• 1
  • 2
2008-09-17, 19:27
Medlem
R.Rs avatar
Vilka behärskar detta/gör det ofta?
För egen del slutar det jämt med att prillan försvinner ner med maten allteftersom måltiden framskrider. Sisådär, utgjut er nu om era erfarenheter i ännu en tråd om den bästa drogen av dem alla
Citera
2008-09-17, 19:38
Medlem
aegonss avatar
Att äta en hel måltid tror jag knappast är möjligt utan att bli av med snusen. Lite kaffebröd är inga problem tycker jag. Beror helt på hur mycket man behöver tugga, det är när man gör det den mosas sönder och följer med mer.

Något som jag kan rekommendera är att göra som lapparna - snusa i underläppen. Det är en mycket användbar konst när man väl har lärt sig den, man får dock hålla sig till lite mindre prillor, annars ser det oerhört komiskt ut.
Citera
2008-09-17, 19:57
Bannlyst
En lösing? det är för de verkliga proffsen...

Som ovan skrev så kan jag snaska något smått, fast med en portion`are då! Lössnus har jag inte ens tänkt prova på med!

Citat:
Ursprungligen postat av aegons
Något som jag kan rekommendera är att göra som lapparna - snusa i underläppen. Det är en mycket användbar konst när man väl har lärt sig den, man får dock hålla sig till lite mindre prillor, annars ser det oerhört komiskt ut.

Jag blir kraftig yr om jag snusar i underläppen, också proffs-status på detta
Citera
2008-09-17, 21:02
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegons
Att äta en hel måltid tror jag knappast är möjligt utan att bli av med snusen. Lite kaffebröd är inga problem tycker jag. Beror helt på hur mycket man behöver tugga, det är när man gör det den mosas sönder och följer med mer.

Nej, det blir rätt svårt om man ska dricka och allt. Snusa i underläppen har jag gjort vid några tillfällen mest på skoj, man kanske skulle lära sig den konsten då

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkungen
En lösing? det är för de verkliga proffsen...

Som ovan skrev så kan jag snaska något smått, fast med en portion`are då! Lössnus har jag inte ens tänkt prova på med!

Hehe, jag har faktiskt börjat alldeles nyligt att ha en prilla inne både i tid och otid. Proffs vill jag nog inte kalla mej än men man kanske är på god väg

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkungen
Jag blir kraftig yr om jag snusar i underläppen, också proffs-status på detta

Det har jag inte märkt av faktiskt, ska känna efter nästa gång.
Citera
2008-09-17, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
För egen del slutar det jämt med att prillan försvinner ner med maten allteftersom måltiden framskrider. Sisådär, utgjut er nu om era erfarenheter i ännu en tråd om den bästa drogen av dem alla

Snusar upp min snus, när den är slut så sväljer jag den. Väntar i 10 min så snusar jag igen på en ny snus. Sover alltid med en snus under läppen. Med andra ord har jag konstant snus under läppen även när jag äter, knullar, kysser ja allting.

När det handlar om maten, så brukar jag inte ha problem med det. För man äter väl inte mat med överläppen vad jag vet? Skämt å sido jag klarar mig faktiskt bra eftersom jag har lärt mig att äta med snus under läppen i 7 år så för mig är det inga problem som sagt.
Citera
2008-09-18, 18:52
Medlem
Ozmeisters avatar
Klarar inte av den konsten, har försökt ett par enstaka gånger men bara misslyckats. Snusen blandas med maten och det blir bara äckligt.
Citera
2008-09-18, 19:57
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Klarar inte av den konsten, har försökt ett par enstaka gånger men bara misslyckats. Snusen blandas med maten och det blir bara äckligt.

Ja det är väldig konst! Som jag inte dessvärre inte heller bemästrar
Citera
2008-09-18, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Jobbar man bara upp en fin grop under läppen så kan du äta och dricka vad som helst utan att maten blandas med snuset.

När man var riktigt i gasen så tog man en cigarett samtidigt.
Citera
2008-09-18, 21:34
Medlem
Leifinators avatar
Fruktansvärt vidrigt att göra denna såkallade konstart. Brukar ta en whiteportion innan maten om det vankas finmiddag då man ska sitta vid bords i minst en timme
Citera
2008-09-18, 22:48
Medlem
Nja, snussaft och små bitar snus på tungan när man käkar mat blir inte så bra.
Citera
2008-09-19, 00:24
Medlem
mightywarriors avatar
När vi ändå är inne på detta ämnet har jag en snabb fråga.

Är det fler än jag som brukar få mat i "snushålet/gropen"?
Citera
2008-09-19, 10:39
Medlem
Luffarhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mightywarrior
När vi ändå är inne på detta ämnet har jag en snabb fråga.

Är det fler än jag som brukar få mat i "snushålet/gropen"?

Tandköttet blir ju strävt och skrynkligt i gropen så jag får ofta peta bort matrester eller skölja munnen med vatten efter maten. Detta är lite äckligt tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in