, 16:34
Medlem
Tjohildas avatar
Du tror att hennes depression efter missfallet kan lösas genom att du vrålar och slänger ut allt onyttigt? 1. Du kan vara glad om hon är kvar hos dig nästa helg. Förmodligen kommer hon att lämna dig och det kan du skylla dig själv för. 2. Jo, du borde gå i terapi. Du lider av ortorexi, kopierat från Wiki:

Ortorexia nervosa, eller bara ortorexi, är en ätstörning som innebär att den drabbade kommer in i en fas med överdriven träning under ett lågt näringsintag.

Begreppet ortorexi myntades av den amerikanske läkaren Steven Bratman i slutet av 1990-talet. Han åsyftade patienter som hade fastnat i ett tvångsmässigt "hälsosamt" och oftast väldigt fettsnålt ätande och som ägnade sig åt överdriven fysisk träning.

Ortorexia nervosa är ännu ingen egen diagnos utan räknas för närvarande till diagnosen ÄS UNS - "ätstörning utan närmare specifikation", även om termen är etablerad inom psykiatrin. Sjukdomen kan kallas vara en form av "träningsnarkomani" kombinerat med så strikt kosthållning att det är farligt för den drabbade.

Symptom:

Den drabbade känner sig ofta otillfredställd om han/hon inte har uppfyllt sina egna uppsatta mål(oftast militanta och högst orealistiska mål) inom träning och kosthållning.

Han/hon kompenserar nästan alltid med överdriven träning för att "jämna ut" ett(vad de anser) för stort kaloriintag.

De flesta ortorektiker kan oftast de flesta kalorivärden på de vanligaste livsmedlena. Detta för att kunna räkna kalorier och på så vis skaffa sig "kontroll" över vad de äter. De flesta ortorektiker i allmänhet brukar ha ganska stora kontrollbehov, och även känna krav på att vara högpresterande i t.ex. skolan(de flesta ortorektiker är väldigt målmedvetna och ambitiösa).

Ortorexia nervosa blandas ofta ihop med anorexia nervosa, men det är viktigt att komma ihåg att ortorexia nervosa inte handlar om att de drabbade försöker att gå ner i vikt (som anorektiker t.ex. gör) utan att det snarare handlar om att vara så hälsosam så möjligt. Det kan handla om att man vill ha väldefinierade muskler, eller att man till varje pris vill undvika socker i sin kost. Alla de som drabbas har egna definitioner om vad som räknas som "hälsosamt", men de brukar oftast bestå av ett ihopkok från olika magasiner (hälsotidningar) och internetsajter
Citera
2008-09-18, 17:08
Medlem
KortKäpps avatar
Har du någon gång fått diagnos på någon autismspektrumstörning?
Som Aspergers syndrom tex?

Dina föräldrar?
Citera
2008-09-18, 17:16
Bannlyst
ja vad ska man säga, du kör med din tjej när hon mår dåligt som dina föräldrar gjorde med dig? är du galen? sök hjälp! du ska vara glad att hon stannat så länge som hon gjort.
dina föräldrar är uppenbarligen sinnes rubbade och behöver hjälp och har genom tvång fört över den på dig genom år av "hjärntvätt" i form av tvång och stryk.

själv har jag föräldrar som är alkisar och knarkare så det är inte mkt bättre där men jag har oxå ådragit mig psykiska skador som jag arbetar med då jag förstått att det är fel och att det är år av misshandel som fått mig att dra mig undan för folk och bli nervös i sociala situationer.
du måste inse detsamma!
Citera
2008-09-18, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akathesmurf
ja vad ska man säga, du kör med din tjej när hon mår dåligt som dina föräldrar gjorde med dig? är du galen? sök hjälp! du ska vara glad att hon stannat så länge som hon gjort.
dina föräldrar är uppenbarligen sinnes rubbade och behöver hjälp och har genom tvång fört över den på dig genom år av "hjärntvätt" i form av tvång och stryk.

själv har jag föräldrar som är alkisar och knarkare så det är inte mkt bättre där men jag har oxå ådragit mig psykiska skador som jag arbetar med då jag förstått att det är fel och att det är år av misshandel som fått mig att dra mig undan för folk och bli nervös i sociala situationer.
du måste inse detsamma!

Mina föräldrar är det inget fel på, de är fult normala i detta mål. bara för att de är träningsnarkomaner så är man inte sjuk. Jag fick en dålig start på livet tack vare deras sätt att hantera hela min uppväxt. Men de gjorde det för mitt eget bästa och jag är själv rätt glad med vad jag har blivit. Du kan inte jämföra mina med dina för din är ett avskum och har verkliga problem.
Dagens smahälls problem nr1 och sedan fetma.
Citera
2008-09-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorZ
Det är inget trolleri här alls, fullt blodigt allvar när jag menar allt jag skrev igår och idag. Gå i terapi, har faktiskt lutat åt detta men skulle detta hjälpa. jag vet inte, varför skulle hon berätta där och inte hemma för mig. Gå till psykolog är förnedrat för mig för om det skulle komma ut bland mina vänner och kolegor så vet jag inte vad jag tar mig till. Mina föräldrar skulle tycka synd om mig också, vad jag har blivit. Sånt här inget man går och talar om för främmande människor. allvarligt problem men hur skulle sånt hjälpa oss båda.

