2008-11-20, 10:41
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Har du övergett ditt skitsnack om regler ute på sjön eller försöker du smita undan?

haha. Läs i tråden så ser du att jag tyckte att det gled för mycket OT. Här är det ju färjanprogrammet som ska diskuteras. Känner du ett behov av att diskutera väjningsregler med mig så får du starta en tråd i rätt forum och bjuda in mig. Vi får se om jag dyker upp.
Citera
2008-11-20, 11:15
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
haha. Läs i tråden så ser du att jag tyckte att det gled för mycket OT. Här är det ju färjanprogrammet som ska diskuteras. Känner du ett behov av att diskutera väjningsregler med mig så får du starta en tråd i rätt forum och bjuda in mig. Vi får se om jag dyker upp.

Riktigt dåliga bortförklaringar. Stå för att du är ett skämt istället
Citera
2008-11-20, 11:42
Medlem
PyR0s avatar
Är det bara jag som tycker allting som rör personalen och deras relationer är jävligt stelt och tillgjort? T.ex. när Håkan hälsade på Glenn vid hans hus, ingen av dem verkade speciellt entusiastiska...
Citera
2008-11-20, 12:24
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Är det bara jag som tycker allting som rör personalen och deras relationer är jävligt stelt och tillgjort? T.ex. när Håkan hälsade på Glenn vid hans hus, ingen av dem verkade speciellt entusiastiska...

Det r nog bara det att dom har en snubbe som jagar dom med kamera som får det hela stelt.
"-Oj.. uh... vad ska jag säga nu? Uh... Hejdå Glenn!" *klipp*
Kameramannen: Håkan? Ska du inte visa diplomet?
Håkan: Ok.. *kameran går igång*
"-Glenn! Kolla ska du få se..."

Likaså med han maskinisten med fru
Kameramannen: Berätta vad ni ska göra?
"-Basta... uh... " *klipp*
Kameramannen: Kramas lite, det blir bra tv...
Kamera på och dom kramas..

"-Ja... *tystnad* Ne.. nu ska vi nog.."
"-Ja, det är dags att fara nu... Hejdå"
Citera
2008-11-20, 12:50
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0

Agree, känns väldigt stelt :S
Citera
2008-11-20, 13:12
Medlem
Jo, det verkar inte så genomarbetat, produktionen. Man verkar följa de anställda lite hur som helst och på vinst o förlust. De som sedan fungerar klipps ihop.

Tidigare i tråden länkades till en torrent med en dokumentär om en finlandsresa som svt gjort. Även om den gjordes i ett annat syfte än vad kanal5 har försökt göra så syns en otrolig skillnad hur man har närmat sig människorna och hur mycket mer som blir sagt framför kameran.
Citera
2008-11-20, 16:02
Medlem
Sten-Dinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Värsta liraren längst ut till vänster
http://i33.tinypic.com/2yunfa8.jpg

Hahaha tänkte precis dra upp den bilden
Citera
2008-11-20, 16:15
Medlem
Sten-Dinges avatar
http://www.birthday.se/person/196811...lin/stockholm/

Måste vara han ju, fyllde år förra veckan!
Citera
2008-11-20, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Din plan låter sagolikt bra! Det där med t-shirts, fest och oseriöst har jag fina minnen ifrån så det gör jag gärna om igen

Ordet WT kommer jag tyvärr aldrig sluta använda, men jag tänker aldrig börja missbruka ordet som tex du själv verkar göra numera

Dog tråden nu när vi började spåna på en kryssning? Känns inte alls kul om alla är emot det

Förresten vi har massa hycklare ombord:

För tre veckor sedan hade ingen av mina kompisar sett ett enda avsnitt av färjan (jo något kanske), nu när jag tjatat och förklarat hur bra serien är säger alla "ja shit alltså, helt galet bra". Antagligen ser väldigt många på programmet men väldigt få vågar erkänna det, varför? Man blir inget WT bara för att man tittar på WT-människor

Jag är absolut på. Frågan är ju vad min Käre Make säger om jag helt hux flux vill dra på kryssning med ett gäng FB:are... Jag får nog säga att det är en knypplingsjunta som ska ha årsmöte eller så.

Ja, jag har fastnat i WT-träsket... Men hellre säger jag det än är det. Eller nåt.

Kom igen nu, hur många vill släppa lös den lilla WT-människan inom sig och åka på kryssning? Inga konstigheter!
Citera
2008-11-20, 16:38
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jag är absolut på. Frågan är ju vad min Käre Make säger om jag helt hux flux vill dra på kryssning med ett gäng FB:are... Jag får nog säga att det är en knypplingsjunta som ska ha årsmöte eller så.

Ja, jag har fastnat i WT-träsket... Men hellre säger jag det än är det. Eller nåt.

Kom igen nu, hur många vill släppa lös den lilla WT-människan inom sig och åka på kryssning? Inga konstigheter!

En riktigt svinig WT kryssing låter verkligen underbart
Citera
2008-11-20, 16:44
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna

Jag anmäler mig!

Vad är detta? Vart är folks intresse för denna spännande utlandsresa?

(Jag ska inte outa någon som WT efter resan, jag lovar )

Seså, visa lite glädje, tacksamhet och spänning inför en kryssning nu...!!

Jag kan ta på mig ansvaret att kontinuerligt sammanställa en lista över vilka som iaf ställt sig positiva till att resa med (lär ju inte bli en alltför betungande uppgift haha) Tar även på mig ansvaret att kontakta håkan och kolla om han kanske kan avvara två timmar för gruppen med en timme teori (sköna citat och massa inside ) och en timme rundvandring med tips för en lyckad resa. Självklart ordnar jag gratis frukt (färsk), sodavatten, kaffe och även matpauser varje kvart MED rabatter!
Citera
2008-11-20, 17:59
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Jag kan ta på mig ansvaret att kontinuerligt sammanställa en lista över vilka som iaf ställt sig positiva till att resa med (lär ju inte bli en alltför betungande uppgift haha) Tar även på mig ansvaret att kontakta håkan och kolla om han kanske kan avvara två timmar för gruppen med en timme teori (sköna citat och massa inside ) och en timme rundvandring med tips för en lyckad resa. Självklart ordnar jag gratis frukt (färsk), sodavatten, kaffe och även matpauser varje kvart MED rabatter!

Jag var faktiskt på en fb-kryss på Cinderella i september. Eller... fb-kryss är väl fel att säga eftersom vi bara blev 7 pers Men fruktstund med Håkan låter inte alls fel

Träffade honom förresten för herrans många år sen. Trevlig kille, lite disträ bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in