2008-11-22, 15:44
Medlem
torstenhingstens avatar
Det dåliga är att alkhol är ångestframkallande och gör att det kan vara en riskfaktor att man mår dåligt dagen/dagarna efter. Men som sagt..detta är ju inviduellt

rent medicinskt ska det inte vara ngn fara..som t.ex dexofen..
Citera
2008-11-23, 12:45
Medlem
Jag tar Sertralin och det är inga problem för mig att blanda med alkohol. Det jag och många andra upplever är att fyllan sitter i längre men tyvärr även bakfyllan. Men, som skrivits innan, dagen-efter ångesten blir ofta vidrig om man dricker stora mängder. Jag brukar tycka att en till två starköl (jag är väldigt lättpåverkad...) räcker för att få en go' känsla och inte få ångest dagarna därpå. Vill jag ha en starkare upplevelse tar jag hellre benso än dricker mer. Inse dina begränsningar genom att prova dig fram lite är väl ett bra råd.
Citera
2008-12-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Hej. Fick nyligen Sertralin utskrivet och jag läste att man tydligen inte ska blanda detta med alkohol. Hur allvarligt är det verkligen, blir det att sluta festa totalt nu när man har börjat knapra dessa piller? Någon som har testat?

Kan ju även passa på att fråga om man kan få några problem om man även snusar då man går på Sertralin. Borde väl inte skapa några problem, men det skadar ju inte att fråga

Sen hoppas jag att jag skapade denna tråd på rätt ställe och får ursäkta om dessa frågor har ställts tidigare.

alkohol och setralin är ingen fara att blanda, jag har själv ätit mina i snart 2 år och sluta festa har jag ju absolut inte gjort :P
Citera
2008-12-27, 17:02
Medlem
Ikes avatar
ville skriva min åsikt också även fast ämnet varit dött ett tag
käkar 100mg sertralin. Igår drack jag som en vanlig kväll innan tabletterna och för er som vill testa gör det inte ! några öl funkar men att supa på är dödens dagen efter :/
Citera
2008-12-28, 02:31
Medlem
Alkohol + antidepressiva påverkar alla individer olika, vilket gör att många läkare rekommenderar sina patienter att avstå. Jag tror inte att det är den fysiska biten som spökar, utan att många mår sämre av alkohol, framförallt dagen efter. Det är inte riktigt förenligt med kuren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in