2008-09-16, 22:46
Medlem
Hej. Fick nyligen Sertralin utskrivet och jag läste att man tydligen inte ska blanda detta med alkohol. Hur allvarligt är det verkligen, blir det att sluta festa totalt nu när man har börjat knapra dessa piller? Någon som har testat?

Kan ju även passa på att fråga om man kan få några problem om man även snusar då man går på Sertralin. Borde väl inte skapa några problem, men det skadar ju inte att fråga

Sen hoppas jag att jag skapade denna tråd på rätt ställe och får ursäkta om dessa frågor har ställts tidigare.
Citera
2008-09-16, 22:53
Avslutad
Nej, det är ingen fara rent fysiskt. Men, man kan flippa ur om man dricker större mängder alkohol. Testa gärna hemma först, t.ex med 2-3 starköl. Då märker du hur du blir. Fast ibland märker man inte det själv, så ha gärna nån kompis med dig.

Min läkare säger att jag kan bli mer full när jag tar Efexor (men han nämnde inte Iktorivilen, som är besläktat med bl.a Rohypnol). Efexor är också ett antidepressivt medel o Iktorivil ett lugnande.

Men snusa är absolut ingen fara tillsammans med Sertralin.
Citera
2008-09-16, 22:55
Medlem
Okej, tack för svaret Psychopatic.
Citera
2008-09-16, 22:55
Medlem
Det avrådes då du kan få ovanligt stor ångest dagen efter när du äter sertralin, men du kanske aldrig gör något dumt i fyllan ? Biverkningarna beror troligen även på vilken dos du får (mg) men då du nyligen fått det utskrivet är nog dosen låg men dock är det vanligt att må som sämst i början.
Citera
2008-09-16, 22:59
Medlem
DarkKnights avatar
Jag tar både Sertralin och Atarax. Sertralinen tar jag på dagen och Ataraxen kvällen. Jag snusar och dricker. Men dricker jag FÖR mycket så kan jag bli lite agressiv, men dricker jag i måtliga mängder så är det helt ok. Blir ja bakfull så mår jag mer skit än normalt, lite mer ångest och kan sova typ i 12 timmar, men det tror jag nog beror på från person till person.
Citera
2008-09-16, 23:01
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Jag har supit friskt på sertralin MÅNGA gånger utan att göra några direkta konstigheter. Jag har heller aldrig fått mer ångest av att supa på sertralin. Men det är ju jag det. Jag har alltså inte märkt någon som helst skillnad på att dricka alkohol med eller utan sertralin i kroppen.
Citera
2008-09-17, 01:08
Avslutad
Allt är helt individuellt...
Citera
2008-09-17, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Allt är helt individuellt...
Precis.

Jag fick en jävligt billig fylla om jag drack samtidigt som jag knaprade zoloft.
Citera
2008-09-18, 13:18
Bannlyst
Hmm

Om Du dricker alkohol till Zoloft så bör Du räkna med ett eller två vansinnesdåd. Räkna med att vakna upp i en arrestcell.
Citera
2008-09-18, 14:42
Medlem
Äter själv sertralin (100 mg/dag, men har käkat 200 mg/dag) och för mig funkar det fint att dricka alkohol tillsammans med sertralinet.
Citera
2008-11-22, 15:17
Medlem
EzoXXs avatar
Jag har käkat sertralin nu i kanske 2 år och det jag oftast märkte när jag drack alkohol samtidigt var att jag blir fullare snabbare. Fick dock värdens snea en gång och om jag inte hade haft min dåvarande pojkvän med mig så hade jag inte varit i liv idag kan jag lova. Därefter har jag alltid hoppat sertralinet om jag ska dricka.
Citera
2008-11-22, 15:38
Bannlyst
Jag går på sertralin 200 mg/dag och brukar blanda lite hursomhelst med tramadol, aplrazolam och valium när jag dricker, inga fara på taket här inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in