Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-01, 23:40
Medlem
LisaNilssons avatar
Vart fasen känner man igen Patrik som regisserade videon ifrån?
Citera
2012-10-01, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Har jag skrivit att det är fel? Nej det har jag inte. Det var bara en fundering jag fått efter att ha sett freddan nu i några avsnitt av färjan. Om det nu skulle vara så att han har asbergers, ja då är det väl så och har han det inte så har han dte inte utan är bara en vanlig kille som lever ut sina intressen.

Glada trevliga människor som går mot strömmen behöver inte alltid ha diagnoser.
Citera
2012-10-01, 23:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Glada trevliga människor som går mot strömmen behöver inte alltid ha diagnoser.

Nej verkligen inte.

Ni får inte tro att jag är elak och nu på grund av min fråga. Känner bara igen beteendet hos Freddan i några av de brukare jag har arbetat med genom åren.
Citera
2012-10-02, 00:42
Medlem
ZTs avatar
Nästa avsnittet är en från Sveriges värsta bilförare med eller?
Tycker han verkar rätt lik iallafall (de som käkar korv)
Citera
2012-10-02, 00:55
Medlem
derbicoolings avatar
Ingen som vet var "Negern" och hans gäng (punkarna eller vad dem nu är) kommer ifrån? Vet att jag har sett dessa sköna lirare i någon affär men minns fan inte vart i Sverige och vet inte varför jag ens bryr mig men vill veta stör mig på att jag inte minns!
Citera
2012-10-02, 07:51
Medlem
Faerjan-Freddans avatar
Citat:
Men du är ju här och skriver Freddan så jag chansar. Har du någon typ av diagnos och isf vilken?

Det har jag faktiskt inte! Kanske kan verka som det i tv, men de klipper nog bara in det värsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Så gott som tjänstefel att INTE använda Nokia när det gäller kartor/gps. Särskilt fel är ju för närvarande Apple så gör om och gör rätt till nästa resa

Det var faktiskt ios5 på telefonen när det spelades in. Men som sagt, Nokian har enligt mina upplevelser en bättre gps, så nog skulle jag använt den istället. ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Freddan vad har du gjort av din polare från det andra avsnittet? Och lite ot men är ganska nyfiken på hur du tillbringar dina typiska vardagar? Sitter du mycket och pundar med teknikgrejer och vad har du mer för intressen?

Har du någon gång testat att koppla upp ditt hem till internet så att någon liten asiat i japan kan flippa av/på dina lampor med bara en knapptryckning?

Jag och Alex är inte vänner längre. Vad som har hänt och varför tänker jag dock inte gå in på.

Det stämmer att jag är mycket teknikintresserad dock. Fast andra intressen har jag ju också, även om teknik är ett stort. ;-)

Angående lampstyrning via internet så har jag inte gått så långt än, även om jag nog vet hur det skulle gått att lösa tekniskt.

Citat:
Känner bara igen beteendet hos Freddan i några av de brukare jag har arbetat med genom åren.

Detta var intressant! Då jag ej har en diagnos så är ju den självklara frågan om det går att vinkla en person så att denne verkar annorlunda, eller om det är jag som är lite annorlunda. Känns som att en sådan bedömning är lättare att göra om man skulle sett ett helt oklippt material.
Citera
2012-10-02, 09:47
Medlem
Detta kanske redan tagits upp men är det Håkan som döljer sig bakom masken bla 0:11?
http://www.youtube.com/watch?v=4XlKJ8DCH6U

Till Edit:
Musiken och videon känns 15 år försent även om att de försöker att återskapa -90 talet

Till Edit igen: Jag var nog för snabb att döma. Låten är klämcheck och ger mig en flashback tillbaka i tiden.
Senast redigerad av Pascal 2012-10-02 kl. 10:01.
Citera
2012-10-02, 10:03
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Detta kanske redan tagits upp men är det Håkan som döljer sig bakom masken bla 0:11?
http://www.youtube.com/watch?v=4XlKJ8DCH6U

Till Edit:
Musiken och videon känns 15 år försent även om att de försöker att återskapa -90 talet
Men underhållningen på finlandsfärjorna är ju av det gamla begagnade slaget, såna artister som finns för lågpris i katalogerna, såna som ställer upp mot en gratishytt och lite grogg som betalning, typ såna som Kim Wilde och andra avdankade artister. Skulle dom ha dagens artister skulle biljetterna kosta för mycket och inga skulle åka. Plus att en stor del av de resande var unga på 70-90-talet och dricker mer när dom blir nostalgiska.
Citera
2012-10-02, 11:01
Medlem
Citat:

Men du är ju här och skriver Freddan så jag chansar. Har du någon typ av diagnos och isf vilken?

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Utan att ha träffat dig och utifrån mina egna funderingar över ditt beteende och agerande....
Har DU någon typ av diagnos och isf vilken?

Jag undrar, även om tråden inte handlar om dig cosmic_dancer.... och varför och hur tänker du när du sätter etiketter på folk?

Är det något fel på en om man gör människor glada? Är det inte fel på samhället om man tänker så?
Förövrigt har jag en nära vän som är väldigt, och jag menar väldig intresserad av Linux.

Är det fel?

Skärp er!

Jag måste hålla med comic_dancer

Utifrån det jag ser, läser och hör gör jag en bedömning, det är inget som säger att jag alltid bedömmer rätt. detta är ett forum att skriva i och att då ställa frågan är okey, annars för jag inget veta. och som han skrev, han var osäker på om frågan var ok att ställa eller inte.
Frågan är fri. Liksom att välja svara eller inte

Detta gäller ju inte bara Freddan, Vi har ju Ola-Conny och Morgan det kommer alltid finnas sköna lirare bär ute

Jag tycker Freddan är dö skön!!

Har det hänt något mellan Håkan o Nova??
Senast redigerad av Klimax00 2012-10-02 kl. 11:04.
Citera
2012-10-02, 11:04
Medlem
Utanbildnings avatar
Ingen som märkte "Negerns"(som han kallade sig) feta hakkors-ärr på höger armen? Troligtvis inte ett hakkors eftersom den inte var sne..
Citera
2012-10-02, 11:09
Medlem
reazieks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaNilsson
Vart fasen känner man igen Patrik som regisserade videon ifrån?
Han Jobbade på Vakna med The Voice, Han kallades för testkaninen om jag inte minns fel?
Citera
2012-10-02, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Ingen som märkte "Negerns"(som han kallade sig) feta hakkors-ärr på höger armen? Troligtvis inte ett hakkors eftersom den inte var sne..
Han kanske är verksam inom findländska flygvapnet

http://sv.wikipedia.org/wiki/Finländsk_svastika
http://tinyurl.com/8n4yf7b
http://tinyurl.com/8rjyaw4
http://www.pic2fly.com/Finnish+Air+Force+WW2.html
Senast redigerad av PerZerk 2012-10-02 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in