• 1
  • 2
2008-09-15, 14:52
Medlem
Da4rces avatar
Ville bara varna för en jobbig jävel som heter TROJAN-GENERIC...

Jag har upplevt att den kommer in genom torrentprogram, alltså jag har fått in den genom U-torrent, Utorrent, Mytorrent samt Bittorrent.

Symtom: Internetanslutningen lägger av efter 2-3 min efter uppstart. Den är helt låst i ca 6-9minuter sen kommer den igång, för att sedan läggas ner igen...

Känner ni igen problemet = (kanske) trojjan - generic

Lösning: ganska svår att upptäcka, jag körde NOD + AntiSpyware Doctor i SafeMode, så hitta jag den efter 3-4 försök.

Hoppas jag hlälpte någon
Citera
2008-09-15, 14:55
Medlem
Korneliuss avatar
Vad var det för fil du hittade den i då?
Citera
2008-09-15, 15:37
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da4rce
Ville bara varna för en jobbig jävel som heter TROJAN-GENERIC...

Jag har upplevt att den kommer in genom torrentprogram, alltså jag har fått in den genom U-torrent, Utorrent, Mytorrent samt Bittorrent.

Symtom: Internetanslutningen lägger av efter 2-3 min efter uppstart. Den är helt låst i ca 6-9minuter sen kommer den igång, för att sedan läggas ner igen...

Känner ni igen problemet = (kanske) trojjan - generic

Lösning: ganska svår att upptäcka, jag körde NOD + AntiSpyware Doctor i SafeMode, så hitta jag den efter 3-4 försök.

Hoppas jag hlälpte någon

Du har inte provat att söka av den på www.virustotal.com..
Då är det 36 olika virusskydd som kollar filen!
Citera
2008-09-15, 18:17
Medlem
luddekluddes avatar
Ett hett tips är att inte tanka skräp från public trackers. Satsa ist på att bli medlem i en sluten där chansen är nästan obefintlig.
Citera
2008-09-15, 19:49
Medlem
Da4rces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Vad var det för fil du hittade den i då?

Vet inte...den låg i temp mappen iaf och lurade...
Citera
2008-09-15, 20:36
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da4rce
Vet inte...den låg i temp mappen iaf och lurade...

Ehm hur gjorde du? felsäkert läge? det funkar inte för mig :S
Citera
2008-09-15, 20:40
Medlem
Slav3rs avatar
Hmm mitt internet har blivit lite hoppigt senaste tiden. Men det kommer tillbaka efter några minuter sen rullar det i några timmar sen kanske det försvinner i 5min el nåt. Kan det vara denna som orsakar det?
Citera
2008-09-15, 20:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Hmm mitt internet har blivit lite hoppigt senaste tiden. Men det kommer tillbaka efter några minuter sen rullar det i några timmar sen kanske det försvinner i 5min el nåt. Kan det vara denna som orsakar det?
Har du en router? Kolla isf upp allting på detta forum som rör UPnP innan du befarar virus.
Citera
2008-09-16, 00:18
Medlem
manwhor3s avatar
Kan vara denna skit jag har åkt på också.
Borde bli kvitt denna om man formatera c: (har tänkt göra det i någon vecka ändå).

Men det skulle vara bra med lite mer info om det
Citera
2008-09-16, 09:49
Medlem
Da4rces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r

JA! låter som denna elaka jäveln...

jag upplevde 6-7min dött...funka 10sec....6-7min dött...funka 10sec
Citera
2008-09-16, 09:50
Medlem
Da4rces avatar
Den har kommit in i programuppdateringen, en gång men den tog sig även själv in genom någon port som var öppen i mitt torrent program
Citera
2008-09-16, 14:07
Medlem
ExtraAllts avatar
Jag upplever samma sak, men det är för att jag har min trådlösa uppkoppling på. När jag stänger av trådlösa så fungerar allt helt perfekt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in