2008-09-15, 19:07
Medlem
Hej!
En sak som jag har tänkte på lite är, nästan alla som jag frågat alltså folk från åldern 20-50 har sagt att de inte gillade öl de första gångerna de drack det. Men har sedan vant sig o nu är det riktigt gott med en kall öl. Nu undrar jag eftersom de inte gillade öl de första gångerna som de drack det, varför fortsätta dricka det?
Citera
2008-09-15, 19:08
Medlem
För att man vill bli full och inte kan få tag i starkare grejer. Sen börjar man gilla öl.
Citera
2008-09-15, 19:12
Medlem
blondinbeccas avatar
Jag tyckte att öl smakade piss den/de första gångerna jag smakade på det. Sen kom det väl nån varm sommardag då man var sugen på dricka och då fick det bli en kall öl. Jävlar vad gott det var.

Precis som med kaffe så är öl en vanesak, men när man väl har börjat tycka om det så gör man det helt enkelt.

Sen finns det ju även andra aspekter som spelar in, ekonomiska t.ex. Hehe.
Citera
2008-09-15, 19:13
Medlem
Patiences avatar
Tyckte det smakade prima de första gångerna också.

Men då var de å andra sidan inga pissljumma folkisar i parken vid 14-års ålder heller
Citera
2008-09-15, 19:15
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
För att det finns flera olika sorters öl och de flesta ger inte upp sökandet efter "sitt öl" efter första försöket. Det första ölet jag smakade på tyckte inte jag heller var gott, så jag provade lite olika sorter på vägen och en del smakade sämre, en del smakade bättre. Nu har jag min favorit och det är Guiness.

På exakt samma sätt upptäckte jag Whisky och mitt favoritvin.
Citera
2008-09-15, 19:18
Medlem
för att det är gott!
Citera
2008-09-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinbecca
Jag tyckte att öl smakade piss den/de första gångerna jag smakade på det

Vad fick dig att fortsätta dricka om det smakade piss? Det är det jag vill förstå
Jag har nyligen fyllt 18 och nyligen vart på ett bröllop i Kanada. Åkte till Kanada 1 vecka innan bröllopet, blev mycket drickande nästan varje dag.
Har druckit whiskey, tequila, öl, vodka. Kan säga att jag gillade inte nåt av det gillade bara att känna mig mer avslappnad allt blev så mycket roligare .
Enda jag gillar med alkohol är alkoläsk (twisted)
Citera
2008-09-15, 19:29
Medlem
Jag har aldrig gillat öl. har druckit det mängder med gånger men har aldrig tyckt att det var gott. Samma sak med kaffe :S
Citera
2008-09-15, 19:30
Medlem
byyys avatar
När jag var yngre och drack öl så tyckte jag det smakade skit. Men jag drack det för att bli full, så. Nu har man vant sig vid smaken och en kall bira sitter sällan fel
Citera
2008-09-15, 19:33
Medlem
Det är inte så gott dom första gångerna. Men jag har alltid velat kunna dricka öl så jag fortsatte och sedan vande jag mig helt enkelt. Med öl kan man dricka mera än om man bara dricker sprit, och öl är förhållande vis billigt. Dessutom är det manligt. Män dricker öl!
Citera
2008-09-15, 19:35
Medlem
Jerka^s avatar
Men vilka är alternativen då?

Sprit - stark smak som ofta tar över även om man blandar ut det.
Cider - Sött och sliskigt. Gott de första klunkarna, jobbigt att dricka mycket av.
Alkoläsk (Bacardi etc) - se Cider.
Vin - surt. Stor skillnad mellan olika prisklasser.
Whisky - beskt, oftast dyrt.

Och så vidare. Missförstå mig nu inte, jag kan uppskatta ett bra vin och jag älskar whisky, men faktum kvarstår att det mesta som innehåller alkohol har mycket speciella smaker. Man måste vänja sig precis lika mycket vid de andra dryckerna som med öl. Öl hör förmodligen till det lättaste man kan dricka i början.
Citera
2008-09-15, 19:36
Medlem
Har alltid älskat öl och precis som ts har jag svårt att förstå varför folk som inte tycker om det ändå dricker det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in