2008-09-15, 02:29
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Hur som helst, vad blir påföljden i vanliga fall? Och i mitt fall med 2 tillsägelser?
De olika påföljderna & hur de påverkar dig redogörde jag för i mitt första PM till dig. Vad som sker "i vanliga fall" (jag antar att du menar hur det brukar gå) har jag inga siffror på. Det beror helt på inläggets natur, moderatorernas tolkning av detsamma & användarens historik på forumet. Dina tillsägelser gör ingen skillnad åt varken ena eller andra hållet på straffskalan, däremot innebär ju flertalet tillsägelser på kort tid risk att man blir avstängd en vecka på grund av det. Det finns inget bestämt antal som leder till varning.
Citera
2008-09-15, 04:21
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Tycker det får räcka med vissa moderatorers ständiga snack om annonseringen. Börjar bli jävligt irriterad på folk som bannas hit och dit för att de av misstag frågat om hjälp och erbjudit en viss summa av pengar.

För att inte tala om att jag själv håller på att bli bannad för att jag i en tråd jag gjorde sa att den som känner sig intresserad av en sak gärna får skicka ett pm till mig. Notera att tråden var en frågetråd och att jag i slutet la in en mening i stil med, ifall ni inte har svar på mina frågor men kan göra jobbet är ni välkomna att skicka ett pm.

Hur kan det ha varit ett misstag om du är medveten om att folk "bannas hit och dit"? Vad spelar det för övrigt för roll om det var ett misstag? Med ditt resonemang så kan man ju inte fälla någon för något regelbrott om han påstår att han inte kände till reglerna.
Citera
2008-09-15, 06:20
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Tycker det får räcka med vissa moderatorers ständiga snack om annonseringen. Börjar bli jävligt irriterad på folk som bannas hit och dit för att de av misstag frågat om hjälp och erbjudit en viss summa av pengar.

För att inte tala om att jag själv håller på att bli bannad för att jag i en tråd jag gjorde sa att den som känner sig intresserad av en sak gärna får skicka ett pm till mig. Notera att tråden var en frågetråd och att jag i slutet la in en mening i stil med, ifall ni inte har svar på mina frågor men kan göra jobbet är ni välkomna att skicka ett pm.

Annonsering är en helt annan sak, vissa verkar dock ha svårt att förstå det. Gör man en tråd där det står "Hej, jag ska bygga ett hus, timlönen ligger på 20 spenn, ring mig på detta numret" är det en annons ja, men att fråga om hjälp som i vissa fall kan leda till pengar är inte en annons.

Sammanfattningsvis tycker jag ni borde ändra regel 1.01 alternativt ta bort den, eller göra om hela regeln och skriva "Ni får inte be om hjälp ifall det kan leda till pengar".

Medlemmar, vad tycker ni?

Erbjuder man pengar, oberoende om det är ett misstag eller ej, så anses det på FB vara fråga om annonsering och då skall man ut. De exempel och liknelser du tar upp ovan är enligt mig solklara annonser, man erbjuder pengar, och då skall man fällas enligt 1.01. Inser inte du detta så är det du som har problem och inte FB.
Citera
2008-09-15, 09:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Hur fan får ni mitt inlägg till reklamering/annons?

Det är väl inte så svårt, man läser reglerna och speciellt 1.01 så är saken biff.

Nu har du ju en vecka på dig att läsa på...
Citera
2008-09-15, 18:46
Medlem
El Zorros avatar
OT raderat

/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto