2008-09-17, 20:49
Medlem
Gures avatar
Hej.

Jag känner mig så jäkla pratad bakom ryggen just nu. Sedan många år så känner jag en kille som heter jens. Vi lärde känna varandra i smååren och fick god kontakt. Redan då gick han på gymnastik, btw inte många killar som gör det. Åren gick o vi hade fortfarande en god relation. Efter ett tag så började vi sakteliga glida ifrån varandra, fastän det inte riktigt kändes så. Ibland ploppade det upp lite saker som liksom kom fram. tex. att han varit på en jättestorfest igår, utan att bjuda mig. Jag har hela tiden trott att jag visste på ett ungefär var jag hade honom och så, fastän det ibland inte varit så. Ni förstår, det har ofta kännts som att han undanhållit saker och ting för mig, medvetet! Så nu, eller 20:08 fick jag ett sms som lyder som detta: "Tjena! går det bra att jag lånar dvd filmen en da till så min flickvän kan kolla på den? jag lovar att inge händer den". Jag blev liksom helt bestört, jag hade aldrig NÅGONSIN tänkt mig att han skulle ha flickvän nu, han hade ALDRIG nämnt något om en flickvän till mig innan och jag var helt säker på att han skulle göra det om han hade något på G, sådan trodde jag våran relation var.

Så jag är helt jävla besviken på han nu, vet inte riktigt vad som är det bästa att göra, men en sak är säker. Jag kommer ju aldrig i mitt liv lita på honom mer, jag är TRÖTT på att inte få veta saker från honom. Ilska, ledsamhet och besvikelse. Sammanfattat. Vad tycker ni att jag ska göra? ska jag bara skicka lite glatt "tjenare va kul att du nu plötsligt har flickvän, btw, kul att man fick veta. Så därför frågar jag er, helt uppriktigt, VAD SKA JAG GÖRA?!,

btw. sry för lång post
Citera
2008-09-17, 20:55
Medlem
DAKFs avatar
Är du hetro eller homo?
Annars kan du ju dra iväg ett mer skämtsamt sms än den avundsjuka varianten du skrev i TS

Det är inget ovanligt att vänner, även nära vänner, glider ifrån varandra. Se till att hitta på saker att göra.
Citera
2008-09-17, 20:56
Medlem
SpeedingBullets avatar
Vill du bli bonkad av honom eller vad är problemet?
Citera
2008-09-17, 21:06
Medlem
Gures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAKF
Är du hetro eller homo?
Annars kan du ju dra iväg ett mer skämtsamt sms än den avundsjuka varianten du skrev i TS

Det är inget ovanligt att vänner, även nära vänner, glider ifrån varandra. Se till att hitta på saker att göra.

Hetero, vafan? :O Kanske misstolkades min post lite. Så du säger att man bör bryta kontakten o vara med andra? Jag har faktiskt tänkt i dem banerna, fast jag är lite ovan eller "rädd", vafan man ska kalla det. Men om du tror att det kanske är det som krävs kommer jag kanske göra det. Träffa andra människor. Saken är den också att jag har under en låång tid känt avundsjuka mot honom, att han hela jävla tiden varit så myckt bättre en mig t.ex. under högstadiet. Så varje grej han gör för mig längre bort från han, kändes det som. men nu kan det bli ändring på det:/
Citera
2008-09-17, 21:11
Medlem
R.Rs avatar
Om ni har glidit bort lite från varandra är det väl inte så konstigt att han inte berättar allt. Har ni diskuterat typ partners nyligt och han inte berättat något, då är det illa men annars tycker han väl helt enkelt inte att det funnits så stor mening att berätta. Det är inte alla som gillar att flasha och skryta med sånt, en del känner sig löjlig och tar ogärna upp dylika saker om de inte kommer direkt på tal. Således tycker jag du gör alldeles för stor sak av det hela. Men till vad du ska göra, skicka ett lite skämtsamt sms, nåt i stil med "du får gärna berätta nästa gång att du skaffat ny flickvän", förhoppningsvis inser han då att du är intresserad av att ni ska ha kontakt och skäms kanske lite för att han undanhållit detta från dej.

Ursäkta om det blev lite luddigt, jag är rätt trött nu
Citera
2008-09-17, 21:34
Medlem
PrivateWitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Vill du bli bonkad av honom eller vad är problemet?

LOL min tanke med faktiskt Jag fattar inte problemet. Var glad för Jens skull nu! Han behöver väl inte rapportera varje händelse i sitt liv till dig.
Citera
2008-09-17, 21:41
Medlem
Gures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Om ni har glidit bort lite från varandra är det väl inte så konstigt att han inte berättar allt. Har ni diskuterat typ partners nyligt och han inte berättat något, då är det illa men annars tycker han väl helt enkelt inte att det funnits så stor mening att berätta. Det är inte alla som gillar att flasha och skryta med sånt, en del känner sig löjlig och tar ogärna upp dylika saker om de inte kommer direkt på tal. Således tycker jag du gör alldeles för stor sak av det hela. Men till vad du ska göra, skicka ett lite skämtsamt sms, nåt i stil med "du får gärna berätta nästa gång att du skaffat ny flickvän", förhoppningsvis inser han då att du är intresserad av att ni ska ha kontakt och skäms kanske lite för att han undanhållit detta från dej.

Ursäkta om det blev lite luddigt, jag är rätt trött nu

Hmm, det kanske ligger något i det. Men saken är den att när vi liksom har snackat vanligt, vardagssnack, grabbsnack så nämner han aldrig något om sitt privata, vad han gör på helgen, vilka han hänger me o sånt. Sånt är likosm helt naturligt för mig, men vad det verkar som är det inte det för han. Man måste fråga för att få veta, gör man inte det kommer det alltid som en besvikelse senare. Om man t.xe. säger till sig själv, detta vill jag inte veta någonting om, det var no ingenting. Då struntar man i det och låter livet gå vidare. Men efter en vecka eller så kommer det fram när en annan frågar han det. Pang, besvikelsen kom,. Så har det varit innan. Tror nog att han inte är den typen som skryter, han var inte det innan ilafall. Jag har tagit åt mig dina visdomsord och kommer vänta lite och framförallt, tänka!.
Citera
2008-09-17, 21:41
Medlem
hanumans avatar
Det känns som om du behöver lugna ner dig lite.

Det är bara en kompis, va? Känslan man får i övrigt är att du har en liten förälskelse på g och att det är lite jobbigt att han och du inte klickar så bra längre...

Backa lite och ta det lugnt...
Citera
2008-09-17, 21:44
Medlem
Gures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateWitt
LOL min tanke med faktiskt Jag fattar inte problemet. Var glad för Jens skull nu! Han behöver väl inte rapportera varje händelse i sitt liv till dig.

Det stämmer helt, jag förstår vad du säger. Det ska han inte behöva, dock förväntar jag mig att han borde nämna någonting om det, inte bara slänga in "-öhh, jag kan väl ge filmen till min flickvän"? -Jovisst, fan va trevligt att du under de senaste 5veckorna när vi har umgåtts inte ens nämnt det. Klart, du vet inte hur pass vår relation var innan, vi var typ bästa polare. Innan det ändrades, kom jag fram till nu
Citera
2008-09-17, 22:38
Medlem
Späks avatar
Men dra iväg ett sms då för fan. "Klart du kan, det är väl inga problem? Men vad är det för flickvän du gått och skaffat dig? Det har jag inte hört något om"

Det kanske är väldigt nytt, han kanske inte har vågat prata om det av rädsla för att dra otur över det hela.

Eller så var detta hans skadade sätt att försöka berätta för dig, kanske har han haft ångest för att han inte sagt nåt från början, och du vet ju längre man väntar, ju svårare blir det..

Din polare är kanske lite lustig han med?
Citera
2008-09-17, 23:02
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gure
Hmm, det kanske ligger något i det. Men saken är den att när vi liksom har snackat vanligt, vardagssnack, grabbsnack så nämner han aldrig något om sitt privata, vad han gör på helgen, vilka han hänger me o sånt. Sånt är likosm helt naturligt för mig, men vad det verkar som är det inte det för han. Man måste fråga för att få veta, gör man inte det kommer det alltid som en besvikelse senare. Om man t.xe. säger till sig själv, detta vill jag inte veta någonting om, det var no ingenting. Då struntar man i det och låter livet gå vidare. Men efter en vecka eller så kommer det fram när en annan frågar han det. Pang, besvikelsen kom,. Så har det varit innan. Tror nog att han inte är den typen som skryter, han var inte det innan ilafall. Jag har tagit åt mig dina visdomsord och kommer vänta lite och framförallt, tänka!.

Kul att du fick ut något av det, kändes som om det var helt luddigt i skallen när jag skrev det. Det du berättar nu förstärker bara min tro på att teorin stämmer bra, han är helt enkelt inte den typen som berättar så mycket om sig själv. Oftast menar de inget illa med det, det är bara så de är och de förstår inte att det kan vara sårande för de som bryr sig om dem, och att det kan kännas som att de inte har nog med tillförlit för att berätta om personliga saker. Hoppas det ordnar sig iaf
Citera
2008-09-17, 23:54
Medlem
ostz0rs avatar
jag behövde bara läsa trådens namn så visste jag att det var en enkel biljett till skrattkammarön.

kan inte förstå för allt i världen att folk försvenskar ord som betray, hur som helst är du nog kär i honom.

särskilt stort var det faktiskt inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in