Jag har funderat mycket på min undran om vad den absolut skönaste känsla en människa någonsin kan uppleva och jag har kommit fram till att detta måste vara svaret:
Riktigt jävla skönt dunderhög, samtidigt som du befinner dig i ett rum där du, helt tyngdlöst svävar omkring, med en människa som du är precis underbart nykär i. ur extremt fina högtalare i rummet spelas samtidigt härliga och mysiga 3D ljudeffekter och sköna låtar.
Vad tror ni skulle kunna slå den känslan? Jag tror det är klimax.
Att fatta och övervinna all form av rädsla. Du är du, du är allt och allt är du med lite lyckomix av kärlek. Du känner bara extas och kärlek i en oändlig spiral for att stanna kvar inom dig, du har frigjort all dimma och övervunnit dig själv och livets gåta och bara vara i sin trans.
Den värsta känslan för en människa är nog födseln skulle jag tro.
Men den skönaste var svårt..
Alla individer kan nog på något sätt uppleva den där "ultimata lyckan" men lyckan är nog olika för alla och man får nog kämpa lite för att nå den.
Men när man kommer dit så kommer nog den skönaste känslan samtidigt.
En hernoist skönast känsla i livet kanske inte var att få en rejäl dos heroin i blodomloppet, utan känslan han hade över att lyckas sluta med drogen.
Peace!
Senast redigerad av Ziltoid 2008-09-18 kl. 16:20.
Kan inte föreställa mig någon mer lugnande, sederande känsla.
Även om man inte varit nära på att dö så kan man ju försöka förstå känslan iallafall.
Tänk er: Blundar, kroppen känns lätt, krämpor släpper och inte en enda tanke flyger i ditt huvud.
Eller en mega fet morfin-shot direkt i blodet, det är fanimej det bästa!
Peace 666
Kanske det Jag tror det är vanligare att man förlorar medvetet innan man dör. Har själv varit väldigt nära döden runt 5 gånger och alla gånger minns jag inte ett skit.
Kanske det Jag tror det är vanligare att man förlorar medvetet innan man dör. Har själv varit väldigt nära döden runt 5 gånger och alla gånger minns jag inte ett skit.
Min personliga all time high var när jag somnade efter att ha varit uppe 72 h i sträck. Detta var inget lan utan fullfjädrad mani där tankarna gick i 1000 kmh och jag for runt som en kalv på grönbete, känslan när allt släppte var bättre än en orgasm. Juset ögonblicken innan jag somnade var ren skär lycka grät nästan sen PANG vaknade upp dagen efter redo att flytta berg.
Edit 10 mg Nitrazepam som fick mig att somna då.
Senast redigerad av Mortal Sin 2008-09-18 kl. 19:42.
Många sköna känslor har ju med kroppsfunktioner att göra. Dessutom har många av dessa det gemensamt att de innebär en utsöndring av någon kroppslig avfallsprodukt eller liknande.
Teoretiskt borde man då kunna tänka sig följande multipla känsloförhöjare:
1. Du sitter och skiter och lägger en redig kabel
2. Samtidigt blir du avsugen
3. Med din ena hand petar du ut en stor snorkråka
4. Med din andra hand petar du med en tops i örat.
5. Med din tredje hand klämmer du en finne/kliar på ett myggbett.
Om man till detta lägger valfri sinnesvidgande substans har man nog åstadkommit ett ganska skönt ögonblick.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!