2025-04-05, 12:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Sent omsider berättade Carlsson för en journalist att han mycket riktigt styckat Rajala (men inte mördat honom) och att han hade sex med liket. Alltså både homosex och nekrofili- Dessutom skändade han kroppen på olika vidriga sätt, ögonen sönderhackade med blyertspenna samt penis avskuren.

Varför gjorde han detta? Svaret är att han gjorde det för sin egen sexuella gratifikation och därmed är saken ett "lustmord".

Det där låter verkligen inte som en husmorsstyckning.

Det finns några andra lustmord i Sverige där GM likt Anders Carlsson uppvisat ett sjukligt intresse för att karva i och avlägsna offrets könsdelar postmortem. Här är ett annat fall, kvinnan arbetade som gatuprostituerad på samma gata som ett annat väldigt känt styckofffer på 80-talet.

(FB) Dubbelt lustmord; Nacka december 1975, Vasastan januari 1976

Jag har redan tidigare påpekat att Anders Carlsson brukade också besöka Malmskillnadsgatan på 80-talet innan han åkte fast för lustmordet på Rajala. Lustmördaren Carlsson var bisexuell och köpte med stor sannolikhet även prostituerade kvinnor.
Citera
2025-04-05, 16:08
Medlem
Citat:
Sent omsider berättade Carlsson för en journalist att han mycket riktigt styckat Rajala (men inte mördat honom) och att han hade sex med liket. Alltså både homosex och nekrofili- Dessutom skändade han kroppen på olika vidriga sätt, ögonen sönderhackade med blyertspenna samt penis avskuren.

Varför gjorde han detta? Svaret är att han gjorde det för sin egen sexuella gratifikation och därmed är saken ett "lustmord".

Hoppsan det hade jag missat, då förstår jag bättre. Tack för svaret!
Citera
2025-04-08, 13:22
Medlem
Just hört talas om fallet, intressant!
AC verkar ha varit ganska så löskokt.
Glädjer mig och blir lite betryggad av att han satt snudd 20 år inlåst på rättspsyk, rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning är en påföljd vi ska va lite mer nöjda över som påföljd tycker jag, hade livstidsfängelse dömts ut hade AC säkerligen varit ute efter ca 10-15 år.
Och jag är säker på att AC hade suttit på rättspsyk om han levt än idag.
Citera
2025-04-09, 12:38
Medlem
https://youtu.be/aASpaV31jxM?si=WajbMXCAGAAGK-WH
Se värd.
Citera
2025-04-17, 11:37
Medlem
Jag vet att det finns många som kan rota fram saker i arkiven här. Någon som vet var jag kan hitta info om VAR på Ulleråkers sjukhus som Anders satt? Han ska ha spenderat 5 månader där 1985-1986 innan han skickades vidare till Bollnäs sjukhus.
Citera
2025-05-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Jag vet att det finns många som kan rota fram saker i arkiven här. Någon som vet var jag kan hitta info om VAR på Ulleråkers sjukhus som Anders satt? Han ska ha spenderat 5 månader där 1985-1986 innan han skickades vidare till Bollnäs sjukhus.

Svarar mig själv här. Anders satt troligtvis i den byggnad som då var Statens Rättpsykiatriska Klinik, senare blev den byggnaden SiS-hem och idag står den övergiven i väntan på rivning. Det var iaf i den byggnaden man hamnade för utredning och senare vidareutslussning till andra sjukhus i Sverige.
Citera
2025-05-22, 09:56
Medlem
Nån som har komplett personnummer? Vill ta ut bouppteckning.
Citera
2025-07-21, 09:32
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Nån som har komplett personnummer? Vill ta ut bouppteckning.
Lite sent svar men här är det:

19420120-2696
Citera
2025-07-22, 03:14
Medlem
Citat:
Lite sent svar men här är det:

19420120-2696
Tack för svar men, svaret från Skatteverket va dock att de fanns inte någon bouppteckning i det aktuella fallet…
Likaså va de fallet Axmyr…

AC har ju vart död ett tag ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in