Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Men, en 68-årig 'författare' gör väl allt som står i hans makt för att få sin skitlitteratur såld...
Man borde kanske inte ge härket några litterära uppslag. Men...
Han borde kanske göra en spinoff på mobergs romanserie. Om hur Ahmed från "långtbortistan" flyttar till förorten och allt efter hand driver undan "indianerna", dvs svenskarna. För att sedan leva ett lyckligt och bidragsfinansierat liv i det nyfunna paradiset. Men även Ahmed råkar ju ut för lite friktioner och problem i sitt nya land, precis som utvandrarna.
Sonen Ymeth sitter i fängelse efter lite spontant sex med en svensk-hora! Man kan inte förstå hur myndigheterna var så orättvisa att de satt Ymeth i fängelse, hon ville ju! Hon var en sminkad slyna som dessutom var ensam ute på kvällen, alltså ville hon ju knulla!
Ett annat litet problem är den horaktiga dottern som vägrar gifta sig med sin kusin i hembyn så han också får komma till Sverige! Detta är jobbigt för Ahmed, men det löser sig av sig själv en dag, då dottern helt oförhappandes får ett infall och tar ett svanhopp från balkongen. Tyvärr anklagas han och mamman för detta, men åtalet läggs ner i brist på bevis! Ahmed får ett jätte skadestånd från myndigheterna, vilket gör att de kan köpa en ny Bmw från Tyskland.
Svenskar vet inte Ahmed vad de är för några, men han tror att den snälla och generösa tanten på Socialbyrån kanske kan vara Svensk. Men han är inte säker! Dessutom har han hört att det egentligen inte finns några svenskar, och det stämmer ju med alla han träffar i förorten! De kommer ju nånstans ifrån. De flesta kommer från samma ställe som Ahmed, men sen finns det lite libaneser och turkar och Iranier också. Men Svenskar? De har han aldrig sett några. Fast han är inte säker, för han hörde häromdagen att grannpojken fått en mobiltelefon av en feg svenskjävel som bara gav honom den så fort han bad om den. Så det kanske finns Svenskar trots allt.
Och så här kan jag hålla på hela eftermiddagen, så nu ger jag mig innan jag skrivt mer än Moberg om ämnet invandrare LOL. Jag tror detta är mer jämförbart med verkligheten än Mobergs mossiga gamla alster. Detta skulle kunna ge folk det perspektiv och den insikt som gubbjäveln efterfrågar!