2008-09-18, 02:18
Medlem
Jag är på jag på lite nya VSTi's till mitt uppkommande projekt. I särskildhet något symfoniskt med bra stråkar. Även något grymt piano VSTi. Men jag tänkte att vi skulle kunna göra denna tråden till en öppen diskussion av alla slags VSTi. Så släng mig lite rekommendation nu, vad som helst!
Citera
2008-09-18, 03:17
Medlem
Flebbos avatar
EWQL har en bra samling med både stråkar och piano. Provade EWQL Silver Edition förut och blev imponerad. Sen så finns det mycket bra i Sampletank med. Miroslavs stråkar är bra med.
Sen kan man alltid använda rewire med Reason.
Citera
2008-09-18, 12:42
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanlollet
Jag är på jag på lite nya VSTi's till mitt uppkommande projekt. I särskildhet något symfoniskt med bra stråkar. Även något grymt piano VSTi. Men jag tänkte att vi skulle kunna göra denna tråden till en öppen diskussion av alla slags VSTi. Så släng mig lite rekommendation nu, vad som helst!

Här finns lite rekommendationer :

https://www.flashback.org/showthread.php?t=465568
Citera
2008-09-18, 19:50
Medlem
HATs avatar
För stråkar:

EWQL Symphonic Orchestra Gold Edition/Gold XP (för 2.0-ljud)
EWQL Symphonic Orchestra Platinum (för 5.1-ljud)
Vienna Symphonic Library ska vara bättre enligt många men är absurt stort om du vill ha hela orkestern. Men ville du bara ha stråkarna så är säkert det att rekommendera.

För piano:

Pianoteq. Modellerat/simulerat ljud istället för samplingar. Liten till storleken och imponerande bra ljud.
Citera
2008-09-18, 22:30
Medlem
yeahbjorns avatar
Native instruments Akoustik Piano verkar lovande. La,,Köper den just så får se hur den funkar.

Gärna tips på Bas VSTI med riktigt bra ljud!
Citera
2008-09-18, 22:33
Jag tycker Nexus är klart den bästa pluginen. Jag har använt den i två år nu. Finns så många expansions till den att ljuden är oändliga och man kan ju mixtra och hålla på hur man vill. Glasklart val för mig. Men har inte provat så mycket annat. I alla fall mitt tips.
Citera
2008-09-20, 14:47
Medlem
Bartman777s avatar
när man laddar ner dessa VSTi plugins så används de ju ofta i fruity loops vad jag har förstått, men kan man använda dem i cubase med?

jag suger på FL, så därför jag frågar =/
Citera
2008-09-20, 15:02
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarmusic
Jag tycker Nexus är klart den bästa pluginen. Jag har använt den i två år nu. Finns så många expansions till den att ljuden är oändliga och man kan ju mixtra och hålla på hur man vill. Glasklart val för mig. Men har inte provat så mycket annat. I alla fall mitt tips.

Kollade in nexus nu och det är vanligtvis inte sådan musik jag brukar hålla på med men ljuden var så jävla fräna att jag var tvungen att skaffa det

Tack och bock!

Bartman: De flesta (om inte alla) borde funka till Cubase
Citera
2008-09-20, 15:45
Medlem
Voldos avatar
Nexus, V-Station, Pro-53, z3ta, Wasp och Vanguard är guldkorn.
Citera
2008-09-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
när man laddar ner dessa VSTi plugins så används de ju ofta i fruity loops vad jag har förstått, men kan man använda dem i cubase med?

Ja, VST är väl just för Steinbergs produkter ursprungligen, så...

Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Nexus, V-Station, Pro-53, z3ta, Wasp och Vanguard är guldkorn.

Lägger till Massive.
Citera
2008-09-22, 15:49
Medlem
kaoriblasts avatar
EZDrummer är en riktigt bra trum-plugg. Jag använder Drumkit From Hell versionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in