Tjenare! Har kollat runt lite på olika sajter som säljer komponenter.. Har gjort en lista (som jag har bild på) som jag kan lägga upp.. Behöver tips, kanske välja annat grafikkort eller nått?
edit: glömde säga att datorn skall vara till gaming tex WoW och CSS.
Kan du klocka? isf tycker jag du ska ta en q6600 istället med en fräsch kylare till det och köra den i 3 ghz minst..
Det ångrade jag att inte jag gjorde..
Förövrigt är moderkort bra, du kan ju ta ett ep45-ds3-p35 annars för att spara in lite och fungerar mycket bra även till klockning..
Sen gtx+ kortet är i samma prestanda som 4850 och det är en smaksak där vad du vill välja, men du sparar ju nån hundring på att välja 4850..
Eftersom han ska spela så är väl inte gammal q66a inge vidare?
Tycker gott du kan ha kvar e84an den är svalare och snabbare i spel stock.
4850 grafikkortet är ju helt klart mest prisvärt.
Det vore ingen dum idé att välja ett modekort med p45 chipset så du får pci-e 2.0 vilket p35 inte har.
Eftersom han ska spela så är väl inte gammal q66a inge vidare?
Tycker gott du kan ha kvar e84an den är svalare och snabbare i spel stock.
4850 grafikkortet är ju helt klart mest prisvärt.
Det vore ingen dum idé att välja ett modekort med p45 chipset så du får pci-e 2.0 vilket p35 inte har.
Förlorar jag mycket prestanda från grafikkortet om jag har en p35?
Förlorar jag mycket prestanda från grafikkortet om jag har en p35?
nej kanske om du får för dig att uppgradera senare när det kommit vassare grafikkort.. x16 1.1 räcker... hur det är till 4870x2 kanske det kan börja flaska, det vet jag inte..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!