2008-09-15, 00:56
Bannlyst
Tycker det får räcka med vissa moderatorers ständiga snack om annonseringen. Börjar bli jävligt irriterad på folk som bannas hit och dit för att de av misstag frågat om hjälp och erbjudit en viss summa av pengar.

För att inte tala om att jag själv håller på att bli bannad för att jag i en tråd jag gjorde sa att den som känner sig intresserad av en sak gärna får skicka ett pm till mig. Notera att tråden var en frågetråd och att jag i slutet la in en mening i stil med, ifall ni inte har svar på mina frågor men kan göra jobbet är ni välkomna att skicka ett pm.

Annonsering är en helt annan sak, vissa verkar dock ha svårt att förstå det. Gör man en tråd där det står "Hej, jag ska bygga ett hus, timlönen ligger på 20 spenn, ring mig på detta numret" är det en annons ja, men att fråga om hjälp som i vissa fall kan leda till pengar är inte en annons.

Sammanfattningsvis tycker jag ni borde ändra regel 1.01 alternativt ta bort den, eller göra om hela regeln och skriva "Ni får inte be om hjälp ifall det kan leda till pengar".

Medlemmar, vad tycker ni?
Senast redigerad av battan-- 2008-09-15 kl. 00:59.
Citera
2008-09-15, 01:11
Medlem
Megalomanias avatar
Jag kommer hit för att diskutera och jag har ingen lust att vada genom floder av annonser och skit för att hitta något intressant. Om du och alla andra jävla stolpskott läste reglerna innan så skulle ni inte ha någon orsak att gnälla om era varningar för ärligt talat vilken del av "Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering." är det som är svår att förstå?
Citera
2008-09-15, 01:17
Medlem
ischs avatar
Är du så jävla dum så du inte kan läsa reglerna och undvika att skriva att bryta mot 1.01 så får du fan skylla dig själv.
Citera
2008-09-15, 01:18
Medlem
st0ckiss avatar
Trivs du inte kan du lika gärna dra härifrån.
Det har funkat bra med dessa regler jävligt länge nu, och då ska fan inte nån äcklig nollåtta komma med sina idiotiska idéer som han tror blir bättre.

ANPASSA dig efter forumets regler eller dra. Inget att snacka om!
Citera
2008-09-15, 01:20
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Tycker det får räcka med vissa moderatorers ständiga snack om annonseringen. Börjar bli jävligt irriterad på folk som bannas hit och dit för att de av misstag frågat om hjälp och erbjudit en viss summa av pengar.

För att inte tala om att jag själv håller på att bli bannad för att jag i en tråd jag gjorde sa att den som känner sig intresserad av en sak gärna får skicka ett pm till mig. Notera att tråden var en frågetråd och att jag i slutet la in en mening i stil med, ifall ni inte har svar på mina frågor men kan göra jobbet är ni välkomna att skicka ett pm.

Annonsering är en helt annan sak, vissa verkar dock ha svårt att förstå det. Gör man en tråd där det står "Hej, jag ska bygga ett hus, timlönen ligger på 20 spenn, ring mig på detta numret" är det en annons ja, men att fråga om hjälp som i vissa fall kan leda till pengar är inte en annons.

Sammanfattningsvis tycker jag ni borde ändra regel 1.01 alternativt ta bort den, eller göra om hela regeln och skriva "Ni får inte be om hjälp ifall det kan leda till pengar".

Medlemmar, vad tycker ni?

Seriöst, du kan inte vara på allvar.
Citera
2008-09-15, 01:20
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
[...]att fråga om hjälp som i vissa fall kan leda till pengar är inte en annons.
Vad är en annons om inte ett erbjudande om pengar i utbyte mot en tjänst eller vara...?
Senast redigerad av antagonisten 2008-09-15 kl. 01:23.
Citera
2008-09-15, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag kommer hit för att diskutera och jag har ingen lust att vada genom floder av annonser och skit för att hitta något intressant. Om du och alla andra jävla stolpskott läste reglerna innan så skulle ni inte ha någon orsak att gnälla om era varningar för ärligt talat vilken del av "Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering." är det som är svår att förstå?

Har vi en hobbymoderator här?

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är du så jävla dum så du inte kan läsa reglerna och undvika att skriva att bryta mot 1.01 så får du fan skylla dig själv.

Tack för personangreppet. Jo jag kan läsa reglerna, men att skapa en frågetråd och sedan fråga ifall någon känner sig intresserad låter nog som annonsering, pajasfasoner är vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Trivs du inte kan du lika gärna dra härifrån.
Det har funkat bra med dessa regler jävligt länge nu, och då ska fan inte nån äcklig nollåtta komma med sina idiotiska idéer som han tror blir bättre.

ANPASSA dig efter forumets regler eller dra. Inget att snacka om!

08a?

Vad baserar du det på?
Citera
2008-09-15, 01:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Har vi en hobbymoderator här?

Tack för personangreppet. Jo jag kan läsa reglerna, men att skapa en frågetråd och sedan fråga ifall någon känner sig intresserad låter nog som annonsering, pajasfasoner är vad det är.

08a?

Vad baserar du det på?

Skriv gärna om det fetmarkerade då jag inte ha en aning om vad du menar med det.

Sen är du reggad 2008
Citera
2008-09-15, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det är jättekrångligt att se under din avatar...

Att erbjuda att byta pengar mot tjänster/saker är annonsering. Svårt?

Aha, såg ut som han menade 08a som Stockholm.

Men jag erbjöd inte pengar mot tjänster. Jag sa att ifall någon (HÄNDELEVIS, RÅKAR) är erfaren eller känner sig intresserad av att hjälpa mig kan de skicka ett pm. Hur det tolkas som annonsering fattar jag inte.
Citera
2008-09-15, 01:33
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Aha, såg ut som han menade 08a som Stockholm.

Men jag erbjöd inte pengar mot tjänster. Jag sa att ifall någon (HÄNDELEVIS, RÅKAR) vara erfaren känner sig intresserad av att hjälpa mig kan de skicka ett pm. Hur det tolkas som annonsering fattar jag inte.

Annonsering behöver inte handla om pengar. Att annonsera innebär att erbjuda/efterfråga en tjänst/vara och det är mot reglerna.
Citera
2008-09-15, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Annonsering behöver inte handla om pengar. Att annonsera innebär att erbjuda/efterfråga en tjänst/vara och det är mot reglerna.

Så att fråga en kodare om hjälp är alltså att bryta mot reglerna på detta forum?
Citera
2008-09-15, 01:34
Medlem
ojns avatar
Du frågade om någon kan utföra en tjänst mot ekonomisk ersättning. Jag har försökt förklara för dig via PM att detta är en solklar annons, men du verkar tyvärr för puckad för att förstå.

Med din logik är det helt ok att skriva "Ifall någon (HÄNDELEVIS, RÅKAR) ha länkar till nakenbilder på 12-åringar som blir våldtagna bakifrån kan de skicka ett pm".

Låter det rimligt tycker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in