Jag undrar om det finns någon möjlighet att blockera hemsidor i IE? Jag vill alltså omöjliggöra för mig själv att jag av misstag råkar komma in på t.ex. Aftonbladets hemsida någonsin igen.
Sökte runt lite men fann endast att jag skulle behöva använda mig av någon slags plug-in, som jag icke finner. Mina datorkunskaper är inte begränsade, men för tillfället inte särskilt "coola".
Bästa häls. /I
Senast redigerad av identitär 2008-09-16 kl. 00:11.
Öppna filen med anteckningar, nedanför kommentarerna kommer det stå "127.0.0.1 localhost"
Låt det stå, kopiera IPn och lägg den en rad under. där det står localhost på tidigare rad får du skriva den sida du vill "blockera". Detta gör att hemsidan som du blockat rediras till din egen dator!
Öppna filen med anteckningar, nedanför kommentarerna kommer det stå "127.0.0.1 localhost"
Låt det stå, kopiera IPn och lägg den en rad under. där det står localhost på tidigare rad får du skriva den sida du vill "blockera". Detta gör att hemsidan som du blockat rediras till din egen dator!
Tack för tipsen. Men när jag har ändrat hosts-filen kan jag inte spara den. Kan jag möjligtvis gjort något fel?
Har Vista, men det skall väl knappast spela någon roll?
spara den i dokumentmappen,eller annan mapp där man inte behöver specialrättigheter för att spara filer, och flytta över den , du får då en massa förfågningar om du vill flytta och ersätta,bevilja adminrättigheter etc vilket du väljer
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!