De tillhör väl idrottsföreningen eller vad den heter om jag inte minns fel och jag har hört att man kan bli testad när man tränar på gym som tillhör den.
Hur går en sån test till och hur ofta kan man råka ut för något sånt?
De tillhör väl idrottsföreningen eller vad den heter om jag inte minns fel och jag har hört att man kan bli testad när man tränar på gym som tillhör den.
Hur går en sån test till och hur ofta kan man råka ut för något sånt?
har också hört att sats har stängt dörrarna och att de har låtit doping testat några. Kommer polisen så kan de inte tvinga dig att göra det. dock så blir du garanterat av med ditt medlemmskap. sen så kostar de typ en jäkla massa pengar att göra ett doping test så det är inget att oroa sig för.
I teorin, ja. Alla gym som ingått i ett antidopingavtal, varav bl.a SATS om jag inte missminner mig, har rätt att testa de som tränar där. Man har visserligen rätt att neka provet, men man blir då med största sannolikhet avstängd.
I praktiken så är risken VÄLDIGT liten. Jag har alltid tränat på antidoping gym och jag har ALDRIG sett en testare.
De tillhör väl idrottsföreningen eller vad den heter om jag inte minns fel och jag har hört att man kan bli testad när man tränar på gym som tillhör den. Hur går en sån test till och hur ofta kan man råka ut för något sånt?
Men... Hela den proceduren kan de väl knappast tvinga en medlem att göra på plats på gymet samma dag som han är där och tränar. Det tar ju tid och man kan ju helt enkelt ha brottom till jobbet eller vad som helst.
Känner någon till om det någonsin kontrollerats på en vanligt gym-besökare på något sats-gym tidigare i Sverige eller något annat gym för den delen som är anslutet till RF? Och om det nu har skett, hur gick de då tillväga? Vilka valde de på gymet, blev de testade på platse eller kallade? Hur lång väntan var det i så fall innan testet.
har också hört att sats har stängt dörrarna och att de har låtit doping testat några. Kommer polisen så kan de inte tvinga dig att göra det. dock så blir du garanterat av med ditt medlemmskap. sen så kostar de typ en jäkla massa pengar att göra ett doping test så det är inget att oroa sig för.
bli medlem och pumpa på bara
Är det Polisen som kommer och vill testa dig så är det klart som fan att de får göra det. Tänk lite.
dock, så länge man inte har skrivit på ett "rf papper" om att man medger att man vet om att det är ett gym som är anslutet till RF behöver man inte lämna ett prov.
dock, så länge man inte har skrivit på ett "rf papper" om att man medger att man vet om att det är ett gym som är anslutet till RF behöver man inte lämna ett prov.
Mvh// SB
så de behövs inte ifall polisen kommer till gymmet och vill testa en. bara att säga nej gå din väg jag ska träna nu? =) kanon då polisen har ringt till gymägaren å vill göra tester.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!