2008-09-15, 01:36
Medlem
HiRess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Så att fråga en kodare om hjälp är alltså att bryta mot reglerna på detta forum?

Ja.

Om det nu är något problem (har inte upplevt något), så tycker jag regeln borde ändras lite. Man borde få efterfråga hjälp, tips och råd. Så länge det inte är format som en annons tycker jag inte det är något fel.
Citera
2008-09-15, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Du frågade om någon kan utföra en tjänst mot ekonomisk ersättning. Jag har försökt förklara för dig via PM att detta är en solklar annons, men du verkar tyvärr för puckad för att förstå.

Med din logik är det helt ok att skriva "Ifall någon (HÄNDELEVIS, RÅKAR) ha länkar till nakenbilder på 12-åringar som blir våldtagna bakifrån kan de skicka ett pm".

Låter det rimligt tycker du?

Det måste vara den sämsta jämförelsen jag sett i hela mitt liv, no offence

Jag ställde klara frågor till medlemmar på forumet vad mitt projekt skulle kosta. Hur lång tid det skulle ta osv.

Däremot FRÅGADE jag inte om någon kunde utföra en tjänst åt mig. Jag sa att ifall någon VILL, känner sig intresserad, eller vill hjälpa till så kan de skicka ett pm till mig där vi kan gå vidare och diskutera arbetsuppgifter - alltså helt upp till de själva.
Citera
2008-09-15, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HiRes
Edit: äsch, glöm det jag skrev, läste regeln och tycker inte det borde finnas något problem !?

Det gör det inte, om de som styr hela skiten kan tolka saker rätt. Jag frågade inte om ett piss, jag sa att folk som är intresserade gärna får skicka ett pm. Med andra ord folk som arbetar med det, men jag SÖKER ingen jävla arbetare, det jag sökte var svar på mina frågor om ett projekt jag skulle göra.
Citera
2008-09-15, 01:46
Bannlyst
Citat:
Reklam är skapande och spridande av information som har till syfte att lysa upp och skapa uppmärksamhet runt idéer, varor och tjänster, samt påverka och ändra människors åsikter, värderingar eller handlingar, i första hand konsumtionsbeteende. Oftast är avsändaren ett företag, och mottagaren en konsument. Konsumenten kan vara en enskild person eller ett annat företag.

Avsikten med reklam är ofta att marknadsföra ett företags produkter eller tjänster med slutmålet att öka försäljningen av dessa, och därmed öka företagets inkomster.

Reklamen är nära besläktad med propaganda och i vissa länder använder man det sistnämnda som beteckning för båda.

Hur fan får ni mitt inlägg till reklamering/annons?
Citera
2008-09-15, 01:47
Medlem
core_s avatar
Citat:
Det måste vara den sämsta jämförelsen jag sett i hela mitt liv, no offence

Jag ställde klara frågor till medlemmar på forumet vad mitt projekt skulle kosta. Hur lång tid det skulle ta osv.

Däremot FRÅGADE jag inte om någon kunde utföra en tjänst åt mig. Jag sa att ifall någon VILL, känner sig intresserad, eller vill hjälpa till så kan de skicka ett pm till mig där vi kan gå vidare och diskutera arbetsuppgifter - alltså helt upp till de själva.

Men herregud, människa? Ser du inte att det är samma sak?

Så man ska alltså kunna kringå reglerna genom att inte fråga om någon VILL, utan om något eventuellt kanske lite har LUST att hjälpa till *host* mot betalning *host*
Klart som fan det är upp till dom själva, det är det väl i all form av annonsering?
Det här är ju sinnessjukt...
Citera
2008-09-15, 01:48
Medlem
core_s avatar
Citat:
Hur fan får ni mitt inlägg till reklamering/annons?

Ja det där är väl en jättefin definition av reklam. Men du annonserade, du gjorde inte reklam
Citera
2008-09-15, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Men herregud, människa? Ser du inte att det är samma sak?

Så man ska alltså kunna kringå reglerna genom att inte fråga om någon VILL, utan om något eventuellt kanske lite har LUST att hjälpa till *host* mot betalning *host*
Klart som fan det är upp till dom själva, det är det väl i all form av annonsering?
Det här är ju sinnessjukt...

Som sagt sökte jag ingen jävla idiot som skulle kunna koda skiten åt mig. Men om det är någon vänlig själ där ute som vill hjälpa till är det bara att skicka ett pm, är det så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA mycket annons över det hela? Är det verkligen det?
Citera
2008-09-15, 01:50
Medlem
core_s avatar
Citat:
Som sagt sökte jag ingen jävla idiot som skulle kunna koda skiten åt mig. Men om det är någon vänlig själ där ute som vill hjälpa till är det bara att skicka ett pm, är det så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA mycket annons över det hela? Är det verkligen det?

Ja
Citera
2008-09-15, 01:52
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Till skillnad mot vanliga annonser som tvingar läsaren att ställa upp? Ja, då är det ju en helt annan sak och naturligtvis har du blivit orättvist behandlad.

Antingen är du något helt enormt svagbegåvad eller så är du något helt enormt svagbegåvad.
Citera
2008-09-15, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Ja

http://www.tjansteguiden.se/tjanster/Mobeltvattning#106458

Detta är en annons. Kommer säkert bli bannad, men bryr mig inte. Hälper inte.

Anyway. Anledningen till att man inte får annonsera är väl för att det inte kan skapa någon diskussion? Och om så är fallet, varför i helvete får jag en varning/bann för annonsering när 3/4- av min tråd innehöll diskussionsmaterial?
Citera
2008-09-15, 02:11
Medlem
ojns avatar
Citat:
Eller så ringde en av dina kollegor när du låg och sov och upplyste dig om en sak du bara kunnat drömma om - en kille på flashback gjorde en tråd om din handling, du måste bara se!
Ja, verkligen chockerande, då det var min idé att du skulle starta den.

Nog med OT... Hur du än försöker snacka bort detta var det en solklar annons, vilket jag tror (läs hoppas) du är fullt medveten om; Du bara missade det stycket av regeln, som 100-tals gjort före dig.
Citera
2008-09-15, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Ja, verkligen chockerande, då det var min idé att du skulle starta den.

Nog med OT... Hur du än försöker snacka bort detta var det en solklar annons, vilket jag tror (läs hoppas) du är fullt medveten om; Du bara missade det stycket av regeln, som 100-tals gjort före dig.

Nej, jag missade inte regeln. Jag förstod dock inte hur den skulle tolkas, jag tolkade den inte på samma sätt som er vilket är jävligt tråkigt.

Hur som helst, vad blir påföljden i vanliga fall? Och i mitt fall med 2 tillsägelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in