Vi är vuxna både två jag är 26 och hon blir 26 i november. Så inget dagis nivå här då det gäller vuxet liv i största allmänhet.

Allt som har med skräpmat att göra har jag inte ätit sen 13års åldern. Snus och ciggaretter har jag inte rört vid ens. Alkohol blir då och då när man tar sig en Hennesy eller Johnny Walker eller något annat drickbart men som sagt endast vid tillfällen.

Jag förnedrade henne rätt mycket i lördags då jag slängde allt som var i kylskåpet och skafferiet. jag gjorde det framför henne då jag menade allvar. Jag vill inte ha skräpmat i mitt hem och det blev en hel del handlat för hennes del i söndags.

Sök hjälp för fan, du har psykiska problem.
Citera
2008-09-18, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Du tror att hennes depression efter missfallet kan lösas genom att du vrålar och slänger ut allt onyttigt? 1. Du kan vara glad om hon är kvar hos dig nästa helg. Förmodligen kommer hon att lämna dig och det kan du skylla dig själv för. 2. Jo, du borde gå i terapi. Du lider av ortorexi, kopierat från Wiki:

Att ni tjatar och på pekar att hon ska lämna mig, var tar ni detta ifrån. Jag älskar min sambo sjukt mycket och vill bara hennes bästa. Jag mår själv hur bra som helst och kan inte må bättre när det gäller hälsan. Jag är stark nog att lösa allt medan hon öser ner på mig med hennes problem. Jag har ingen ortorexi var får du allt ifrån.

Att hon har fått missfall är inget säkert då hon inte har talat om för mig om det är stora grunden i det hela. Får jag reda på att hon fick ett missfall så tar jag all skuld på mig själv. Då kommer jag lägga ner allt om hon inte vill träna och hålla igång med kosten.

Om ni ser hur mycket kvinnan älskar mig så kommer ni förstå att hon kommer aldrig lämna mig, tro mig det är jag som lever med henne. Om det är någon som ska lämna vem så blir det nog jag till slut om det skulle gå så långt men jag tänker kämpa för henne det är det minsta jag kan göra efter allt vi har gått i genom. Hon vill ju fortfarande ha sex med mig och om hon vill allt detta så betyder det att hon älskar mig fortfarande över allt annat. Vi gör varandra aldrig besvikna i sängen om du tror det, om man inte räknar bort när jag är trött och inte orkar.

Att slänga ut allt blask är en bra start för då vet hon att jag bryr mig om hennes hälsa och att jag vill inte att hon ska bli ett anorexia exempel. Det var hon inte tidigare och skulle aldrig göra så mot en levande varelse. Mina föräldrar är lite annorlunda än vad jag är men de är normala.

Ni ska veta att hon och jag kommer säkert få barn med tiden och ni ska inte tro jag kommer göra som mina föräldrar gjorde med mig. Jag kommer lära mina egna att träning och kost är viktigt här i livet men inget jag kommer tvinga de med. Vill dem äta godis osv så får de göra detta men måtligt. man ska inte överdriva. Detta försöker jag lära de flesta.
Citera
2008-09-18, 17:57
Medlem
PrivateWitts avatar
Om du är seriös TS så vill jag bara säga efter att ha läst tråden att det är en tragisk historia. Dina föräldrar har gjort väldigt fel mot dig i din uppfostran. Misshandel inräknat. De har tvingat dig till något som faktiskt kan vara farligt då en minderårig inte ska träna för hårt då det kan hämma tillväxten. Något dina "sunda" föräldrar borde vetat.

Du har blivit indoptrinerad, som någon antydde, och nu för du det vidare på din sambo. Bli inte mot henne vad dina föräldrar var mot dig. Det var en ganska sjuk uppväxt du fick, hur väl de än menade.

Allt bygger inte på utseende här i världen. Unna dig och din sambo att leva gott, man lever bara en gång! Märk hur härligt det är att kunna ta sig en kokosboll, snus, öl, cola...Man kan ju fan inte äta morötter i stället för sånt.

Du kan göra skillnad, för dina föräldrar är det försent.
Citera
2008-09-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateWitt
Om du är seriös TS så vill jag bara säga efter att ha läst tråden att det är en tragisk historia. Dina föräldrar har gjort väldigt fel mot dig i din uppfostran. Misshandel inräknat. De har tvingat dig till något som faktiskt kan vara farligt då en minderårig inte ska träna för hårt då det kan hämma tillväxten. Något dina "sunda" föräldrar borde vetat.

Du har blivit indoptrinerad, som någon antydde, och nu för du det vidare på din sambo. Bli inte mot henne vad dina föräldrar var mot dig. Det var en ganska sjuk uppväxt du fick, hur väl de än menade.

Allt bygger inte på utseende här i världen. Unna dig och din sambo att leva gott, man lever bara en gång! Märk hur härligt det är att kunna ta sig en kokosboll, snus, öl, cola...Man kan ju fan inte äta morötter i stället för sånt.

Du kan göra skillnad, för dina föräldrar är det försent.

Det är något jag faktiskt har funderat på att göra för hennes del. Jag får se nu under 2veckor hur det blir. Hon började lördags träna på elit nivå och hon har redan fått ner sig 2kg så hon väger exakt 60kg nu och jag är mer än nöjd. Jag ska pusha henne till nästa lördag och då har hon säkert gått ner till 57-58 och då är jag mer än nöjd. För hon är 168cm lång och väga 58 är bra.

Skall själv fixa så att jag inte tränar lika mycket i fortsättningen. jag kör 7 dagars pass med styrke träning och lika mycket konditions träning. Har hållt på så här i 13år nu ska trappa ner ett steg så får jag se för min egen del. Hon älskar när jag tränar och älskar mitt utseende men hon bryr sig mer att vi får vara tillsammans, detta är det viktiga med ett förhållande. Jag vet att hon alltid ställer upp för mig och jag gör detta för henne också men vid fel ställen.
Jag se hur det blir i veckan fan jag dyrkar henne mer mig själv.

Ni kommer bli sura nu men min egen morsa väger 68kg och är 166cm lång men hon är sten hård i kroppen och har alltid varit så här. Kvinnan är stark som bara den och är 53år.

Farsan är sjukt mycket större har alltid varit så, 182cm och väger runt 95kg och hård i kroppen. 56år. De har båda varit i tävlingar i bodybuildning på sina yngre dar.
Citera
2008-09-18, 19:08
Medlem
Citat:
Det är något jag faktiskt har funderat på att göra för hennes del. Jag får se nu under 2veckor hur det blir. Hon började lördags träna på elit nivå och hon har redan fått ner sig 2kg så hon väger exakt 60kg nu och jag är mer än nöjd. Jag ska pusha henne till nästa lördag och då har hon säkert gått ner till 57-58 och då är jag mer än nöjd. För hon är 168cm lång och väga 58 är bra.

Skall själv fixa så att jag inte tränar lika mycket i fortsättningen. jag kör 7 dagars pass med styrke träning och lika mycket konditions träning. Har hållt på så här i 13år nu ska trappa ner ett steg så får jag se för min egen del. Hon älskar när jag tränar och älskar mitt utseende men hon bryr sig mer att vi får vara tillsammans, detta är det viktiga med ett förhållande. Jag vet att hon alltid ställer upp för mig och jag gör detta för henne också men vid fel ställen.

Ni kommer bli sura nu men min egen morsa väger 68kg och är 166cm lång men hon är sten hård i kroppen och har alltid varit så här. Kvinnan är stark som bara den och är 53år.

Farsan är sjukt mycket större har alltid varit så, 182cm och väger runt 95kg och hård i kroppen. 56år. De har båda varit i tävlingar i bodybuildning på sina yngre dar.

Varför är du tvungen att spotta ur dig tal? Själv är jag 198 cm lång och väger 140 kg. Det känns som att du egentligen fikar efter att folk ska berömma dig för att du är så bra.
Citera
2008-09-18, 19:14
Medlem
PrivateWitts avatar
Citat:

Men ge dig nu rök min sympati för dig. Du måste trolla.
Citera
2008-09-18, 20:04
Bannlyst
Citat:
Mina föräldrar är det inget fel på, de är fult normala i detta mål. bara för att de är träningsnarkomaner så är man inte sjuk. Jag fick en dålig start på livet tack vare deras sätt att hantera hela min uppväxt. Men de gjorde det för mitt eget bästa och jag är själv rätt glad med vad jag har blivit. Du kan inte jämföra mina med dina för din är ett avskum och har verkliga problem.
Dagens smahälls problem nr1 och sedan fetma.

man är inte normal någonstans om man kontrollerar sina barn på det viset dina föräldrar gjort, sen är det DITT val vad du vill göra med ditt liv, inte när du var så ung men man måste ändå låta sina barn testa på lite olika vägar och inte köra: gör som jag eller få stryk.
dom som mår dåligt vet inte själv att dom gör det, det är därför man behöver hjälp, många som behöver får det inte för dom inser inte själv sitt problem.

du vet att dina föräldrar inte behandlat dig rättvist varför gör du så mot din tjej?

att träna löser inte magiskt alla problem bara för att dina föräldrar målat upp det så.

hon behöver stöd, inte träning.

BTW: för mkt träning kan skada kroppen allvarligt, 2 personer jag känner har skadat sina kroppar för livet för dom tränat sönder sig själva, led skador är det vanligaste. att träna som du sa 7 dagar i veckan är SJUKT, kroppen måste få vila emellanåt.
misstänker att du trollar som många andra då både du och dina föräldrar måste dragit på sig xx antal skador under år av träning varje dag.
Senast redigerad av akathesmurf 2008-09-18 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in