2008-11-17, 23:27
Medlem
Dollar Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metabaron
Nej. Du har fel.

Jag tror att du har rätt.

http://www.sjofartsverket.se/upload/...reskrifter.pdf

Sidan 14, regel 9.
Citera
2008-11-17, 23:33
Medlem
BePositives avatar
Håkan efter kursen

- Jaha tjejer, hur fan är det?
- Bra
- Jaha, ska vi dricka lite öl sen dåra?
- suck
- eller orkar du inte det? det är inte farligt
Citera
2008-11-18, 00:28
Medlem
Var tvungen kika på avsnittet nu efter jobbet. Fan va man får garva åt Håkan, omg
Citera
2008-11-18, 01:05
Medlem
Håkan e ju bara för skön. Angående kursen så sa han ju faktist att han hade lärt sig mycket och börjat tänka helt annorlunda, alltså inte bara badat och haft kul. Sluta smutskasta Håkan nu!
Citera
2008-11-18, 01:46
Medlem
Varför är egentligen Håkan så jävla rolig? Så fort han gör nånting är man ju beredd på skratt.

Jag tror att alla har en liten Håkan i oss, han är iallafall otroligt ärlig i allt han gör och gömmer sig inte. Han vågar verkligen göra bort sig om han nu vet att han gör det ibland....men ändå

Håkan är nästan min idol
Citera
2008-11-18, 03:35
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Då får dom väl sänka farten då? Det går nog för övrigt rätt fort att få stopp på en färja med bogpropellrar och backslag. Det handlade nog mer om att dom kände att störst går först, men det funkar ju inte riktigt så på havet.

Vart skulle dom annars segla, där det är en massa grund?

Ärligt, håll käften.
Citera
2008-11-18, 07:58
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Ärligt, håll käften.

Lysande retorik, ingen kan toppa det där. Du vinner
Citera
2008-11-18, 08:03
Medlem
timpanis avatar
http://www.expressen.tv/noje/1.13724...n-valter-babyn

Kryssningsvärdinnan Ann-Sofie (hon med ögonbrynen) sparkar av misstag omkull en baby under ett uppträdande.
Citera
2008-11-18, 08:07
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Lysande retorik, ingen kan toppa det där. Du vinner

Varför skulle jag ens behöva komma med argument? Inte bara jag som uppmärksammat dina korkade resonemang och det är ingen som håller med dig, du har inte ens lagen på din sida.
Citera
2008-11-18, 08:21
Medlem
Megadeths avatar
det här programmet slår faktiskt en hel del pinsamhets rekord. håkan skrattade jag gott åt i senaste programet, då han ska leka lite världsvan och ragga på tjejen bakom bardisken på åland tex. man riktigt såg hur han tyckte det var jobbigt när han misslyckades. samma med ska vi dricka lite öl tjejer ragget efter han hade badat lite. misstänker att håkan är lite känd bland tjejerna som jobbar på båten. kanske som flott håkan eller något!?

och den där senil kryssningen måste ju ha samlat några av dem mest menlösa människor jag någonsin sett. det är inte fonus firmafest ropade någon och tyckte han var skit häftig. men sanningen var precis så att det såg ut att vara det.

väntar redan på nästa vecka. hur många avsnitt är det kvar?

en sak till. den enda som verkar lite normal på båten är ju glenn. någon som håller med?
Citera
2008-11-18, 08:31
Medlem
Citat:
Haha, vad fan håller han kaptenen på med? Hänga på tutan som värsta spanjoren och klaga på segelbåtarna som tävlade? Det är lag att motorbåt alltid väjer för segelbåt, oavsett storlek.

Jävla tomte som tror att han och hans färjekollegor är kungar av skärgården, när deras flytande pråmar är det fulaste som finns som inslag i på havet.

Knappast om segelbåtarna går rakt över en farled för en finlandsfärja eller?
Med tanke på att kaptenen rapporterade det till sjöpolisen känns det som att han vet vem som har rätt.
Senast redigerad av anderna 2008-11-18 kl. 08:37.
Citera
2008-11-18, 08:38
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Då får dom väl sänka farten då? Det går nog för övrigt rätt fort att få stopp på en färja med bogpropellrar och backslag. Det handlade nog mer om att dom kände att störst går först, men det funkar ju inte riktigt så på havet.

Vart skulle dom annars segla, där det är en massa grund?
Gå en båtkurs... Shit.
De kanske kan slå och segla tillbaka samma håll de kommifrån och sen vända igen.
Gyllene regler = Yrkestrafik före allt, Störst först. Du kan gå och somna om.
Edit: Han hänger inte på tutan. Det är olika varningssignaler... Som sagt, gå en kurs, det verkar behövas.
Senast redigerad av aCeee 2008-11-18 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in