• 1
  • 2
2008-09-17, 22:31
Medlem
armands avatar
undrat länge clomid vs nolva som pct ?? själv ligger jag på pct nu efter en oral kur , jag kombinerar clomid och nolva , läst väldigt delade meningar om detta inte bara i svenska forum även i amerikanska .. uppskattat seriösa svar
Citera
2008-09-18, 11:01
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armand
undrat länge clomid vs nolva som pct ?? själv ligger jag på pct nu efter en oral kur , jag kombinerar clomid och nolva , läst väldigt delade meningar om detta inte bara i svenska forum även i amerikanska .. uppskattat seriösa svar

Det är ju för att alla reagerar olika, nolva ger i regel mindre biverkningar och används vid bt känning i många kuren, så det blir väl lättare för många att inte blanda in massor av olika mediciner om det inte behövs.
Citera
2008-09-18, 17:54
Medlem
Som sagt mkt svårt att säga pga individuella skillnader + olika prepp man tagit. personligen har kombination av de bägge funkat bäst alt bara nolva. Har haft svårt att märka nån större effekt av clomid enbart.
Citera
2008-09-18, 21:40
Medlem
Citat:

Nolvadex slår Clomid som ett antiöstrogen, men Clomid är bra som återhämtare av testoproduktionen, dock inte lika effektiv som HCG.

Så min rekomendation är att kombinera de båda preparaten, så får du ut alla de egenskaperna...
Citera
2008-09-19, 11:42
Medlem
PoWeR PCT 45 dagar

PoWeR PCT 45 dagar

The power pct program är utvecklad av läkare på "program for wellnes Restoration (PoWeR) " som har haft en enastående framgång med att hjälpa patienter att åter få normal hormonell funktion efter steriod terapi.
Som högt nedstängande doser av testosteron cyp. och nadrolone decanoat. i 12 veckor. detta är en cliniskt documenterad -pct program baserat på 100 patienter.

HPGA Normalization Protocol ( PoWeR )
Dag 1-14 4x 500iu HCG
Dag 1-30 100mg/dag Clomid
Dag 1-45 10mg/dag Nolva

Alla i studien fick normala värden inom 45 dagar.

Mycket intressant om HCG och lägre dosering !
http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/90/5/2595
Citera
2008-09-19, 15:45
Medlem
armands avatar
vill börja använda hcg när clomiden och nolvan är slut. Men kanske jag borde ta det samtidigt också ?? va tror ni
Citera
2008-09-19, 17:01
Medlem
Schillingers avatar
Citat:
vill börja använda hcg när clomiden och nolvan är slut. Men kanske jag borde ta det samtidigt också ?? va tror ni

Varför vill du det?

Om man är känsligt för östrogen finns det risk för bt.
Citera
2008-09-19, 21:23
Medlem
Citat:

Ska du ta hcg ska du ta det innan/i början av PCT eftersom även HCG stänger ner (milt). Och som sagts risk för gyno.

Nolva är starkare som anti östro och effektivare för att återställa
20mg nolva ger samma effekt som 150mg Clomid.
Citera
2008-09-20, 15:30
Medlem
karlshamn_yes avatar
Blodpropp på nolva. Ha så skoj
Citera
2008-09-20, 15:49
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Blodpropp på nolva. Ha så skoj

blodpropp enbart i pct med nolva eller längre bruk av det?
Citera
2008-09-20, 16:02
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
blodpropp enbart i pct med nolva eller längre bruk av det?

Jag bara driver lite. Men det är en av biverkningarna och kan slå in så vitt jag vet direkt
Citera
2008-09-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Jag bara driver lite. Men det är en av biverkningarna och kan slå in så vitt jag vet direkt

Så du förespråkar alltså en högre dosering av clomid istället för nolva?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in