• 1
  • 2
2008-09-16, 22:25
Bannlyst
Jag har nu länge funderat på att åka till Thailand för träningsläger på sommaren men det har aldrig riktigt blivit av p.g.a. att det känns som ett väldigt stort steg att vara i Thailand helt själv i en eller kanske två månader.
Har funderat nu i några dagar och beslutat mig att genomföra följande idé:

En organiserad resa till Thailand för att slippa resa ensam, pressa ner priserna och peppa varandra.
Jag har kikat runt på flertalet alternativ och hittat ett ställe i Phuket som erbjuder både MMA, thai och gymtränng med två möjliga träningspass vardera varje dag. Du kan själv välja vilka träningspass du vill närvara på, och du kan självklart välja nivå på din träning, allt från nybörjare till avancerad.

Om vi, tillsammans med mig, kan åka 10 personer tillsammans så skulle man kunna få ner priserna på boende av högre standard, inklusive samtliga träningspass till 6000 kr för en månad. Billigare alternativ finns också.

Flygpris tur&retur skulle i sådana fall kosta HÖGST 8500 kr Tur och Retur. Möjligtvis billigare om vi åker som grupp.

Priset för detta paket skulle alltså hamna på max 14500 kr, möjligtvis billigare då jag inte samtalat med klubben angående grupprabatter.

Hemsida kommer komma upp inom närmaste veckan, under tiden kan ni göra en intresseanmälan till: Thaicamp@gmail.com
Gör ni en intresseanmälan är detta bra både för att se intresset och för att kunna ge er närmare information ifall det är någon ni undrar över.
Ni kan även skriva här om ni tycker att idén låter intressant!

JAG VILL PÅPEKA att jag inte alls tjänar några pengar på detta, mer än att priset per person pressas ner tack vare att vi åker som grupp.
Senast redigerad av Visionz 2008-09-16 kl. 22:36.
Citera
2008-09-16, 23:42
Medlem
Majbethedayidies avatar
Skulle du kunna berätta vad som är speciellt med att träna i Thailand? är det en framgångsrik klubb eller? Liksom lite mer info om träningen... Tack
Citera
2008-09-17, 04:20
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majbethedayidie
Skulle du kunna berätta vad som är speciellt med att träna i Thailand? är det en framgångsrik klubb eller? Liksom lite mer info om träningen... Tack
Den största grejjen är väl att du åker från ditt vardagsliv och bara fokuserar på träningen.. Om det sen sker i thailand, holland eller dalarna är väl egentligen skit samma...
Men thailändska gym brukar ju ha möjlighet till många pass och bra instruktörer, på ett annat sätt än va de svenska brukar.
Citera
2008-09-17, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majbethedayidie

Precis som Euthanatic skriver så är väl den största anledningen att man bara fokuserar på träningen under en eller två månader, självklart längre om man vill stanna.
Eftersom jag inte talat med klubben angående rabatter och så vill jag inte outa den, men denna klubb har blivit rekomenderad åtskilliga gånger.

Tränarna man har tillgång till ger både lektioner för grupp samt privatlektioner så att man kan fokusera på det som man själv behöver.
Sen så är väl grejen med Thailand också att det är såpass billigt att bo och träna där i en månad.

Om du är intresserad, om än lite, så kan du gärna maila mig på thaicamp@gmail.com
Citera
2008-09-17, 12:28
Medlem
MoribundWorlds avatar
Har tänkt åka och bli där några månader pga att flygbiljetten är så dyr, men det blir inte ännu på ett tag.
Citera
2008-09-17, 14:24
Medlem
ketchupflaskans avatar
Grymt skönt initiativ från din sida må jag säga, ska bli kul och se reaktionerna på detta.

Kan dock själv inte följa med till Thailand för tillfället men det är skönt att veta att det finns möjligheter som dessa ifall du lyckas ro detta i hamn
Citera
2008-09-17, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoribundWorld
Har tänkt åka och bli där några månader pga att flygbiljetten är så dyr, men det blir inte ännu på ett tag.

Jag glömde nog skriva att avresa är planerat någon gång i Juni, själv kommer jag att åka hem i slutet av Augusti då jag har studier, men självklart går det bra att stanna längre om så skulle viljas.

Du kan ju maila mig på min gmail eller PM:a efter MSN om du vill hålla dig uppdaterad genom mig?
MVH Simon
Citera
2008-09-17, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ketchupflaskan
Grymt skönt initiativ från din sida må jag säga, ska bli kul och se reaktionerna på detta.

Kan dock själv inte följa med till Thailand för tillfället men det är skönt att veta att det finns möjligheter som dessa ifall du lyckas ro detta i hamn

Då får jag tacka så hemskt mycket för de fina orden
Resan blir först i sommar, så det är bara att höra av dig om du vill åka då!

Känner själv att behövs ett sånt här arrangemang eftersom det, för de flesta, är ett stort steg att åka till ett främmande land i en annan världsdel.

bara intresset finns hos alla så ska nog detta gå att ro i land! Om jag inte hittar tillräckligt med folk här så får jag helt enkelt höra av mig till klubbar och be dem informera!
MVH Simon
Citera
2008-09-17, 15:20
Medlem
MoribundWorlds avatar
---
Senast redigerad av MoribundWorld 2008-09-17 kl. 15:24.
Citera
2008-09-17, 18:11
Medlem
ga_mannens avatar
Jag skulle gärna hänka, men får se hur pengasituationen ser ut då.. jävla bra initiativ iaf!
Citera
2008-09-17, 19:54
Medlem
Porsennas avatar
Finns det bra sparring? 100+
Citera
2008-09-18, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ga_mannen
Jag skulle gärna hänka, men får se hur pengasituationen ser ut då.. jävla bra initiativ iaf!

Tack så mycket!
Vi åker som sagt inte föränn i Juni, så du har ett tag på dig att spara

Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Finns det bra sparring? 100+

Jag kan inte uttala mig helt säkert då jag aldrig har varit där personligen, men som jag har förstått det så ska det vara hög klass på sparring, och allt annat för den delen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in