2008-09-16, 21:04
Medlem
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men jag testar här iallafall...

Jag har en Dell Latitude D505, vilket jag inte får igång, testade köpa en helt ny laddare då jag trodde det var den som var trasig, fick min nya laddare men då händer samma sak...

Saken är det att laddaren lyser när man stoppar i den i ett uttag, men när man stoppar i laddaren i laptopen så dör laddaren :S Samma sak händer båda laddarna, både när man har batteriet i, och när man tagit ut det.

Är det nån som har haft samma problem eller vet vad det kan vara?

(Har även problem med batteriet då man trycker på det för att kolla styrkan så lyser den första, tredje och sista lysdioden, har haft samma sak förut, men då har den gått att ladda iallafall)
Citera
2008-09-16, 21:16
Medlem
feltans avatar
Känns som att det kan vara kortis nånstans i datorn, förslagvis nät-agget.
Inte det smidigaste att byta men det ska nog gå.
Kan också vara kortis i moderbordet.

Det låter inte något om laddaren eller datorn när du kopplar ihop dom ?
Citera
2008-09-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feltan
Det låter inte något om laddaren eller datorn när du kopplar ihop dom ?

Nej :S

hmm.... ett nytt nätagg när ju kosta lika mycket som en ny D505
Citera
2008-09-17, 17:39
Medlem
Ammelits avatar
Eller hur alltså
Citera
2008-09-17, 19:28
Medlem
Stewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LtKelly
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men jag testar här iallafall...

Jag har en Dell Latitude D505, vilket jag inte får igång, testade köpa en helt ny laddare då jag trodde det var den som var trasig, fick min nya laddare men då händer samma sak...

Saken är det att laddaren lyser när man stoppar i den i ett uttag, men när man stoppar i laddaren i laptopen så dör laddaren :S Samma sak händer båda laddarna, både när man har batteriet i, och när man tagit ut det.

Är det nån som har haft samma problem eller vet vad det kan vara?

(Har även problem med batteriet då man trycker på det för att kolla styrkan så lyser den första, tredje och sista lysdioden, har haft samma sak förut, men då har den gått att ladda iallafall)

Det kan vara kortslutning i batteriet. Därför slocknar laddaren pga överbelastning. Ta ut batteriet ur laptopen och anslut laddaren så kanske du får igång datorn.
Citera
2008-09-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewe
Det kan vara kortslutning i batteriet. Därför slocknar laddaren pga överbelastning. Ta ut batteriet ur laptopen och anslut laddaren så kanske du får igång datorn.

Citat:
Samma sak händer båda laddarna, både när man har batteriet i, och när man tagit ut det.

Citera
2010-01-23, 16:22
Medlem
st00rs avatar
Har precis likadant problem, någon som vet hur det går att lösa? Eller är det en ny laptop som gäller?
Citera
2010-01-23, 20:48
Medlem
Testa att plocka ut batteriet för att se om den startar då.
Allternativ CMOS batteriet som sitter på mainboard kan var kass.
Citera
2010-01-24, 02:59
Medlem
st00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinylen
Testa att plocka ut batteriet för att se om den startar då.
Allternativ CMOS batteriet som sitter på mainboard kan var kass.
Batteriet är det inte, har det ute.

Nu är jag inte sådär jättehaj på just moderkortsbatterierna, skall jag öppna upp laptopen och glo efter batteriet? :l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in